valasz.hu/itthon/kuss-a-bulinegyednek-van-erv-a-funyiroelv-mellett-is-127461

http://valasz.hu/itthon/kuss-a-bulinegyednek-van-erv-a-funyiroelv-mellett-is-127461

Változások a sebességkorlátozásban Budapest közelében

/ 2014.05.21., szerda 10:20 /

Az M5-ös és az M6-os autópálya Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelésében lévő szakaszain egy nemrégiben lezajlott forgalmi rend felülvizsgálat alapján megváltoztak a sebességkorlátozási határok.

Az M5-ös autópálya jobb oldalán a Magyar Közút Nonprofit Zrt. eltörölte a korábbi 100 km/órás sebességkorlátozást. Így a kezelésükben lévő 13+000 és 17+400 kilométerszelvény között immár végig 130 km/óra a megengedett sebesség, akárcsak a 17+400-tól az országhatár (Szeged) felé tartó, az Alföld Koncessziós Autópálya Zrt. (AKA) kezelésébe tartozó részeken.

A bal pályán (Budapest irányába) az AKA Zrt. által fenntartott és üzemeltetett szakaszon a KRESZ szerinti 130 km/órás legnagyobb megengedett sebesség van érvényben. A Magyar Közút kezelésében levő szakaszon a 17+400 és a 13+320 kilométerszelvény között legfeljebb 130, a 13+320 és 13+000 kilométerszelvények között pedig 100, ugyanis itt lépcsőzetes sebességkialakítás szükséges, mivel a főváros kezelésében lévő főúti szakaszon a 13+000 km szelvénytől 80 km/óra a megengedett sebesség.

Az M6 jobb pályáján (Pécs irányába) az M0 autóút és „Érd észak" csomópont között maradt a 80 km/órás sebességkorlátozás. „Érd észak" és „Érd centrum" csomópontok között 100 km/órás, „Érd centrum" és „Érd dél" csomópontok között 130 km/órás sebességgel haladhatnak az autósok, kivéve a jobb pályán egy rövid, alig 500 méteres szakaszt, ahol a magassági és vízszintes vonalvezetés miatt ez nem megengedhető. A koncessziós kezelésben működő további szakaszon továbbra is 130 km/óra a megengedett legmagasabb sebesség.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. kéri a közlekedőket, hogy a felsorolt sebességhatárok figyelembevételével haladjanak az érintett szakaszokon.

Rosta

Borbás Barna

Találkozunk 2016-ban!

Ez most már Lázár–Tiborcz-ügy

Minél több részlet derül ki, annál érthetőbb, miért próbálta eldugni a kormány az Elios csalásgyanús közvilágítás-korszerűsítési beruházásairól szóló OLAF-jelentést.

A Fidesz és a totális képviselet kockázata

„A hatalom, a pénz, a döntések mindig hordozzák a megosztás veszélyét. Előbb-utóbb lesznek, akikhez a hatalmon lévőknek muszáj mást szólni, valamivel indokolni, hogy miért nincs más értelmes választás, mint ők.”

Salgótarján nem Szeged – billegő körzetek Nógrádban

Makacs szegénység, elöregedés, lassú fogyatkozás: az ország legvidékiesebb megyéjében lenne ok a protestszavazásra. A megyeszékhelyen erős a baloldal, de a háromosztatú politikai térben a kormánypártnak a legjobbak az esélyei. A Heti Válasz választási sorozata ezúttal a két nógrádi választókerületet mutatja be. Részletek a friss lapszámban.

Egyetlen közautó 7–11 magántulajdonban lévőt helyettesíthetne?

Már 500 közautó áll a fővárosban közlekedők rendelkezésére, két-három év múlva pedig ezernél is több lesz. Külföldi tapasztalatok szerint tízszer ennyi saját járgányt helyettesíthetnek, de kérdés, hogy ez idehaza is reális-e. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Ilyen jó a szlovák egészségügy? Tényleg ennyire lemaradtunk?

Szlovákiáé Európa 13. legjobb egészségügye, és egyben a legerősebb egész Kelet-Európában – állapította meg egy nemzetközi kutatóintézet, amely Magyarországot a 29. helyre rangsorolta. Tényleg ennyire lemaradtunk? Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Neki köszönhetjük a Testről és lélekről leggyönyörűbb jeleneteit

Enyedi Ildikó Testről és lélekről című, Oscarra jelölt filmjében két, meghitt kapcsolatra alkalmatlan ember addig álmodja ugyanazt, míg nappalaik rideg valósága hozzá nem simul csodaszép álmaikhoz. Az álombéli jeleneteket Horkai Zoltán szarvasai játsszák el. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.