Viszi az állam az agglomerációs közlekedést – elmagyarázzuk, mit jelent ez

/ 2016.01.14., csütörtök 16:03 /
Viszi az állam az agglomerációs közlekedést – elmagyarázzuk, mit jelent ez

Van, aki szerint ez Tarlós győzelme. Legfeljebb akkor, ha a pirruszi győzelem is győzelem.

Megegyezés született a fővárossal, jelentette be Lázár János a mai kormányinfón. A kormány elfogadja Tarlós István észrevételét, ami szerint csak azt kell a fővárosnak finanszíroznia, ami a feladata. Az agglomerációs közlekedéssel járó terheket ezért a kormány átveszi a Volán és a MÁV segítségével. A HÉV-vonalak átvételére is készen áll a kormány, ezeket valószínűleg a MÁV elővárosi közlekedési rendszerébe integrálják.

Ezzel vége az elmúlt hetek ideges, feszült nyilatkozatháborújának, egyre nyilvánosabbá váló pengeváltásainak. Lázár szokatlanul békülékeny volt, egyáltalán nem szólt vissza az elmúlt napokban a kormányt már nyílt sisakkal támadó, hátba szúrt késről, személyes csalódásokról beszélő főpolgármesternek. Ez is arra utal, hogy a meccsnek – legalábbis ennek a fejezetnek – vége.

Van, aki szerint Tarlós nyert. Nyilván így is lehet interpretálni a történteket, hiszen korábban valóban a főpolgármester ajánlotta fel a kormánynak az agglomerációs közlekedést – de csak azért, mert nem volt más választása. Ha egyszer a fővárosi önkormányzat nem kapott forrást a feladat ellátására, még jó, hogy felajánlották az átadását. Mi mást tehettek volna?

Egyszóval úgy győzelem ez, mint a kórházak, a gimnáziumok vagy a Dagály Fürdő átadása: pirruszi értelemben vett győzelem. Még néhány ilyen, és a fővárosi önkormányzatnak nem marad más dolga, mint bérlőket keresni az üresen kongó Bálnába és működtetni a Budapesti Történeti Múzeumot.

De a legkevésbé az érdekes ebben a végkifejletben, hogy „győzött-e” a főpolgármester. Akik nem győztek, azok az agglomerációs közlekedést használó utasok. A központosítás, az állami működtetés eddig nem hozott olyan eredményeket sem az oktatásban, sem az egészségügyben, ami alapján újabb nagy alrendszerekre kellene kiterjeszteni.

Különösen nem tűnik ilyen területnek a közösségi közlekedés, ahol sem a MÁV, sem a Volán nem biztosít jobb minőségű szolgáltatást, mint amit eddig a főváros a BKK-n keresztül megrendelt, illetve a HÉV-ek esetében ellátott. Aki arra kíváncsi, hogy milyen a MÁV elővárosi közlekedése, olvasgassa az utasok szünet nélkül, nap mint nap áradó panaszait a 10-es út Facebook-csoportban, amelynek tagjai a 44 milliárdért felújított esztergomi vasútvonalon próbálnának munkába, iskolába járni. Ha nem késnének a vonatok 50 perceket. Ha lenne elég kocsi. Ha stabilan működnének az új biztosítóberendezések.

Persze lehet, hogy a HÉV-ek esetében majd minden másként lesz, lesz összehangolt menetrend, fejlesztések, jobb szolgáltatás – reménykedni mindig lehet.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Torgyán halála: egy korszak tényleg véget ért

Torgyán a klasszikus rétegpártok idejének utolsó egyénisége volt. Jó ideje nincs már Független Kisgazda-, Földmunkás- és Polgári Párt, de végleg csak vele együtt száll a sírba. Nincsenek már kisgazdák se.

Ókovács Szilveszter: „Klassz, hogy egyáltalán feljöttünk a víz fölé”

„Én nem tudom másképp vezetni az Operát, csak úgy, ahogy eddig tettem” – mondja Ókovács Szilveszter. Az Opera főigazgatóját a nyakára küldött pénzügyi biztosról, az elmaradt év végi jutalomról, a megcsúszott Műhelyház-beruházásról, és arról is kérdeztük, hogy folytatná-e az intézmény élén a munkát. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

Újabb tüntetés jön: most egy másik Orbán a célkeresztben

Az újabb kormányzati támogatás hallatán ismét fellángolt a vita az Orbán János Dénes költő által gründolt Kárpád-medencei Tehetséggondozó Kft. körül. Az írók petíciót fogalmaztak, és január 22-re tüntetést szerveznek az íróakadémia székhelye elé. Háttér a friss Heti Válaszban.

Nemzeti gyásznap

Hétfőn az egész ország az olaszországi buszbaleset áldozataira emlékezik.