Szenzációs! Így dolgozták fel a drogbotrányt az egyházi iskola diákjai

/ 2016.03.02., szerda 14:01 /
Szenzációs! Így dolgozták fel a drogbotrányt az egyházi iskola diákjai

Ha önnek csakis a vaskalap, az eltussolás és a maradiság ugrik be az egyházi gimnáziumokról, nehogy elolvassa az alábbiakat, mert csalódni fog!

Olyat már látott a világ, hogy egy gimnáziumban diákszínpad működik. Nyilván olyan iskola is akad, ahol egy-egy osztály tanul be valamilyen darabot – és ezt később bemutatják a díszteremben. Arra viszont mindeddig aligha volt példa, hogy egy egyházi intézményben a tinédzserek pusztító életviteléről, igen, például az alkoholról és a drogról szóló – nem szájbarágós, nem tudálékoskodó – musicalt ad elő egy osztályközösség. Olyan zenés mesét, amelynek ötlete egy osztályfőnöki óra utáni beszélgetésen született, és amelynek minden elemét a diákok, illetve rokonaik, barátaik illesztették össze – legyen szó szövegírásról, hangszerelésről, díszlettervezésről, illetve -készítésről. A rendező-zeneíró pedig egy profi: Kovácsházi István operaénekes, az egyik édesapa.

És itt átadjuk a szót Barlay Bencének, a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium igazgatójának: „Hozzánk is hús-vér gyerekek járnak, nem angyalok. Volt két éve egy drogbotrányunk, amely szinte minden osztályt érintett. Feltártuk az ügy részleteit, együtt akartuk feldolgozni az esetet a diákokkal, majd megszületett a Rohamivók című musical. A 11/c. osztály tanulói lényegében kiírták magukból azt a történetet, amely részben az övék is volt.”

A darab híre az Újbudai Pedagógiai Intézetig elért, és a szakmai szervezet március 18-ára meghirdette az előadást a kerület világi iskoláinak is – ráadásul Zacher Gábor toxikológust beszervezték „vendégszereplőnek”. Ez a cikk meg azért most íródott, mert a jelentkezési határidő március 8. (részletek, szereposztás, jelentkezési lap itt), a helyek pedig alighanem rohamtempóban fogynak. Mi történik, ha túl sokan jelentkeznek? – kérdezzük az igazgatótól. Barlay Bence azt mondja, „legyen ez a mi gondunk”. Egy biztos: nem az a cél, hogy a produkció eljusson a Sportarénáig. „Sokan hívják a 11/c.-t vidékre is, de szeretnénk megtartani a Rohamivókat egy osztályközösséget erősítő alkotásnak. Mivel a diákjainknak nem a sztárság a fontos, hanem az előttük álló felvételi, maradunk iskolai keretek között.”

Ezek után mondja valaki, hogy „a mai világban” a normalitás nem tud utat törni magának!

Rosta

Rosta legközelebb hétfőn 8 órától.

Így lett csoda az ózdi romhalmazból: a Digitális Erőműben jártunk

„Digitális erőmű” épült fel az ózdi kohászati művek romjain, benne filmtörténeti élményparkkal. Bar a magyar filmnek nem az illúziókeltés a fő erőssége, a kulturális innovációtól olyan sokat várnak, mint egykor az acélművektől. Riportunk a friss Heti Válaszban!

Schmidt Mária: „A baloldal fikakultúrájának centrumában a semmi áll”

„Ha ebben a kényes helyzetben az európai elit továbbra is a homokba dugja a fejét, és közben az egyre mélyebb integrációt erőlteti, az unió egyébként is recsegő-ropogó építménye simán összedőlhet” – hangzott el a Századvég Alapítvány keddi konferenciáján. Schmidt Mária, Maróth Miklós, Lánczi Tamás és Tuzson Bence a Brexit utáni Európa útkereséséről és a migrációs válságról.