Kesselyák: „Az operának is el kellene lesnie a rockritmusokat!”

Ma már kevesen hiszik, hogy a kortárs zene nem lehet szép – mondja a június 8-17. között megrendezendő miskolci Bartók Plusz Operafesztivál igazgatója. Kesselyák Gergely karmester jelenleg a Virtuózok negyedik évadában zsűrizik. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.
„Amikor először javasoltam, hogy az Avasi kilátónál adjuk elő a Toscát, mindenki mondta, hogy á, este már nem jönnek oda föl az emberek – meséli Kesselyák Gergely. – Felépítettünk egy 400 fős lelátót, ami fél 8-ra megtelt. 8-kor már nem lehetett parkolni a környéken, fél 9-kor hatalmas hullámpapírokat terítettünk a földre, hogy a gyerekek arra üljenek – Vidnyánszky Attila volt a rendező, ő hozatott a színházból kisteherautóval hullámpapír-göngyölegeket. És amikor fél 9-kor befejeződött a városban a színházi előadás, akkor még az a közönség is elindult fölfelé…”
Kesselyák szerint a legnagyobb zsenik azért találták meg a hangot a közönséggel, mert a nép által kedvelt és ismert zenei formákat nemesítették kompozícióvá. Ma a musical használja azokat a zenei fordulatokat, ritmusokat és hangszereket, amelyeket az emberek szeretnek, a házibulikban játszanak. „Az operának is el kellene lesnie ezeket a rockritmusokat, esetleg -hangszereket – a mű nem attól lesz értékes, hogy van-e benne basszusgitár, vagy nincs, hanem, hogy meg van-e komponálva vagy nem.”
![]() |
A teljes interjú a május 10-i Heti Válaszban olvasható. Lapunk elektronikus formában a Digitalstandon kapható.