„Utat törni ebben a nehéz közegben” – barokk művek modern hangszereken
A barokk mesterek művei mellett egy-egy kortárs, vagy XX. századi darab is helyet kap a Liszt Ferenc Kamarazenekar BarokkPlusz sorozatának programjaiban. A ma esti koncert fél nyolckor kezdődik, az Óbudai Társaskörben.
![]() |
„Olyan műsort állítottunk össze, amelyben a zenekar saját magát mutatja meg, szólisták nélkül. Természetesen a brandenburgi concertóknak és a Vivaldi-versenyműveknek is lesznek szólistái, csakhogy ők a zenekar soraiból lépnek ki” – mondta el a Heti Válasznak nemrég Tfirst Péter hegedűművész, a Liszt Ferenc Kamarazenekar vezetője az együttes február 3-án induló BarokkPlusz sorozatáról. A koncertmester szerint a barokk műsor ma vonzó: „Amikor a régizenei irányzat elkezdett terjedni, a modern hangszereken játszó együttesek mintha egy picit háttérbe szorultak volna. Kialakult egy új közönség, amely a korhű hangszeren megszólaltatott, és korhű stílusban előadott koncertekre kezdett járni. Mi persze modern hangszereken próbálunk még utat törni ebben a nehéz közegben, más koncepcióval játszani a barokk darabokat. Ugyanakkor a korhű hangszereknek is megvan a technikájuk. Ha én ugyanazzal a technikával próbálnék játszani barokk hegedűn, amivel modern hangszeren játszom, a közönség kimenne a teremből.”
Modern hangszereken szólalnak meg tehát a barokk mesterek művei, de mellettük egy-egy kortárs, vagy XX. századi darab is helyet kap a sorozatban. A február 3-i előadáson Vivaldi D-dúr versenyműve, Corelli D-dúr concerto grossója, valamint Bach III. és V. Brandenburgi versenye mellett meghallgathatjuk Veress Sándor 1944-ben írt, itthon ritkán hallható Négy erdélyi tánc című művét is az Óbudai Társaskörben, este fél nyolctól.
A jegyek kaphatóak a www.jegy.hu oldalán, a Zeneakadémián, az Óbudai Társaskörben vagy az ismert jegyirodákban.