Arcvonal
Szeretünk kimozdulni a komfortzónánkból, s amitől félünk, abba bátran belevágunk – vallja a kisvállalati márkaépítéssel foglalkozó Kreatív Vonalak Kft. társalapító-ügyvezetője, Nagy Barna.
A Kreatív Vonalak által az elmúlt években megtervezett weblapok közül nyolcnak sikerült kiérdemelnie Az év honlapja díjat. Mitől lesz egy weboldal az év honlapja?
Ha egy oldal szürke és egyhangú, akkor nem kelti fel sem a fogyasztók, sem a zsűri figyelmét. A sikerhez nem elég, ha egy oldal tetszetős és harmonikus: ha olyan, mint a többi, akkor nem tud kitűnni. Azokat az oldalakat díjazzák, amelyek előremutatóak, innovatívak, ötletesek, de nem öncélúan.
Egy cég sikeréhez egy jó honlap is elég?
Nem, mert a weboldal a tervezési folyamat utolsó fázisa: olyan, mint a kabáton a gomb. Ha a cég izgalmas, a stratégiája tudatos, terméke a vevők igényeire fókuszál és értéket teremt, a neve, a kinézete pedig megjegyezhető, és ezt még a honlapja is jól közvetíti, akkor jön létre a valódi siker. A honlap csak eszköz ahhoz, hogy könnyebben eljussunk a fogyasztókhoz.
A Kreatív Vonalakon kívül két másik debreceni cég munkáját is jutalmazta a Magyar Marketing Szövetség, így az Internetes Kultúra Fővárosa vándordíjat Debrecen kapta. Miért ilyen erőteljes Debrecenben a honlapkészítők jelenléte?
Talán mert Magyarország második legnagyobb városa. Ha azt kérdezte volna, miért erősek a debreceni cégek, akkor a cívis sajátosságokkal magyaráznám. A debreceniek a felületességgel szemben a valódi teljesítményt értékelik: a kezdeményezőkészséget és a felelősségvállalást. Ilyen közegben nőttünk fel, itt kellett elsőként bizonyítunk, s ezek az értékek a város határain túl is fontosak.
Nem féltek, amikor megnyerték a debreceni Nagyerdei Stadion arculatának és honlapjának megtervezésére kiírt pályázatot?
De igen. Nagynevű megbízónak dolgozni mindig komoly kihívás, az a kockázata, hogy megtaláljuk-e egymással a közös hangot. Viszont szeretünk kimozdulni a komfortzónánkból, s amitől félünk, abba bátran belevágunk. Ebben az esetben is sikerrel zártuk a tervezést.
Arra lettem volna kíváncsi, nem tartottak-e a politikai beskatulyázástól.
Nem, mert tizenkét éves tervezői munkásságunk eredménye volt, hogy városi szinten is felfigyeltek ránk. Pénz és politikai kapcsolatok nélkül indultunk és nőttünk fel. Mint mindig, most is szakmai alapon választottak ki bennünket, lokálpatrióta szakemberekként örömmel vettünk részt a munkában.
Megrendeléseik zöme nyilván a fővárosból érkezik, de hogy tud megélni egy debreceni cég budapesti jelenlét nélkül?
Az tény, hogy ma már a legtöbb megrendelést Budapestről és környékéről kapjuk, és az ország 76 városából volt már megbízásunk. Ismert a nevünk a szakmában, munkatársaink a fővárosi konferenciák gyakori előadói. Pár hónapon belül viszont már Budapesten is lesz irodánk.
Nagy Barna |
1978-ban született Debrecenben. • 2002-ben a debreceni Kölcsey Ferenc Főiskolán diplomázott informatika szakirányon, majd tanulmányait a Debreceni Egyetemen folytatta. • 13 éve tanít a felsőoktatásban kommunikáció szakon: webdesign, online kommunikáció és arculattervezés tantárgyakat. • Nős, egy kislány édesapja. |
Mint egy puzzle |
„Első generációs vállalkozók vagyunk” – mondja Nagy Barna, aki 2002-ben évfolyamtársával, Szilágyi Józseffel együtt alapította meg a Kreatív Vonalakat. A kisvállalati márkaépítéssel foglalkozó társaság azt tartja fő feladatának, hogy mint egy kirakós játékot, összhangba hozza a megbízói cégek arculati elemeit, vizuális megjelenését és honlapját a tudatosan választott marketingstratégiával. A cégnél tízen dolgoznak, éves árbevétele több tízmillió forint. |