valasz.hu/gasztronomia/borosz-120315

http://valasz.hu/gasztronomia/borosz-120315

Tiltólistás reggelik az asztalon?

/ 2018.04.11., szerda 13:22 / Hírforrás: Válasz.hu

Az általánosan elfogadott nézet szerint a reggeli a nap legfontosabb étkezése, amely beindítja az anyagcserét, és biztosítja az üzemanyagot a dolgos délelőtti órákra. Nem mindegy azonban, hogy mit fogyasztunk ébredés után.

A választás nem is annyira egyszerű: az időhiány, a lustaság vagy a hibásan beidegződött szokások mind rossz irányba terelhetnek. Pedig bizony vannak ételek, amelyektől jobb, ha óvakodunk reggelente. Íme néhány tipikus példa:

Pirítós fehér kenyérből

A barna pékáruhoz képest a fehér kenyér kevésbé telít, hiszen kevesebb rostot tartalmaz. A rostdús táplálkozás kedvezően hat az emésztési folyamatokra is, illetve a „rossz koleszterin” szintjének csökkentését szintén segíti. (Fontos!

A barnás szín nem feltétlenül jelenti azt is, hogy a pékáru rostban gazdag.

Érdemes végigböngészni a címkét: az egészségünknek a teljes kiőrlésű, minél kevesebb hozzávalót tartalmazó kenyérfélék teszik a legjobbat. Kerüljük a különféle adalékokkal dúsított barna kenyérféléket, amelyek tápanyagtartalma inkább a fehér kenyerekéhez hasonló.)

Smoothie – és semmi más

dietetikus szerint smoothie-val indítani a napot felér egy cukorbombával. A leturmixolt gyümölcsök sejtfalából ilyenkor felszabadulnak a természetes cukrok és úgynevezett szabad cukrokká változnak, amelyek károsíthatják a fogakat, kedvezőtlenül hathatnak az energiaszintre és hosszú távon a testsúlyunkra sincsenek jó hatással – mindez még akkor is igaz, ha

a turmixba némi kellevelet vagy spenótot is aprítunk, hiszen a cukorszint változatlan marad.

Ha smoothie-t készítünk, törekedjünk a zöld levelesek arányának növelésére a gyümölcsdömping helyett. Mivel ezek a turmixok jellemzően fehérjében sem túl gazdagok, a táplálkozási szakértők azt javasolják, adjunk az italhoz növényi alapú, könnyen emészthető fehérjeport, így a reggeli jobban is telít majd.

Cukrozott reggelizőpelyhek

Egy egészséges reggeli szinten tartja a vércukorszintet, amely abban is segít, hogy napközben ne törjön ránk a nassolási vágy. A cukrozott reggelizőpelyhek emelik a vér glükóz szintjét, így ugyan átmenetileg felpörgetnek, azonban fogyasztásuk után rövid idővel még levertebbnek és lomhábbnak érezzük majd magunkat, mint reggeli előtt. A cukrosságon kívül van még egy gond ezekkel a reggeli nassokkal:

nagyon könnyű belőlük többet enni, mint amennyire szükségünk lenne.

A teljes cikk a Magyar Konyha Online oldalán olvasható el!

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Ezért viszik el Nagy Imre szobrát a Kossuth tér mellől

Immár biztos: elviszik a Nagy Imre-szobrot a Kossuth tér közvetlen szomszédságából, helyére valószínűleg a Nemzeti Vértanúk emlékműve kerül. Miért mondja az általunk megkérdezett történész, hogy a „Nagy Imre-kultusz” elleni hadjárat legalább egy évtizeddel elkésett? Megéri-e visszaállítani a Vértanúk terének 1945 előtti állapotát? Részletes háttér a július 18-i, digitális Heti Válaszban!

Így profitálna Macron a világbajnoki címből

Franciaország a világbajnoki diadal mámorában úszik, s az egy éve hivatalba lépett Emmanuel Macron államfő igyekszik a vezérszurkoló mezét magára ölteni. Kérdés, hogy az eddig ügyesen alakított szerep felváltja-e a hozzá mind jobban tapadó „gazdagok elnöke” képet. Részletes háttér a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.

Mi legyen a hajléktalanokkal? Válaszol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke

Októberből törvény tiltja, hogy a hajléktalanok életvitelszerűen közterületen tartózkodjanak. Egy magát kereszténynek valló kormány bilincsben vezetteti el a legszegényebbeket? De működhetnek-e hajléktalanszállóként az aluljárók? Vecsei Miklóst, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnökét dilemmáinkkal szembesítettük. A teljes nagyinterjú a digitális Heti Válasz legfrissebb számában olvasható.

Hatékony oktatási-nevelési stratégia a cirkuszban

A Fővárosi Nagycirkusz előadásait, valamint különböző programjait látva egyre inkább bebizonyosodik, hogy a cirkusz közösségeket tud megszólítani, gondolkodásra, beszélgetésekre, vitákra sarkalló tartalmakat képes közvetíteni.