Negyedév múlva jött meg a csomag – ezt válaszolta a posta a reklamációra
Néhány napja ugyanitt szóvá tettük, hogy egy, az ebayről decemberben vásárolt könyv csak áprilisban érkezett meg, a közüzemi számlákat nem kézbesítik időben, és egy bankkártyát tartalmazó küldemény is elkallódott, ezért újra meg kellett rendelni. Egy reklamáció formájába öntött – majd az ügyfélszolgálathoz és a sajtóosztályhoz is eljuttatott – írásunkra a Magyar Posta Társasági Kommunikációs Osztálya postafordultával válaszolt. Íme:
„A Magyar Posta több mint 600 millió belföldi levelet kézbesít évente. Az Ön által említett első két esetben nem könyvelt (közönséges) küldeményekről van szó. A szolgáltatók azért választják ezt a szolgáltatást, mert ez a legolcsóbb, viszont nem kapcsolódik hozzá semmilyen garancia. Így például a banki gyakorlatban ha nem tudják bizonyítani a feladást, akkor többnyire nem követelik az ügyféltől az ismételt kibocsátási díjat.
A postai szolgáltatások ellátásáról és minőségi követelményeiről szóló, 79/2004. (IV. 19.) Kormányrendelet szerint a nem elsőbbségi leveleket a feladást követő harmadik munkanapon, legalább 85%-os arányban kell kézbesíteni. Az elsőbbségi levél átfutási idejére vonatkozóan a Magyar Posta úgynevezett statisztikai garanciát vállal, amely azt jelenti, hogy az elsőbbségi levelek és levelezőlapok 85%-a feladást követő munkanapon, 97%-a pedig a feladást követő harmadik munkanapon kézbesítésre kerül, illetőleg a kézbesítés kísérlete megtörténik. Ezt a jogszabályi előírást a Magyar Posta minden évben túlteljesíti.
Amennyiben panaszával megkeresi ügyfélszolgálatunkat, ügyét a jogszabályban előírt módon kivizsgálják.
Sajnos mivel konkrét kérdést sajtóosztályunknak a postai szolgáltatások teljesítésére vonatkozóan nem tett fel, így válaszunk csak általános megállapításokat tartalmaz.”