Közel tízezren akartak bepréselődni a Louvre kiállítására

Már az első nap közel tízezren akartak bepréselődni a Louvre Vermeer-kiállítására, ami minden korábbi látogatási rekordot megdöntött. De mi a holland mester vonzerejének titka, és milyen más tárlatokért állnak sorba az emberek Párizsban, akár fél napot is? Részletek a friss Heti Válaszban.
Mondhat akárki akármit, még mindig Párizs a képzőművészet fővárosa, legalábbis ami a kiállításokat illeti. Sehol másutt nem fordulhat elő, hogy párhuzamosan féltucatnyi blockbuster tárlat hívogassa a látogatókat az év minden szakában, és minden jelentősebb képtár előtt sorok kígyózzanak a jegyekért; a Louis Vuitton Alapítvány nemrégiben felavatott csodapalotájában például egymillió-kétszázezren nézték meg az orosz Scsukin-gyűjteményt. A legnagyobb szenzáció azonban a Louvre Vermeer-kiállítása: az érdeklődés akkora, hogy az első nap közel tízezren akartak bepréselődni rá, ami minden korábbi látogatási rekordot megdöntött.
Hogy mi az őrület oka, kiderül a Heti Válasz legfrissebb számából, ahogy az is, hogy mi volt az a két nagy botrány, ami az elmúlt évtizedekben megbolydította a Vermeer-életművet. De megtudhatjuk azt is, hogy milyen más fontos múzeumi esemény zajlik éppen Párizsban, hogy milyen klasszikus mesterek és kortárs alkotók tartják még lázban az oda látogatókat, és hogy miért kotlik egy különc francia művész egy üvegkalitkában, egy tyúktojáson.
![]() |
A párizsi tárlatokról szóló cikk a Heti Válasz április 20-i számában olvasható, amely a Digitalstandon elektronikus formában is megvásárolható.