valasz.hu/magyarokapiacon/megfizetnek-a-kesesert-122153

http://valasz.hu/magyarokapiacon/megfizetnek-a-kesesert-122153

Magyarok a piacon

A nagybetűs titkosítócég

/ 2017.03.01., szerda 17:44 /

Kevesebb mint három év alatt világszerte több mint tízezer vállalkozást szerzett meg ügyfelének az online titkosítással foglalkozó Tresorit – mondja a cég marketingigazgatója, „Az év fiatal vezetője” díjjal kitüntetett Kindli Erna.

A Tresorit marketing- és értékesítési igazgatójaként alig harmincévesen elnyerte „Az év fiatal vezetője” díjat. Honnan a tapasztalat?

Még a diploma sem volt a kezemben, amikor a mély vízbe dobtak. A Google akkoriban kezdte felépíteni kelet-európai jelenlétét, amelynek részeként marketingvezetőt kerestek a magyarországi részleghez. Valaki gondolt egy merészet, és bemondta: „Egy tapasztalt róka helyett vegyünk fel inkább egy ügyes gyakornokot.” Én lettem az. Nagyon motivált a belém vetett bizalom, hamar jöttek is az eredmények: újszerű megoldásokat dolgoztunk ki, jó számokat hoztunk, így Magyarországot követendő példaként kezdték emlegetni a cégen belül.

Tehát első állásként rögtön álmai munkahelyére teleportált.

Sokáig valóban így éreztem. A sikereknek híre ment, többször próbáltak más, még nagyobb felelősséggel járó pozícióba csábítani, a Google amerikai központjába vagy más európai országokba, de úgy gondoltam, a helyemen vagyok. Aztán jött egy annyira izgalmas lehetőség, amit egy 26 éves csak elképzelhet magának. „Mégiscsak luxus az első munkakörömből nyugdíjba menni” – mondtam magamnak, és elvállaltam az ajánlatot. Így kerültem Londonba, ahol egy háromfős csapatban a feltörekvő ázsiai, afrikai, dél-amerikai országokra kellett termékfejlesztési, marketing- és irodafejlesztési stratégiát kidolgoznunk a Google számára, majd megvalósítanunk.

És mire jutottak? Hogyan lehet „eladni” a Gmailt Ghánában vagy Indonéziában?

Ennél messzebbről indultunk. Az alapkérdés az volt, hogy a Google üzleti modellje és szolgáltatásai versenyképesek lesznek-e 5–10 év múlva. Rámutattunk, hogy a feltörekvő piacok nem feltétlenül követik Európát és az Egyesült Államokat, sőt bizonyos területeken már megelőzték a Nyugatot. Mi végigéltük az internet fejlődését, emiatt nehezen engedünk el esetenként meghaladott szolgáltatásokat. Az ázsiai, afrikai felhasználók viszont hatalmas lelkesedéssel ugranak fejest a mai, modernebb lehetőségekbe. Mexikóban már 2013-ban is csak arra kellett az e-mail-cím a fiataloknak, hogy regisztráljanak vele a Facebookra. E-mail helyett chaten kommunikáltak. Kenyában a népesség fele már akkor is a mobiltelefonjával fizetett – én is vettem telefonnal ananászt egy útszéli árustól. Az elméletünk működni kezdett, és nem sokkal később már több száz főt koordináltunk: mérnököket, projektmenedzsereket és marketingeseket.

Az áttörés ellenére ebben a pozícióban sem maradt sokáig. Miért?

Akkoriban a mindennapos utazások miatt már ezüstkártyás voltam minden nagyobb légitársaságnál – ez nagyszerűen hangzik, de a végére rutinná vált. A fő ok mégis az volt, hogy szerettem volna több értéket teremteni, többet tenni másokért. Ezzel a szemlélettel költöztem haza, de még nem döntöttem el, mivel fogok foglalkozni. Ekkor kerestek meg a tresoritos fiúk. Bár volt már tapasztalatom a szoftveres világban, szinte semmit nem értettem abból, mivel is foglalkozik a cég. Az ügyvezető, Lám István úgy magyarázta el nekem, ahogy korábban a nagymamájának.

És mit mondott a nagyinak?

Képzeljük el, hogy egy bizalmas iratot el szeretnénk juttatni egyik helyről a másikra. Nem bízzuk a postára, hanem motoros futárt hívunk, aki útnak is indul az iratunkkal. De miért bíztunk meg a futárban? És mi történik, ha valaki leüti a motorost, és elveszi a papírokat? A Tresorit biztonságosságát ahhoz lehet hasonlítani, ha a levelet eleve titkosírással írjuk, majd széfbe zárjuk, és a futárunk ezzel a széffel indul útnak. Szolgáltatásunk a világ legfejlettebb titkosítási algoritmusát használja, gyakorlatilag lehetetlen visszafejteni.

Néhány éve 50 ezer dollárt ajánlottak annak a hackernek, aki be tud törni a rendszerükbe. Elárulná, ha valakinek sikerült volna?

Inkább azt árulom el, hogy ez a felhívás tulajdonképpen csak egy marketingfogás volt. Aki ért a titkosítások matematikájához, tudja, hogy nem érdemes próbálkozni a kódunk feltörésével: mission impossible.

Kiknek ennyire fontos az adataik védelme?

Ma közel húszezer cég veszi igénybe a szolgáltatásunkat. Legtöbbjük az ipari kémkedés ellen védekezik, de egyre többen vannak, akiknek törvény írja elő az ügyfelek, páciensek, munkavállalók adatainak védelmét. A rendszer „önkiszolgáló” módon is működik, de persze a legnagyobb ügyfelek elvárják a személyes találkozót. Nemrég például az egyik nyugat-európai ország hadügyminisztériumában kellett prezentálnunk.

Hogyan tud egy magyar startup közel húszezer céget megszólítani?

Talán ennél is meglepőbb, hogy a marketing-, sales- és ügyfélszolgálati tevékenységeket 17 fő, az én csapatom kezeli. Az internet nekünk dolgozik: folyamataink zöme automatizálható, és mindent mérni tudunk. Tudjuk, hol és mikor szólítsuk meg a potenciális ügyfeleinket, és arra is kidolgozott eljárásunk van, miként tartsuk fenn azok érdeklődését, akik most nem foglalkoznak a témával, de később fontos lehet számukra. A Tresorit a saját területén a legkorszerűbb szolgáltatást nyújtja, így marketing terén is hasonló szinten kell teljesítenünk. Az a cél, hogy a közeljövőben az egész világon mi legyünk a nagybetűs titkosítócég.

Kindli Erna
1985-ben született Békéscsabán. • A Corvinus Egyetemen szerzett közgazdasági diplomát. • Az EVK Szakkollégium szakmai vezetője volt. • 2009-től a Google Magyarország marketingvezetője, később a feltörekvő piacok stratégiai csapatának tagja Londonban. • 2014 óta a Tresorit marketing- és értékesítési igazgatója.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Izraeli történészre figyel Orbán Viktor – tényleg átalakul az emberi faj?

Világszenzációk lettek, és állítólag Orán Viktor érdeklődését is felkeltették Yuval Noah Harari izraeli történész könyvei az emberiség múltjáról és jövőjéről. Legutóbbi műve szerint az emberi faj „szuperképességű”, illetve azzal nem rendelkező csoportokra válik szét. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Kinek kampányol idén Szörényi Levente és Bródy János? Meg fog lepődni...

Évtizedeken át lázban égett választások előtt a legendás szerző- és ellentétpár, Szörényi Levente és Bródy János, idén viszont egyikük sem lesz látható kampányemelvényen. Az Arénában annál inkább, ahol február 16-án újra játszik a Fonográf. A Heti Válasz az egyik próbán beszélgetett a két zenésszel. Páros interjúnk a csütörtöki lapszámban.

Magyar siker és Putyin a vízben

Globálisan tragikus balesetek és környezeti katasztrófák jellemzik a hét képeit. De magyar siker is volt az elmúlt napokban.

Magyar történész kutatása a Batman és a Peter Pan rendezőinek új filmjei mögött

Négy hónapon belül két sikerfilm is landolt a mozikban, ami a II. világháború történetének elfelejtett mozzanatát, a Dinamó hadműveletet járja körül. Vajon aktuálisabb Dunkirk és Churchill híres „Harcolni fogunk!” beszéde most, mint bármikor az elmúlt hetven évben? Hogyan alakította a Hollywoodban befutott rendezők gondolkodását John Lukacs magyar történész? Részletes háttér a Heti Válasz január 18-i lapszámában!

Bereményi Géza: „Cseh Tamás azt hitte, besúgó vagyok”

Tegnap A jobbik részemet dúdolgattam – mondja Bereményi Géza, aki igazából magának írta a dalszövegeket. Január 21-én ő is ott lesz a Cseh Tamás 75. születésnapjára emlékező koncerten a MOMSportban. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.