Kedves Magyar Posta, tényleg negyedév múlva kell megkapnom egy küldeményt? (Frissítve)

/ 2018.04.12., csütörtök 14:00 /

Kedves Magyar Posta!

Nem szívesen terhelem Önöket egyéni problémáimmal, de volna itt három friss fejlemény, amiről jó, ha tudnak. Meg aztán, valószínűleg nem vagyok egyedül a gondjaimmal.

Cégük csak ezen a héten háromszor okozott bosszúságot nekem és családomnak. Kezdődött azzal, hogy bankom értesítése szerint már rég meg kellett volna kapnom lejáró hitelkártyám levélként feladott pótlását. Miután ez nem történt meg, befáradtam a pénzintézet fiókjába, ahol közölték: a kártyát már hetekkel ezelőtt elküldték. Mivel sajnos nem ajánlott küldeményként tették, lehetetlen kideríteni, mi történt vele, így egyetlen megoldás maradt: újat igényelnem, és ismét kifizetnem a közel ötezer forintot – teljesen feleslegesen.

Ekkor még nemigen kezdtem gyanakodni; gondoltam, előfordul az ilyesmi, ennyi még belefér. (Azt már fel se rovom, hogy Németországban dolgozó lányom időben feladott levelét feleségem születésnapjára több mint két hétbe telt kézbesíteni. Már annak örültünk, hogy egyáltalán megérkezett.)

Aztán másnap közeli családtagom arra panaszkodott: a havi közüzemi számlának már rég meg kellett volna érkeznie, de nem jött meg. Erre telefonon felhívta a szolgáltatót, ahol azt mondták neki: mivel kiszámíthatatlan, hogy a Magyar Posta mikor fogja kézbesíteni a levelet, jobban jár, ha személyesen elmegy hozzájuk a számláért, mert máskülönben kifut az időből, és késedelmi díjat kell fizetnie.

Ekkor már kezdett derengeni, hogy a hiba kinek a készülékében lehet. Az i-re az tette fel a pontot, amikor tegnap váratlanul csomagot kaptam. Először meglepődtem, mert nem emlékeztem rá, hogy mostanában valamit is rendeltem volna. Aztán kinyitottam, és megdöbbenve láttam, hogy arról a könyvről van szó, amelyet még tavaly decemberben vásároltam az ebayen. Mivel azonban a január elejére ígért kézbesítés elmaradt, rövid levelezés után a feladó pár napon belül, szavaimnak látatlanban hitelt adva visszafizette az árát.

Most meg itt állok, egyik szememben az öröm meg-megcsillanó fényeivel a várva várt könyv láttán, a másikból meg a postaszolgáltatás siralmas színvonalából fakadó hatalmas könnycseppel.

Tudván tudom, hogy a munkaerőhiány miatt nehéz a dolguk. Tisztában vagyok vele, hogy lasszóval kell fogni a logisztikai munkatársakat és a kézbesítőket a megalázóan alacsony, 150-200 ezer forint körüli fizetésért. Azt is érzékelem, hogy környékünkön csak idén már háromszor cserélődött a helyi kézbesítő személye. És persze minden együttérzésem a választások előtt a nyugdíjasoknak kikézbesítendő Erzsébet-utalványok tömege okozta túlterheltségért.

De ez nagyon nem járja. Azt még belátom, hogy mondjuk a megnövekedett karácsonyi forgalom idején nehézségeik vannak. Értem én, hogy a törvény szerint a nem elsőbbségi leveleket a feladást követő harmadik, az elsőbbségieket pedig egy munkanapon belül legalább 85%-os arányban kell kézbesíteni, és hasonló arányok vonatkoznak a csomagokra. De hogy én mindig a fennmaradó 15 százalékba kerüljek, arra nem lelek magyarázatot. Kérem, sürgősen tessenek csinálni valamit, mert a helyzet elviselhetetlen.

Maradok tisztelettel:

Szőnyi Szilárd

U. i. Levelemet nem hagyományos küldeményként adom fel, hanem e-mailen juttatom el önökhöz. Első a biztonság.

Frissítés 1.:

Levelünkön felbuzdulva egyik olvasónk is megosztotta történetét a postával. Íme:

„A szüleimnél (Pest megyei település) a falu egyes részein már nem jár a postás. Soha. (Amúgy a szüleim nem a helyi no go-zónában laknak.) Az ajánlott levelet sem kézbesítik – a hivatalban várnak, hogy a címzett magától(!) bemegy-e érte. Úgy, hogy értesítést sem kapott. Mert nincs ember, aki kivigye, úgyhogy csak a hivatalhoz közel szórják ki az embereknek, hetente 1-2 alkalommal. A többieknek soha. A számlákat sem kapják meg. Ha pedig valakinek nem támad szerencsés megérzése, hogy fel kéne mennie a postára, hátha jött valami, akkor az ajánlott levelet az idő lejártával visszaküldik, hogy nem vette át.”

 Frissítés 2.:

A fenti, reklamáció formájába öntött írásunkat eljuttattuk a Magyar Posta ügyfélszolgálatához és a sajtóosztályához is. Utóbbi postafordultával az alábbiakat válaszolta:

„A Magyar Posta több mint 600 millió belföldi levelet kézbesít évente. Az Ön által említett első két esetben nem könyvelt (közönséges) küldeményekről van szó. A szolgáltatók azért választják ezt a szolgáltatást, mert ez a legolcsóbb, viszont nem kapcsolódik hozzá semmilyen garancia. Így például a banki gyakorlatban ha nem tudják bizonyítani a feladást, akkor többnyire nem követelik az ügyféltől az ismételt kibocsátási díjat.   

A postai szolgáltatások ellátásáról és minőségi követelményeiről szóló, 79/2004. (IV. 19.) Kormányrendelet szerint a nem elsőbbségi leveleket a feladást követő harmadik munkanapon, legalább 85%-os arányban kell kézbesíteni. Az elsőbbségi levél átfutási idejére vonatkozóan a Magyar Posta úgynevezett statisztikai garanciát vállal, amely azt jelenti, hogy az elsőbbségi levelek és levelezőlapok 85%-a feladást követő munkanapon, 97%-a pedig a feladást követő harmadik munkanapon kézbesítésre kerül, illetőleg a kézbesítés kísérlete megtörténik. Ezt a jogszabályi előírást a Magyar Posta minden évben túlteljesíti.

Amennyiben panaszával megkeresi ügyfélszolgálatunkat, ügyét a jogszabályban előírt módon kivizsgálják.

Sajnos mivel konkrét kérdést sajtóosztályunknak a postai szolgáltatások teljesítésére vonatkozóan nem tett fel, így válaszunk csak általános megállapításokat tartalmaz.”

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

A Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft. közleménye

Miután Borókai Gábor 2018. június 20-val lemondott a Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft. ügyvezetéséről, a kft. ügyvezetői tisztségét 2018. augusztus 3-val Kovács Ildikó tölti be.

A Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Kft. (csődeljárás alatt) online felületén, a valasz.hu-n folyó tartalomszolgáltatás a mai nappal megszűnik.

A valasz.hu archívuma a továbbiakban is elérhető marad, az elektronikus Heti Válasz utolsó száma pedig a korábbi lapszámokkal együtt megvásárolható a Digitalstand.hu-n.

Budapest, 2018.08.03.

Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft.

Szeressük a szarkákat!

Mit jelent, ha nagyobb arányban jelennek meg szarkák a városban? Érdemes elgondolkodni rajta, mert amit a madarak jeleznek, az csak a jéghegy csúcsa. Akkor már elindult egy olyan folyamat, amit nehéz megállítani. Részletek a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.

Az Özil-botrány utórezgései – focista a nagyhatalmi játszmában

Nem csitul a botrány Mesut Özil világbajnok labdarúgó körül. A harmadik generációs németországi török sportember rasszizmust kiáltott, és egy óvatlan lépése Recep Tayyip Erdoğan és Angela Merkel hatalmi küzdelmének részesévé tette. Részletek a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.

Csapó Gábor: lehet, hogy a következő olimpiát már nélkülünk rendezik

Nemcsak a magyar férfivízilabda-válogatott barcelonai Európa-bajnoki nyolcadik helye sokkolta a hazai közvéleményt, de a játéka is. Az okokról Csapó Gábor olimpiai bajnok pólóssal beszélgettünk, aki nem zárta ki, hogy a következő olimpiát már nélkülünk rendezik. Nagyinterjúnk a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.