Kína-biznisz: óriási dobásra készül a Habony–Rogán-érdekkör

/ 2017.12.10., vasárnap 17:00 /
Kína-biznisz: óriási dobásra készül a Habony–Rogán-érdekkör

A letelepedésikötvény-program kulcsfigurája, Boros Attila vette át azt a Metróber Kft.-t, amelyet korábban az MSZP pénztárnoki csapata használt. Ezzel a Habony–Rogán-érdekkör betette a lábát az infrastruktúrafejlesztési óriáspiacra; a cég akár a Budapest–Belgrád-vasútprojektben is részt vehet. Részletek a csütörtöki Heti Válaszban.

Tíz éve már „belebotlottunk” a nagymúltú Metróber Kft.-be: a BKV úgy adott közel 50 millió forintos megbízást ennek a műszaki ellenőrzésre és beruházás-lebonyolításra szakosodott cégnek, hogy csak utólag találták ki a feladatait. A mutyigyanút erősítette, hogy a vállalatba épp ezt megelőzően vásárolta be magát a Puch László-közeli – jelenleg a volt MSZP-pénztárnok lánya által vezetett – Investeur Kft. (Cikkünk megjelenése után az Investeur kiszállt a Metróberből, a BKV pedig leállította a kifizetést.)

Mostanra a Metróber jobbra „sodródott”: a társaságot birtokló Titán Holding Zrt.-t három hónapja felvásárolta egy B B Partners nevű kft., mely a Boros Árpád–Boros Attila-testvérpár tulajdona. Előbbi felügyelőbizottsági tag abban a társaságban (Central NOK Zrt.), amelyre Rogán Antal a nemzeti otthonteremtési közösségekről szóló törvényt írta. S ugyanilyen tisztséget vállal a Habony Árpád magánhitelezőjeként elhíresült Tombor Andrásnál (a Morando Kockázati Tőkealap-kezelőben). Az idősebb testvért, Boros Attilát pedig két éve úgy rajzoltuk körül, mint a szintén Rogán által előterjesztett – Habony ügyvédi holdudvarát is gazdagító – letelepedésikötvény-program kulcsfiguráját.

 

 

 

 

Részletes háttér a december 7-i Heti Válaszban. Lapunk elektronikus formában a Digitalstandon is kapható.

(Nyitóképünkön Habony Árpád, Rogán Antal és Boros Attila látható.)

Rosta

Zsuppán András

Találkozunk 2016-ban!

A Fidesz és a totális képviselet kockázata

„A hatalom, a pénz, a döntések mindig hordozzák a megosztás veszélyét. Előbb-utóbb lesznek, akikhez a hatalmon lévőknek muszáj mást szólni, valamivel indokolni, hogy miért nincs más értelmes választás, mint ők.”

Salgótarján nem Szeged – billegő körzetek Nógrádban

Makacs szegénység, elöregedés, lassú fogyatkozás: az ország legvidékiesebb megyéjében lenne ok a protestszavazásra. A megyeszékhelyen erős a baloldal, de a háromosztatú politikai térben a kormánypártnak a legjobbak az esélyei. A Heti Válasz választási sorozata ezúttal a két nógrádi választókerületet mutatja be. Részletek a friss lapszámban.

Egyetlen közautó 7–11 magántulajdonban lévőt helyettesíthetne?

Már 500 közautó áll a fővárosban közlekedők rendelkezésére, két-három év múlva pedig ezernél is több lesz. Külföldi tapasztalatok szerint tízszer ennyi saját járgányt helyettesíthetnek, de kérdés, hogy ez idehaza is reális-e. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.