valasz.hu/itthon/morvai-krisztina-a-rendorokhoz-tagadjak-meg-a-parancsot-24894/

http://valasz.hu/itthon/morvai-krisztina-a-rendorokhoz-tagadjak-meg-a-parancsot-24894/

Metróbaleset: mindenki a bizonyítványát magyarázza

/ 2016.12.06., kedd 19:40 /

Kezeit mosó BKV, gőzerővel nyomozó rendőrség, logikus kérdést felvető főpolgármester. Mindez a hétfői metróbaleset másnapján. Összeszedtük a legfrissebb fejleményeket, de ne csodálkozzanak, ha ellentmondásokat látnak!

Nem az Alstom-szerelvények műszaki berendezése okozta a hétfői metróbalesetet. Legalábbis a BKV keddi közleménye szerint. Az eset után ugyanis többen arra gyanakodtak, hogy a hétvégi szeles és fagyos időjárás miatt a sínekre került falevelek okozta nyálkás réteg miatt csúszott meg a metró a 2-es vonal nyílt szakaszán, a Pillangó utcánál, ez pedig azért fordulhatott elő, mert a kocsik üzembe helyezésével párhuzamosan kialakított biztonsági rendszer nem kalkulál ezzel az eshetőséggel. A társaság ezzel szemben azt írta: a szerelvények csúszásvédelme az elvárt műszaki paramétereknek megfelelően működik, és félrevezető azt állítani, hogy az Örs vezér terénél figyelmen kívül hagyták a megcsúszási lehetőségeket. A síneket meg egyébként rendesen takarították, bizonyíték erre az is, hogy vasárnap semmi gond nem volt. A BKV magyarázata tehát emberi mulasztásra utal.

Elvileg minden rendben van velük

Elvileg minden rendben van velük

A több politikai párt és a Metróért Egyesület által is megszólított főpolgármester először hétfő este az Origónak nyilatkozott, „szerény és főként labilis” magyarázatnak tartva a BKV beszámolóját arról, hogy az Örs vezér tere felől érkező szerelvény a sínekre fagyott falevelek miatt csúszott neki a másiknak. Kedden pedig már a Klubrádióban próbálta hűteni a kedélyeket, mondván, találgatások helyett meg kell várni a vizsgálatok végét. A Városháza felelősségét firtató ellenzékieknek azt üzente: az Alstom-szerelvényeket akkor kellett volna kritizálni, amikor 2005-2006-ban megrendelték őket és leszerződtek rájuk. Számára egyébként az a legkülönösebb a balesetben, hogy az állomáson bent lévő szerelvényt egy másik egyszerűen utolérheti.

A felderítésbe közben a rendőrség is beszállt, ismeretlen tettes ellen indított eljárást vasúti közlekedés veszélyeztetése miatt. A feladatot elég komolyan vették, mert a VS.hu értesülései szerint kedden hajnalban házkutatást tartottak a 2-es metró járműtelephelyén, több BKV-vezetőt kihallgattak, majd a forgalomirányítók összes hétfői adatát lefoglalták és elvitték, emiatt a társaság le is állította a belső vizsgálatot.

Rosta

Ablonczy Bálint

Találkozunk 2016-ban!

Pécs a tönk szélén – hogyan „csúszott be” a város Nyíregyháza alá?

Két évvel azután, hogy a kormány átvállalta az egykori kulturális főváros intézményeinek működtetését, Pécs ismét csődveszélybe került. Tízezrével veszíti el lakóit, gazdasága pedig gyengébb, mint Nyíregyházáé, mégis az ország egyik legerősebb városaként költekezik. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Nyír a vasút, vág a MÁV!

A „székely intercity” azonnali megcsonkításától visszalépett a MÁV, decemberben azonban így is sor kerülhet a háló- és étkezőkocsik kivonására. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.