Amiben egyetért Czunyiné, Hoffmann Rózsa, Pokorni és Magyar Bálint

/ 2016.02.18., csütörtök 14:00 /
Amiben egyetért Czunyiné, Hoffmann Rózsa, Pokorni és Magyar Bálint

A nagy tanárlázadás közepette a friss Heti Válasz a már sokszor bemutatott anomáliák ismertetése helyett azt vizsgálja, hogyan lehetne élvezetesebb az oktatás a diákok számára.

Mi az, amiben egyetért Czunyiné Bertalan Judit, Hoffmann Rózsa, Pokorni Zoltán és Magyar Bálint? Hogy csökkenteni kellene a tananyagot, és nem lenne szabad lexikális ismeretekkel túlterhelni a diákokat. Ezt az elmúlt tizenöt évben a közoktatás mindegyik irányítója célként tűzte ki, de a tananyag-csökkentés az oktatási reform Szent Grálja: örökké keresik, mert üdvözítő megoldás lenne a rendszer sok problémájára, de megtalálni a jelek szerint lehetetlen.

Habár most, a tanárlázadás nyomán a nyilvánosság rácsodálkozik az oktatás problémáira, valójában épp lezárult egy átfogó tartalmi reform, tehát a pillanat nem ideális az újabb gyökeres átalakítás megkezdésére. Ugyanezt a vitát Nagy-Britanniában is lefolytatták az elmúlt évtizedekben. A kompetencia-alapú oktatás jegyében az angoloknál valóban radikálisan lecsökkentették az iskolákban a tananyag mennyiségét, amit 2013-ban konzervatív korrekció követett.

A Heti Válasz most neves pedagógusokat kérdezett meg, hogyan tennék élvezetesebbé a diákok számára tárgyuk oktatását, mit kellene csinálni például a kötelező olvasmányokkal, és azt is megnéztük, hogyan segíti – vagy inkább nem segíti – a hazai filmgyártás az irodalom taníthatóságát.

 

 

 

Részletes háttér a február 18-i Heti Válaszban. Lapunk elektronikus formában a Digitalstandon is megvásárolható.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Hibaigazítás

Az újságosoknál holnaptól kapható friss számunkban interjút közlünk Király Miklóssal, az ELTE Állam- és Jogtudományi Kara tanszékvezető egyetemi tanárával.