Fiatalok úszó minigalériája
A Batthyány téri kikötőben rendszeresen megjelenik egy óriási, papírhajót formázó vízi jármű a Dunán. Gyomra hetente más, fotókat, festményeket, rajzokat, szobrokat, ékszereket bemutató tárlatokat rejt. Nádasdy Mihály szobrász barátjával, Jaloveczky Attilával négy éve, 1997 áprilisában bocsátotta először vízre a különös minigalériát azzal a céllal, hogy gyerekeknek, fiatal művészeknek legalább egy-egy hétre lehetőséget kínáljanak műveik bemutatására. Hamarosan megrendezték az első kiállításokat. A következő évben a Papírhajó "legénysége" már a linzi páneurópai kultúrfesztiválon vett részt, mint a magyar delegáció információs központja. A hazatérés után az ígéretesnek tűnő vállalkozás rövid ideig megtorpanni látszott, a hajót majdnem el kellett adni. Végül egy hosszabb távú reklámszerződés oldotta meg a problémát. A Papírhajónak tehát kettős feladata lett: hirdetéseket közöl (ebből "él") és otthont ad tárlatoknak.
Nádasdy Mihály missziónak érzi a hajó tevékenységét. Szerinte ahhoz, hogy valaki igazi művész legyen, nem elég az elszántság és a tehetség. Képesnek kell lennie arra is, hogy megragadja és közvetítse a korszellemet. Egy gyereknél, fiatalnál az a legfontosabb, mondja, hogy legyen igénye a harmóniára, s hogy olyan dologgal foglalkozzon - legyen az sport, tanulás vagy művészet -, amely kihívást jelent a számára, amelyben meg tudja mérni magát. E kihívások segítenek bennünket önmagunk megismerésében. A Papírhajó galériája a fiatalok önismeretét szeretné segíteni. A kiállításokat nem reklámozzák: a tárlatokon részt vevő művészek egymásnak adják tovább a hírt, nem is eredménytelenül: a Papírhajó mára komoly bemutatkozó fórumává vált a pályakezdő alkotóknak. Nádasdy Mihály fontosnak tartaná egy "szárazföldi" műhely létrehozását is, ahol a fiatal alkotók egy-egy kurzus erejéig mesterektől tanulhatnának.
A most megnyílt kiállításon két általános iskola tanulóinak rajzai, festményei láthatók a hajó galériáján. A Podhorszki Általános Iskola második és ötödik osztályosai elsősorban a levegő- és vízszennyezéssel, valamint az árvízzel kapcsolatos gondolataikat jelenítik meg munkáikon, míg a környezetvédelemmel kiemelten foglalkozó Kandó Téri Általános Iskola tanulóinak alkotásai leginkább a város és a levegő szennyezettségére, a virágok és az állatok veszélyeztetettségére hívják fel a figyelmet.