Kizárták Vajna riválisát – így kap újabb állami falatot a kormánybiztos

/ 2015.12.17., csütörtök 12:04 /
Kizárták Vajna riválisát – így kap újabb állami falatot a kormánybiztos

A Válasz.hu értesülése szerint kizárták az egykori Roxy Rádió 96,4-es frekvenciájáért folyó versenyből Andy Vajna egyetlen riválisát – így a kormánybiztos jövőre rádiótulajdonosként is debütálhat. Egyébként médiapiaci nagyhét van: összeszedtünk minden tudnivalót – köztük néhány exkluzív információt.

Még csak csütörtök van, de négy nap alatt annyi médiapiaci eseményre derült fény, mint máskor egy teljes évben. Alább pontokba szedve tálaljuk a lényeget. Lesz szó a TV2-bizniszben utazó Andy Vajna következő kereskedelmi csatornájáról (ami egy DJ FM nevű rádió), a Kovács Ákost gyalázó Habony-érdekeltségről, az Origo új tulajdonosáról, egy születő rockrádióról és a Magyar Nemzet legújabb igazolásáról.

1. A Válasz.hu értesülése szerint Andy Vajna Radio Plus Kft.-je immár egyedül versenyez az egykori Roxy Rádió 96,4-es frekvenciájáért. A Médiatanács ugyanis kizárólag ezt a – DJ FM néven sugározni kívánó – vállalkozást vette nyilvántartásba, egyetlen versenytársát, az Autórádió Műsorszolgáltató Kft.-t formai okok miatt kizárták a pályázatból. Utóbbi megtámadta a kizáró döntést, így Vajna csak a bírósági határozat után, legkorábban február-márciusban kaphatja meg a frekvenciát. Miként korábban megírtuk: a filmipari kormánybiztos a leendő rádió alapcsapatát már megszervezte: augusztus 24-ével Bakai Mátyásra osztotta a társügyvezetői szerepet a Radio Plus Kft.-ben. A lemezlovas Bakai egyebek mellett arról híres, hogy 2004-ben ő adta el a jelenleg bíróság előtt álló Vizoviczki Lászlónak a Dokk nevű szórakozóhelyet a Hajógyári-szigeten. S nem mellékesen: Bakai volt már a Roxy Rádió tulajdonos-ügyvezetője is.

2. Az Eximbank megtörte hallgatását az Andy Vajnának nyújtott 6,72 milliárdos hitel ügyében. Mindez azt követően történt, hogy a Válasz.hu nevében az alábbi kérést juttattam el a pénzintézet sajtóirodájának: „Kutatom az Eximbank termékpalettáját, de nem találom azt a hitelprogramot, amelybe beleillik a Magyar Broadcasting Co. Kft.-nek nyújtott hitelük (…). Kérem, jelöljék meg, hogy pontosan mely hitelprogramba »fért bele« a »a TV2 Média Csoport Kft. 100 százalékos üzletrészének tulajdonjoga megszerzésének finanszírozása céljából« folyósított kölcsön!” A pénzintézet válasza szerint „az Eximbank a belső döntési eljárásrendjének megfelelően alakítja ki a konkrét termékeit, amelyekkel kapcsolatban az Eximbank honlapja nem nyújt minden részletre kiterjedő tájékoztatást, amire a honlap fel is hívja az ügyfelek figyelmét”. A bank tehát elismerte, hogy olyan termékkel kínálta meg Vajnát, amelynek létezéséről csak ő maga tudhat, a közvélemény viszont nem. És azt is leszögezték: „Az Exim-törvény szerinti állami támogatással a bank média-finanszírozáshoz hitelt nem nyújtott, költségvetési kamattámogatási forrást nem vett igénybe.” A dolog szépséghibája: senki nem állította, hogy az Eximbank bármilyen költségvetési kamattámogatási forrást igénybe vett volna. Azt a tényt viszont korábban is rögzítettük, és most is megismételjük, hogy az Eximbank állami cég, felügyeletét pedig a külgazdasági tárca látja el.

3. Ugyancsak médiatörténeti eseménynek bizonyult, hogy tegnap a Habony „Ibiza” Árpád miniszterelnöki főtanácsadó tulajdonában lévő 888.hu portál csatlakozott a Kovács Ákos felett ítélkező erkölcsrendészekhez. A G. Fodor Gábor által főszerkesztett lap ezzel némi orientációs zavart okozott a konzervatív oldalon – majd ma reggelre már nem értett egyet önmagával.

4. A 444.hu tegnapi értesülése szerint a Magyar Telekom a Vs.hu-t kiadó New Wave médiacsoportnak adja el az Origo portált. A Heti Válaszban korábban megírtuk: a New Wave Production Kft. mind egyértelműbb jeleit adja annak, hogy közel áll Szemerey Tamás üzletemberhez. Nemrég például a nagyvállalkozó tulajdon pénzintézete, a Növekedési Hitel Bank 500 millió forintos kölcsönnel „dobta meg” a papíron cseh tulajdonban lévő céget. S nem mellékesen: a New Wave olyan erzsébetvárosi ingatlanban működik, amelyet Szemerey Tamás testvére, Zoltán birtokol (a Mava Befektetési Tanácsadó Kft.-n keresztül).

5. Ma már biztos: rockrádió indul az InfoRádió korábbi sávján, a 95,8-on! A Médiatanács legutóbbi ülésén döntött arról, hogy megindítja a szerződéskötési folyamatot a Favorit Masters Kft.-vel, melynek alapítói kara lényegében megfeleltethető a Magyar Rockzenészek Egyesülete főnökségének. Név szerint: Vörös Istvánról (Prognózis) és Németh Gáborról (Skorpió, Dinamit, P-Mobil, egyebek), a Bikiniből ismert basszusgitáros, Németh Alajos bátyjáról van szó. A Válasz.hu érdeklődésére Németh Gábor egyelőre annyit kívánt közölni: pályázatukban vállalták, hogy 81 százalékban magyar rockzenét fognak sugározni.

6. Gazda Albert, az Origo és a Cink egykori főszerkesztője bejelentette: januártól az mno.hu-n vezet blogot, illetve a nyomtatott Magyar Nemzetben is jelennek majd meg írásai. Gazda azt írja: „Érdekes egyébként, hogy az elmúlt három és fél hónapban beesett megkeresések túlnyomó többsége jobbról esett be. Lehet, hogy egy pillanatra nem figyeltem oda, és konzi lettem rajtaütésszerűen? Mondjuk az én koromban ezen már igazán nem kéne csodálkozni. Vagy mégis inkább az van, hogy a langyosakat kiköpi a szisztéma? Nem tudom, és mindegy is, nem ez a fontos.”

Rosta

Borbás Barna

Rosta legközelebb hétfőn 8 órától.

Apák és fiúk, riadó! Ezt meg kell nézni!

Mától látható a mozikban a Pelé című életrajzi film. Mozis bemelegítés az Európa-bajnokságra, és ezzel kapcsolatban két jó hír a számunkra: kiváló sportfilm a Pelé, és legalább a brazilok nem lesznek ott az Eb-n.

Ott félnek legjobban, ahol nincs terrorveszély

A politika nagyban felelős a terrorveszély érzetének fenntartásában – vélekedik Tálas Péter. A biztonságpolitikai szakértő a franciaországi foci EB előtt úgy vélekedett: koncentráltan lehet növelni a biztonsági védelmet, ráadásul a sportesemények elleni támadások még a terroristák esetében is kontraproduktívak.

Konzervatív figyelmeztetés: saját ideológiája veszélyezteti a Fideszt

A posztkommunista elit ledarálásának csak akkor volt értelme, ha a helyükbe lépő újakat a teljesítményük, nem pedig a politika jelöli ki – mondja Mike Károly. A közgazdász szerint tévedés, hogy minél több gazdag embertől lesz virágzó az ország, vagyis hiába hizlalunk állami segédlettel nemzeti nagytőkéseket. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

Beleőrülni a Gucci táskába

Huszonöt éve jelent meg Bret Easton Ellis Amerikai psycho című kultregénye. Az akkoriban botrányos mű mára bevonult az irodalomtörténetbe, a főszereplő pedig a yuppie-nemzedék emblematikus figurájává vált. Nagyinterjú az amerikai íróval a friss Heti Válaszban.

Apádat és anyádat tartsd el! – a gyereknek kell fizetnie az idősotthont

Ha az idős szülők ellátásában magukra maradnak a családok, fair dolog-e bíróságon behajtani rajtuk a kényszerből választott idősotthoni ellátás költségét? Egy parlament előtt lévő törvényjavaslat elfogadása esetén tömegével indulhatnak ilyen perek. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Legközelebb tényleg jön a Szabadságpárt Ausztriában?

Történelmi vereség és történelmi győzelem. Az Európai Unióban kis híján Ausztriának lett elsőként szélsőjobbos elnöke, de végül elképesztő fordulatok után zöld államfővel teremtett precedenst. Részletes háttér a csütörtöki Heti Válaszban.

Jobboldali felhasználókra hajt Zuckerberg

Politikai cenzúrával vádolják a legnagyobb közösségi oldalt, miután kiderült: nem algoritmus, hanem balosan elfogult egyetemisták szerkesztik a hírrovatot. Zuckerbergnek rosszul jött a botrány, mert kellenek a jobboldali felhasználók. Részletes háttér a csütörtöki Heti Válaszban.