valasz.hu/itthon/migracios-utvonalak-valsagnak-nyoma-sincs-de-uj-jelenseget-eszleltek-128678

http://valasz.hu/itthon/migracios-utvonalak-valsagnak-nyoma-sincs-de-uj-jelenseget-eszleltek-128678

Olcsón megúszták: 11 millióból 455 plakáthelyet bérelt a Momentum az ország 26 városában

/ 2017.05.19., péntek 10:00 /

Bemehettem volna a Momentum főhadiszállására egy videós kollégával. Jaszkarizni. Ahogy ők tették tegnap az Origo szerkeszőségében. Szóval besétálhattam volna, mondjuk olyan szöveggel, hogy „Mit kamuztok kiscsávók, hogy magánadomány, persze, tele van a város a plakátjaitokkal, Sziget-nagyszínpadot meg hangosítást pakoltatok ki május elsején, na honnan van a lé, kicsi csírák? Ne kamuzzatok!!” .

Bizonyára jobb kattintásszámot hozott volna mint ez a kis írás, s ebből a szempontból a Momentum tegnapi akciója is nyerő: igaz, elítélően, de mindenki róluk beszélt egy darabig. Az ismertség meg fontos. Azért kellenek plakátok is. Abból pedig elég sok van a helyenként már négy százalékra mért, de mégiscsak kezdő csapatnak.

Nyilván szöget üt az ember fejébe, hogy mégis miből telik erre nekik. A jaszkarizás helyett ósdi módszerhez folyamodtam: megkérdeztem elnökségi tagjukat, Hajnal Miklóst.

Így tettem egyébként kedden Vona Gáborral is. Nem jártam túl nagy szerencsével. A gigantikus plakátkampányt folytató Jobbik elnöke mindig bankhitelt emleget, azt viszont akárhogy igyekeztem, nem volt hajlandó elmondani, mégis mennyit vettek fel a kampányra.

A momentumos Hajnal válasza ennél mindenképp bővebb. Íme:

„A teljes plakátkampányra kb. 11 millió forintot költöttünk, a plakátok gyártási költsége kb. 1 millió forint volt, reklámfelületek bérlése átlagosan kb. 22 ezer forint/darab (ezek bruttó összegek). A plakátkampányt teljes mértékben közösségi támogatásokból finanszíroztuk. Több mint ezren utaltak nekünk, átlagosan kb. 10 000 forintot utalt egy adományozó.”

11 millióból 455 felületet bérelni... Elég, khm, kedvező ajánlatot kaptak tehát a momentumosok a plakátcégektől. Mielőtt azonban hirtelen felindulásból megdézsmáltam volna a fidelitasosok „Simicska-párt”-matricakészletét és teleragasztottam volna velük a Momó-központ összes ablakát, inkább megint csak az ósdi módszerhez folyamodtam. Úgy is, mint: kérdés.

„Több tényezőnek is betudható ez a viszonylag alacsony ár. Mivel két hétre béreltük ki ezeket a felületeket, kevésbé volt költséges, mint egy egész hónapon keresztül tartó kampány. Mivel viszonylag későn béreltük ki a plakátokat, ezért last minute árajánlatokat kaptunk, viszont kompromisszumokat kellett kötnünk az elhelyezkedésüket illetően. Háromfajta reklámfelületet (óriásplakátokat, citylightokat, és hirdetőoszlopokat) béreltünk négy cégtől 26 város különböző pontjain. A piaci viszonyoknak megfelelően természetesen az óriásplakátok voltak a legköltségesebbek, itt jellemzőbb volt a 40-50 ezer forint/plakátos bérleti díj is, ezért sem béreltünk belőlük annyit (összesen csak 87-et, míg citylightból 118-at, hirdetőoszlopból pedig 250-et).”

A május elsejei nagyszínpad és rendezvény költsége valamivel több mint kétmillió volt Hajnal elmondása szerint, s persze azt is mikroadományokból fedezték.

Ilyen nagyságrendnél ez egyébként elképzelhető. 13-14 milliót összeszedhet egy pártcsíra is, főleg Budapesten, ahol a tiszta tekintetű fiatalokra mindig oly' nagy éhséget mutató SZDSZ-árvák éldegélnek. Ha százmilliós kampányokat is simán lezavarnak majd a jaszkarikirályok, akkor azért már nyugodtan nevetgélhetünk ezen a mikroadományos szövegen.

A gond ugyanis csupán az, hogy a sárga csekkes meg mikroadományos módszer éppen az átláthatóságot zárja ki. Simán meg lehet tenni, hogy jön a befektető, aztán mikroadományokat utal, nyoma meg nem lesz a dolognak.

Persze biztosan kinyomozza majd az Átlátszó.

Amely – sokszor egyébként remek anyagokat publikáló – portál éppen felkérte a pártot, hogy reklámozza őket.

Rosta

Élő Anita

Találkozunk 2016-ban!

Kínos válások: a Facebook mint koronatanú

Vagyontalanítják magukat, minimálbérről siránkoznak, a mamára íratják a cégeket, környezettanulmány előtt lenullázzák a lakást – hogy ne kelljen gyerektartást fizetni a saját gyermeküknek. Egy valamiről azonban megfeledkeznek: a Facebook ellenük vall.

„Hillary is utálta, ahogy róla tudósítottunk”

A nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás emblematikus alakjának fia a The New York Times újságírója. Interjú Adam Liptakkal a szólásszabadság kihívásairól, a liberális sajtó elfogultságairól és a politikai korrektség fonákságairól – a friss Heti Válaszban.

Fordulat: összeköltözött Vuk, Süsü, Ursula és Frakk

Újra forog az óriáshordó és a műemlék körhinta a nyolc hektárral bővült pesti állatkertben, ahol a pünkösdi hétvégén a legkisebbek birtokba vehették a Holnemvolt Várat. Jön a sünispotály, ősszel nyit a Cápasuli, épül a Pannon Park. Részletes háttér a csütörtöki Heti Válaszban.

Tényleg a homokhiány miatt drágulnak a magyar építkezések?

Mind gyakoribb a nyersanyaghiány a magyar építőiparban, de ez semmi Ázsiához képest. A gigaépítkezésekhez rengeteg homok kell, de hiába van belőle sok a sivatagban, az nem alkalmas rá. Homokmaffiák és lehetséges megoldások a csütörtöki Heti Válaszban.

Rangon alul házasodnak: így foglalta el a palotákat a középosztály

A 21. századra megmaradt európai monarchiák hercegei és hercegnői már szinte mind közemberekkel házasodnak. Henry herceg és Meghan Markle esküvőjét beárnyékolták a menyasszony családjának botrányai, de az új modell Spanyolországtól Dániáig alapvetően jól működik. Részletes háttér a csütörtöki Heti Válaszban.

80 éves a XIII. kerület

A XIII. kerület június 1-jén ünnepli önálló közigazgatási egységgé válásának 80. évfordulóját. A díjmentesen látogatható ünnepi eseménysorozat a gyermeknapi hétvégén, május 25-27-én elkezdődik, a programok helyszíne a Béke tér lesz.