valasz.hu/itthon/boross-peter-ott-leszek-goncz-arpad-temetesen-115683

http://valasz.hu/itthon/boross-peter-ott-leszek-goncz-arpad-temetesen-115683

Metróbaleset: mindenki a bizonyítványát magyarázza

/ 2016.12.06., kedd 19:40 /

Kezeit mosó BKV, gőzerővel nyomozó rendőrség, logikus kérdést felvető főpolgármester. Mindez a hétfői metróbaleset másnapján. Összeszedtük a legfrissebb fejleményeket, de ne csodálkozzanak, ha ellentmondásokat látnak!

Nem az Alstom-szerelvények műszaki berendezése okozta a hétfői metróbalesetet. Legalábbis a BKV keddi közleménye szerint. Az eset után ugyanis többen arra gyanakodtak, hogy a hétvégi szeles és fagyos időjárás miatt a sínekre került falevelek okozta nyálkás réteg miatt csúszott meg a metró a 2-es vonal nyílt szakaszán, a Pillangó utcánál, ez pedig azért fordulhatott elő, mert a kocsik üzembe helyezésével párhuzamosan kialakított biztonsági rendszer nem kalkulál ezzel az eshetőséggel. A társaság ezzel szemben azt írta: a szerelvények csúszásvédelme az elvárt műszaki paramétereknek megfelelően működik, és félrevezető azt állítani, hogy az Örs vezér terénél figyelmen kívül hagyták a megcsúszási lehetőségeket. A síneket meg egyébként rendesen takarították, bizonyíték erre az is, hogy vasárnap semmi gond nem volt. A BKV magyarázata tehát emberi mulasztásra utal.

Elvileg minden rendben van velük

Elvileg minden rendben van velük

A több politikai párt és a Metróért Egyesület által is megszólított főpolgármester először hétfő este az Origónak nyilatkozott, „szerény és főként labilis” magyarázatnak tartva a BKV beszámolóját arról, hogy az Örs vezér tere felől érkező szerelvény a sínekre fagyott falevelek miatt csúszott neki a másiknak. Kedden pedig már a Klubrádióban próbálta hűteni a kedélyeket, mondván, találgatások helyett meg kell várni a vizsgálatok végét. A Városháza felelősségét firtató ellenzékieknek azt üzente: az Alstom-szerelvényeket akkor kellett volna kritizálni, amikor 2005-2006-ban megrendelték őket és leszerződtek rájuk. Számára egyébként az a legkülönösebb a balesetben, hogy az állomáson bent lévő szerelvényt egy másik egyszerűen utolérheti.

A felderítésbe közben a rendőrség is beszállt, ismeretlen tettes ellen indított eljárást vasúti közlekedés veszélyeztetése miatt. A feladatot elég komolyan vették, mert a VS.hu értesülései szerint kedden hajnalban házkutatást tartottak a 2-es metró járműtelephelyén, több BKV-vezetőt kihallgattak, majd a forgalomirányítók összes hétfői adatát lefoglalták és elvitték, emiatt a társaság le is állította a belső vizsgálatot.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Ez most már Lázár–Tiborcz-ügy

Minél több részlet derül ki, annál érthetőbb, miért próbálta eldugni a kormány az Elios csalásgyanús közvilágítás-korszerűsítési beruházásairól szóló OLAF-jelentést.

A Fidesz és a totális képviselet kockázata

„A hatalom, a pénz, a döntések mindig hordozzák a megosztás veszélyét. Előbb-utóbb lesznek, akikhez a hatalmon lévőknek muszáj mást szólni, valamivel indokolni, hogy miért nincs más értelmes választás, mint ők.”

Salgótarján nem Szeged – billegő körzetek Nógrádban

Makacs szegénység, elöregedés, lassú fogyatkozás: az ország legvidékiesebb megyéjében lenne ok a protestszavazásra. A megyeszékhelyen erős a baloldal, de a háromosztatú politikai térben a kormánypártnak a legjobbak az esélyei. A Heti Válasz választási sorozata ezúttal a két nógrádi választókerületet mutatja be. Részletek a friss lapszámban.

Egyetlen közautó 7–11 magántulajdonban lévőt helyettesíthetne?

Már 500 közautó áll a fővárosban közlekedők rendelkezésére, két-három év múlva pedig ezernél is több lesz. Külföldi tapasztalatok szerint tízszer ennyi saját járgányt helyettesíthetnek, de kérdés, hogy ez idehaza is reális-e. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.