Olcsón megúszták: 11 millióból 455 plakáthelyet bérelt a Momentum az ország 26 városában

/ 2017.05.19., péntek 10:00 /

Bemehettem volna a Momentum főhadiszállására egy videós kollégával. Jaszkarizni. Ahogy ők tették tegnap az Origo szerkeszőségében. Szóval besétálhattam volna, mondjuk olyan szöveggel, hogy „Mit kamuztok kiscsávók, hogy magánadomány, persze, tele van a város a plakátjaitokkal, Sziget-nagyszínpadot meg hangosítást pakoltatok ki május elsején, na honnan van a lé, kicsi csírák? Ne kamuzzatok!!” .

Bizonyára jobb kattintásszámot hozott volna mint ez a kis írás, s ebből a szempontból a Momentum tegnapi akciója is nyerő: igaz, elítélően, de mindenki róluk beszélt egy darabig. Az ismertség meg fontos. Azért kellenek plakátok is. Abból pedig elég sok van a helyenként már négy százalékra mért, de mégiscsak kezdő csapatnak.

Nyilván szöget üt az ember fejébe, hogy mégis miből telik erre nekik. A jaszkarizás helyett ósdi módszerhez folyamodtam: megkérdeztem elnökségi tagjukat, Hajnal Miklóst.

Így tettem egyébként kedden Vona Gáborral is. Nem jártam túl nagy szerencsével. A gigantikus plakátkampányt folytató Jobbik elnöke mindig bankhitelt emleget, azt viszont akárhogy igyekeztem, nem volt hajlandó elmondani, mégis mennyit vettek fel a kampányra.

A momentumos Hajnal válasza ennél mindenképp bővebb. Íme:

„A teljes plakátkampányra kb. 11 millió forintot költöttünk, a plakátok gyártási költsége kb. 1 millió forint volt, reklámfelületek bérlése átlagosan kb. 22 ezer forint/darab (ezek bruttó összegek). A plakátkampányt teljes mértékben közösségi támogatásokból finanszíroztuk. Több mint ezren utaltak nekünk, átlagosan kb. 10 000 forintot utalt egy adományozó.”

11 millióból 455 felületet bérelni... Elég, khm, kedvező ajánlatot kaptak tehát a momentumosok a plakátcégektől. Mielőtt azonban hirtelen felindulásból megdézsmáltam volna a fidelitasosok „Simicska-párt”-matricakészletét és teleragasztottam volna velük a Momó-központ összes ablakát, inkább megint csak az ósdi módszerhez folyamodtam. Úgy is, mint: kérdés.

„Több tényezőnek is betudható ez a viszonylag alacsony ár. Mivel két hétre béreltük ki ezeket a felületeket, kevésbé volt költséges, mint egy egész hónapon keresztül tartó kampány. Mivel viszonylag későn béreltük ki a plakátokat, ezért last minute árajánlatokat kaptunk, viszont kompromisszumokat kellett kötnünk az elhelyezkedésüket illetően. Háromfajta reklámfelületet (óriásplakátokat, citylightokat, és hirdetőoszlopokat) béreltünk négy cégtől 26 város különböző pontjain. A piaci viszonyoknak megfelelően természetesen az óriásplakátok voltak a legköltségesebbek, itt jellemzőbb volt a 40-50 ezer forint/plakátos bérleti díj is, ezért sem béreltünk belőlük annyit (összesen csak 87-et, míg citylightból 118-at, hirdetőoszlopból pedig 250-et).”

A május elsejei nagyszínpad és rendezvény költsége valamivel több mint kétmillió volt Hajnal elmondása szerint, s persze azt is mikroadományokból fedezték.

Ilyen nagyságrendnél ez egyébként elképzelhető. 13-14 milliót összeszedhet egy pártcsíra is, főleg Budapesten, ahol a tiszta tekintetű fiatalokra mindig oly' nagy éhséget mutató SZDSZ-árvák éldegélnek. Ha százmilliós kampányokat is simán lezavarnak majd a jaszkarikirályok, akkor azért már nyugodtan nevetgélhetünk ezen a mikroadományos szövegen.

A gond ugyanis csupán az, hogy a sárga csekkes meg mikroadományos módszer éppen az átláthatóságot zárja ki. Simán meg lehet tenni, hogy jön a befektető, aztán mikroadományokat utal, nyoma meg nem lesz a dolognak.

Persze biztosan kinyomozza majd az Átlátszó.

Amely – sokszor egyébként remek anyagokat publikáló – portál éppen felkérte a pártot, hogy reklámozza őket.

Rosta

Szőnyi Szilárd

Találkozunk 2016-ban!

Végre itt az első hazai családbarát genderbiblia!

Kovács Ákos, Puzsér Róbert, Ókovács Szilveszter, Skrabski Fruzsina, Süveges Gergő és mások ajánlásával. Ezer hála, hogy olyan ügyhöz adták a nevüket, amiből még bajuk is lehet.

Bor világnapja: online borpiactér indult

Nemrég indult el a Wineliner.com online borpiactere, amely versenytársaihoz képest új alapokra helyezi az online borpiacot: családi és réteg pincészetek boraihoz enged országos hozzáférést, eddig nem ismert borászatokat tesz elérhetővé bárki számára.

Meddig számíthat az Orbán-kormány Angela Merkelékre?

Nem a valószínűtlen szankciók miatt érdekes, hogy az Európai Parlament elmarasztalta a magyar kormányt, hanem mert a határozatot a sokáig bajtárs lengyelek is megszavazták. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

A cél: legyen egy világszerte jegyzett szellemi csúcstalálkozónk!

Mit keres egy programban konzervatív filozófus és szoftmarxista „internetkalóz”? A Brain Bar Budapest nevű „jövőfesztivál” alapító-szervezőjét, Böszörményi Nagy Gergelyt a techvilág közhelyeiről és veszélyeztetett állásokról is kérdezzük. Interjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.

Müller Péter a kommunista sztárrá vált Soós Imre tragédiájáról

Cannes-ban idén újravetítették a Körhinta című filmet, amelynek férfi főszereplője az 1956-os siker után néhány hónappal öngyilkos lett. A kommunista sztárrá lett Soós Imre tragédiáját Müller Péter írta meg Részeg józanok címmel. Nagyinterjúnk a szerzővel a csütörtöki Heti Válaszban.

Borbás Marcsi: „Soha nem tudtak rám kényszeríteni szerepeket”

„Az a titok, hogy nincs titok. Mert ha van, az előbb-utóbb kiderül, és hitelét veszti az ember. Akartak, de nem tudtak rám kényszeríteni szerepeket, mert felálltam” – mondja Borbás Mária. A Gasztroangyal műsorvezetője hitelességről, önazonosságról, a táplálkozás helyes arányairól és a reflektorfényt kerülő férjéről is beszél a Heti Válasz Esszencia című mellékletének adott interjúban.

Lengyel politikus: „Nem fogadtuk el Orbán érvelését Putyinról”

A magyar politikusok kihasználják, hogy az EU a lengyelekkel foglalkozik Magyarország helyett – állítja a lengyel ellenzék vezetője. Grzegorz Schetyna emellett alig burkolt ellenszenvvel néz Budapest és Moszkva közeledésére. Exkluzív nagyinterjú a csütörtöki Heti Válaszban.