Megszólal a Dagály tervezője: „Kell öt-hét év, míg megfejtik az emberek”

/ 2017.03.19., vasárnap 19:00 /
Megszólal a Dagály tervezője: „Kell öt-hét év, míg megfejtik az emberek”

A Duna Arénát tervező Ferencz Marcelé volt az idei Nemzetközi Építészkongresszus talán legjobban várt előadása. Az építőművész a friss Heti Válasznak adott exkluzív interjújában az épületet ért kritikákra is válaszolt.

A nyári vizes vb-re épült Duna Arénát – leánykori nevén Dagály uszodát – lehangoló parkolóháznak, méregdrága bádogmonstrumnak is nevezték az elmúlt hetekben, és sokan szóvá tették, hogy az elkészült ház alig emlékeztet az eredeti koncepciótervre. A múlt pénteken rendezett XIV. Nemzetközi Építészkongresszuson először beszélt nyilvánosan az épületről Ferencz Marcel vezető tervező, akinek irodája, a Napur Architekt a Néprajzi Múzeum új, városligeti épületét is tervezi.

A Heti Válasznak adott interjújában az építész kifejtette: „Méltatlan dolog csípőből megítélni 600 mérnök négyévnyi munkáját és az ország erőfeszítését egy több mint száz éve nem látott esemény megrendezése érdekében. Azt gondolom, hogy a ház, amit odatettünk a Duna-partra, idővel ki fogja vívni a dicsőséget. De szükség lehet öt-hét évre, míg megfejtik az emberek. Megértem a reakciókat: ismeretlen, új test került a városszövetbe, idő kell, míg megszokják.”

 

 

 

Miért vált Ferencz Marcel szerint a ház javára az áttervezés? Miért lettek olyanok a homlokzat hullámai, amilyenek? Válaszok – és az Építészkongresszus további érdekességei – a Heti Válasz március 16-i számában, mely elektronikus formában a Digitalstandon is kapható.

Rosta

Ablonczy Bálint

Találkozunk 2016-ban!

A Fidesz és a totális képviselet kockázata

„A hatalom, a pénz, a döntések mindig hordozzák a megosztás veszélyét. Előbb-utóbb lesznek, akikhez a hatalmon lévőknek muszáj mást szólni, valamivel indokolni, hogy miért nincs más értelmes választás, mint ők.”

Salgótarján nem Szeged – billegő körzetek Nógrádban

Makacs szegénység, elöregedés, lassú fogyatkozás: az ország legvidékiesebb megyéjében lenne ok a protestszavazásra. A megyeszékhelyen erős a baloldal, de a háromosztatú politikai térben a kormánypártnak a legjobbak az esélyei. A Heti Válasz választási sorozata ezúttal a két nógrádi választókerületet mutatja be. Részletek a friss lapszámban.

Egyetlen közautó 7–11 magántulajdonban lévőt helyettesíthetne?

Már 500 közautó áll a fővárosban közlekedők rendelkezésére, két-három év múlva pedig ezernél is több lesz. Külföldi tapasztalatok szerint tízszer ennyi saját járgányt helyettesíthetnek, de kérdés, hogy ez idehaza is reális-e. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.