valasz.hu/itthon/nincs-tobb-titok-o-tiborcz-tarsa-a-bdpst-luxusingatlan-kereskedoben-126193

http://valasz.hu/itthon/nincs-tobb-titok-o-tiborcz-tarsa-a-bdpst-luxusingatlan-kereskedoben-126193

Így fog kinézni az Orbán–Simicska-háború emlékműve?

/ 2015.04.07., kedd 18:18 /

Lenyűgöző drónos légifelvétel készült az M4-es autópálya építkezéséről. A munkagépek leálltak, miután a kormány kartellezést gyanít, vagy csak rájött, hogy utálja a Közgépet.

Az M4-es autópálya jelenleg csak a rajzasztalon létezik, eltekintve egy rövid budapesti kezdőszakasztól, és egy gigantikus építkezéstől Abony és Fegyvernek között, amit a kormány március 26-án váratlanul leállított. Az M4-es 29 kilométer hosszú szakasza északról kerülte volna el Szolnokot, kiváltva a régi 4-es főút egyik különösen balesetveszélyes szakaszát. A nehéz terepen, jelentős részben a Tisza és a Zagyva nedves, süppedékes árterületén futó, egy 756 méter hosszú új Tisza-hidat is magába foglaló sztráda 163 milliárd forintból épül(t volna) meg.

A gigászi munkáról a Drone Media Studio készített lenyűgöző videót április 6-án:

Az építkezés nehezen érthető okokból jelenleg szünetel. A kormány, konkrétan Csepreghy Nándor fejlesztéspolitikai helyettes államtitkár szerint az Európai Bizottság jelezte, hogy kartellezés gyanúja merült fel a kivitelezésnél, amit egy öt cégből álló konzorcium (Colas, Strabag, Swietelsky, Közgép, A-Híd) nyert el. Később a 444 kérdésére az Európai Bizottság közölte, hogy „a tenderezést nem kérdőjelezték meg”, viszont nem fogadták be a projektet – nem az ár miatt, hanem mert fölöslegesnek tartják, hogy újabb autópálya épüljön ezen a szakaszon. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. honlapján máig elolvasható a projektet alátámasztó részletes érvelés.

A kormány most azt mondja, az Európai Bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték, hogy kartellezés történhetett. A magyar kormány nem volt mindig ennyire érzékeny a brüsszeli rezdülésekre, de most vizsgálatot indítottak. Ennek bizonyára semmi köze ahhoz, hogy a konzorciumnak a Közgép Zrt. is a tagja.

Érdekes adalék, hogy 2014. december 3-án a Magyar Közlönyben megjelent egy kormányrendelet, amely tartalmazza, hogy a kormány egyetért az M4-es autópálya első szakaszának finanszírozásával a rendelethez csatolt melléklet szerint. A mellékletben az utóbb gyanúsnak ítélt, de pár hónapja a jelek szerint még rendben talált 163 milliárdos összeg szerepel (letölthető innen).

Csepreghy az origo mai cikkében azt állítja, hogy a bizottság a sztráda nemzetközi fontosságát már elismerte, de a brüsszeliek egy hivatalos tárgyaláson előhozták a kartellvádat, mert túl drágának találták az útszakaszt. A jól értesült cikk végül meglebegteti, hogy amennyiben nem lehet uniós forrást szerezni a sztrádára, az egész építkezést végleg leállíthatják, és „legvalószínűbb, hogy az M5 felé kötik be Szolnokot”. A lap ezt úgy értelmezi, hogy a kormány ezen a módon megkerülheti a Közgépet.

Hát, ehhez a felvetéshez most nézzük meg újra a videót!

Tényleg ott fog állni egy monumentális, félkész autópálya a maga betonlábakon álló, végtelen hídjával a semmi közepén?

Ezért gyalulták le több kilométer hosszú sávban a Tisza teljes árterét? Ezért költöttek el ki tudja hány milliárdot?

Ez még akkor is teljes nonszensz, ha az autópálya eredeti tervei nem voltak kellően racionálisak. A kormány volt a megrendelő, az ő döntésük volt, hogy ezen a helyen sztrádát szeretnének látni. Tudomásul vették az árat. Erre tényleg nem lehet mást mondani, mint hogy előbb kellett volna gondolkodni. Csepreghy Nándor az MTI-nek mindenesetre ma annyit mondott: „a kormány nem tett le arról a szándékáról, hogy a fejlesztési ciklus végéig az összes megyei jogú város elérhető legyen gyorsforgalmi úton, így Szolnok esetében is tartja magát korábbi terveihez.” Ez még bármit jelenthet.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

A Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft. közleménye

Miután Borókai Gábor 2018. június 20-val lemondott a Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft. ügyvezetéséről, a kft. ügyvezetői tisztségét 2018. augusztus 3-val Kovács Ildikó tölti be.

A Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Kft. (csődeljárás alatt) online felületén, a valasz.hu-n folyó tartalomszolgáltatás a mai nappal megszűnik.

A valasz.hu archívuma a továbbiakban is elérhető marad, az elektronikus Heti Válasz utolsó száma pedig a korábbi lapszámokkal együtt megvásárolható a Digitalstand.hu-n.

Budapest, 2018.08.03.

Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft.

Szeressük a szarkákat!

Mit jelent, ha nagyobb arányban jelennek meg szarkák a városban? Érdemes elgondolkodni rajta, mert amit a madarak jeleznek, az csak a jéghegy csúcsa. Akkor már elindult egy olyan folyamat, amit nehéz megállítani. Részletek a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.

Az Özil-botrány utórezgései – focista a nagyhatalmi játszmában

Nem csitul a botrány Mesut Özil világbajnok labdarúgó körül. A harmadik generációs németországi török sportember rasszizmust kiáltott, és egy óvatlan lépése Recep Tayyip Erdoğan és Angela Merkel hatalmi küzdelmének részesévé tette. Részletek a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.

Csapó Gábor: lehet, hogy a következő olimpiát már nélkülünk rendezik

Nemcsak a magyar férfivízilabda-válogatott barcelonai Európa-bajnoki nyolcadik helye sokkolta a hazai közvéleményt, de a játéka is. Az okokról Csapó Gábor olimpiai bajnok pólóssal beszélgettünk, aki nem zárta ki, hogy a következő olimpiát már nélkülünk rendezik. Nagyinterjúnk a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.