Érték a bölcsészdiploma
A Corvinus Egyetemmel közös Kelet-Ázsia-tanulmányok mesterképzésünk egyedi – mondja Fodor György, a PPKE Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar dékánja.
– Milyen képzési területeken a legerősebb a kar?
– Karunk a bölcsészeti, a társadalomtudományi és a pedagógiai képzési területen működik. Minden képzésünk magas színvonalú; de külön említésre méltóak azok a szakok, amelyek az elmúlt évek felsőoktatási rangsoraiban dobogós helyre kerültek: anglisztika, kommunikáció- és médiatudomány, nemzetközi tanulmányok, óvodapedagógus, pszichológia, szabad bölcsészet, szociológia, tanító, történelem.
– Van olyan képzés, ami csak önöknél található meg?
– A Corvinus Egyetemmel közös, kétéves Kelet-Ázsia-tanulmányok mesterképzés célja olyan szakemberek képzése, akik jól tájékozódnak a térségben, ismerik az ott zajló folyamatokat, beszélnek kínaiul, és képesek sikeresen részt venni a Kelet-Ázsiával való kapcsolatépítésben az üzlet, a gazdaság, a diplomácia, az államigazgatás és a tudomány területén.
– Más felsőoktatási intézményekkel, tudományos intézetekkel is együttműködnek?
– A Tempus Közalapítvány és az Európai Bizottság pályázatának keretében, az MTA SZTAKI-val és 13 európai egyetemmel együtt olyan internetalapú, digitális antológia létrehozásában működünk közre, amely többrétegű, annotált szövegek elektronikus kiadását teszi lehetővé.
– Milyen módon támogatják az új hallgatóikat?
– Tutorprogramot működtetünk, amelynek keretében a felsőbb éves hallgatók segítik az elsőéveseket eligazodni az egyetemi életben, a szakkal való kapcsolattartásban, igyekeznek minél jobban bevonni őket az egyetem hallgatói életébe, ezzel is megkönnyítve és tartalmasabbá téve számukra az első hónapokat.
– Hogyan segítik a kiemelkedően tehetséges fiatalokat?
– A SODALITAS komplex tehetséggondozási programunk három alprogramjával: a Studium a felkészült hallgatókat vezeti be a tudományos kutatás világába, a Scriptorium megismertet a kézirat és a kéziratosság világával, a Kreatív írás pedig a hallgatók íráskészségét, kommunikációs képességét fejleszti, fantáziáját erősíti. Kari ösztöndíjakkal is támogatjuk a jó tanuló, a jó sportoló és a kiemelkedő művészi tevékenységet végző hallgatókat.
– Karukhoz több doktori iskola kapcsolódik. Milyen tevékenységet folytatnak ezek?
– Az Irodalomtudományi, Nyelvtudományi, Politikaelméleti és Történelemtudományi Doktori Iskolák az oktatáson és a fiatal kutatók szakmai felkészítésén túl tudományos tevékenységet is végeznek: több kutatócsoport működik a doktori iskolák és az iskolákhoz kapcsolódó kari intézetek keretein belül.
– Vannak ismereteik végzett hallgatóik elhelyezkedéséről?
– Természetesen követjük őket; Diplomás Pályakövető Rendszerünk célja egykori, illetve jelenlegi hallgatóinkról munkaerőpiaci szempontból releváns információk gyűjtése, amelyek segítik a jelentkezőket a tájékozódásban, másrészt számunkra is fontos visszacsatolást jelentenek. Felméréseink szerint végzettjeink keresettek a munkaerőpiacon, gyorsan elhelyezkednek, és jelentős többségük szereti a munkáját.