Ezért zárná ki a Jobbik a választásból az írástudatlan „lumpeneket”

/ 2017.08.10., csütörtök 08:00 /
Ezért zárná ki a Jobbik a választásból az írástudatlan „lumpeneket”

A politikai haszonszerzés iskolapéldája a jobbikos cenzusötlet: így próbálnak egy nyilvánvalóan alkotmányellenes javaslattal szavazókat áthúzni a Fidesztől a saját térfelükre. Részletes elemzésünk a friss Heti Válaszban.

Lapunk annak az ellentmondásnak járt utána, hogy éppen azokban a térségekben magas a nyolc osztályt nem végzettek aránya, ahol a Jobbik is erős. Ennek fényében elég különös ötlet, hogy elvegyék a választójogot az alapfokú képzettséggel nem rendelkezőktől. A Jobbik a romákra gondolhatott, csak később szembesült vele, hogy a 70 éven felüli nem cigány falusi lakosság körében is magas a képzetlenek aránya.

A Jobbik utólag korrigált, egyre katyvaszosabb ötletekkel, hogy az időseknél legyen elég a négy általános is a szavazójoghoz. De mi érdeke fűződik a pártnak egy nyilvánvalóan alkotmányellenes elképzeléshez? (Az Alkotmánybíróság még azt a javaslatot is elkaszálta, amikor a parlament választási regisztrációhoz kötötte volna a szavazást.)

 

 

 

 

Részletes háttér az augusztus 10-i Heti Válaszban, mely elektronikus formában a Digitalstandon is kapható.

Rosta

Zsuppán András

Találkozunk 2016-ban!

A Fidesz és a totális képviselet kockázata

„A hatalom, a pénz, a döntések mindig hordozzák a megosztás veszélyét. Előbb-utóbb lesznek, akikhez a hatalmon lévőknek muszáj mást szólni, valamivel indokolni, hogy miért nincs más értelmes választás, mint ők.”

Salgótarján nem Szeged – billegő körzetek Nógrádban

Makacs szegénység, elöregedés, lassú fogyatkozás: az ország legvidékiesebb megyéjében lenne ok a protestszavazásra. A megyeszékhelyen erős a baloldal, de a háromosztatú politikai térben a kormánypártnak a legjobbak az esélyei. A Heti Válasz választási sorozata ezúttal a két nógrádi választókerületet mutatja be. Részletek a friss lapszámban.

Egyetlen közautó 7–11 magántulajdonban lévőt helyettesíthetne?

Már 500 közautó áll a fővárosban közlekedők rendelkezésére, két-három év múlva pedig ezernél is több lesz. Külföldi tapasztalatok szerint tízszer ennyi saját járgányt helyettesíthetnek, de kérdés, hogy ez idehaza is reális-e. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.