Magyarok a piacon

Autó extrákkal

/ 2017.07.26., szerda 13:00 /

A válság közepén alapította erősen finanszírozásigényes flottakezelő cégét Kiss Ádám, a Flexfleet Zrt. cégvezetője és résztulajdonosa, akinek eddig mindig bejött a kockázatvállalás.

Banki tulajdonban lévő multinacionális flottakezelő cégeknél szerzett többéves tapasztalat, tulajdonosi szemlélet, a kis és középvállalkozások nyújtotta rugalmasság. Miért pont ezekkel jellemzik magukat a honlapjukon?

Ötödéves pénzügy szakos egyetemistaként a Budapest Bank nagyvállalati üzletágánál dolgoztam gyakornokként. Világéletemben nagy autórajongó voltam, és amikor felszabadult egy junior elemzői állás a bank flottafinanszírozással foglalkozó leányvállalatánál, azonnal megpályáztam. Egy hónap múlva felállt a szenior elemző felettesem, és én egyből ugrottam egy szintet: hozzám került a pénzügyi tervezés, a termékfejlesztés, az elemzés és minden, ami nem kimondottan sales és kontrolling. Öt évig dolgoztam ott, sok ügyféltalálkozón vettem részt, ahol azt tapasztaltam, hogy nagy ügyfeleink – akiknek a Budapest Flotta mellett általában volt egy kisebb flottakezelő partnerük is – sofőrjei azért szurkolnak, hogy az általuk vezetett autó az utóbbihoz kerüljön.

Miért?

Egy nagy cég méreténél fogva nehézkesebb, kevésbé tud testreszabott szolgáltatást nyújtani. Nem volt rá mód, hogy egyéni kéréseket teljesítsenek, például, hogy az ügyfél által preferált szervizt használhassák, az előírttól eltérő autótípust bérelhessenek, vagy akár más számlaképet adjanak ki. Ezeket a kéréseket vagy elutasították, vagy hónapokig „fejlesztettek”. Ami még fontos: nem tudott kialakulni személyes kapcsolat a flottakezelővel; ha valaki betelefonált a call centerbe, ma egyik, holnap a másik kollégához került az ügye

Fotó: Szabó Balázs

Ezek adták az ötletet a saját flottakezelő cég alapításához?

Alapvetően igen, viszont a kollégáimmal közösen alapított vállalkozásba nemcsak a korábbi munkáltatónk méretéből adódó korlátokat, hanem a jó tapasztalatokat is megpróbáltuk átemelni. Ott tanultam meg például a „multis szemléletet”, a rendszerben gondolkodást és működést, a profi ügyintézés és szolgáltatás fontosságát, amit később jól tudtam használni.

Hogy indult el a cég a gazdasági válság közepén? A banktól hozták el az első munkatársat, hitelezőt, ügyfelet?

A cégnél valóban többségben vannak a volt bankos kollégák, viszont sem az első hitelezőnk, sem az első ügyfelünk nem kötődik a korábbi munkáltatónkhoz. Ez egy speciális tudást igénylő és erősen finanszírozásigényes üzletág: az autókat pénzügyi lízingbe vesszük – ami tulajdonképpen egy hitel –, és operatív lízingbe adjuk ki, ami más néven tartós bérlet. Kezdeti tőkénkből nem sok autó vásárlására futotta. Új, nulla kilométeres cégként ezért első lépésként hitelt kellett felvennünk. Mégis volt olyan lízingcég, amely a válság ellenére beállt mögénk, mert tetszett neki az üzleti tervünk, és olyan garanciákat kért, amit biztosítani tudtunk. Ami az ügyfeleket illeti, a bankokkal ellentétben a mi célcsoportunkat az 5-50 autós cégek alkotják. Az első megbízásokat saját erőből, meglévő kapcsolatrendszerünk felhasználásával, illetve megvásárolt telefonos adatbázisokból dolgozva szereztük.

Hogyan növekedett tovább ez a nulla kilométeres cég?

Az első évet körülbelül 20 autóval és 36 millió forintos forgalommal zártuk. Jelenlegi portfoliónk több mint 700 kocsiból áll, idei árbevételünk pedig 800 millió forint körül lesz. Ügyfeleink jelentős része olyan vállalkozás, amely kiábrándult a nagy nemzetközi flottakezelő cégekből. Utóbbiak a nagy tendereken rendkívüli mértékben aluláraznak, viszont a végső elszámoláskor vastagon fog a ceruzájuk, például nem várt javítási költségeket számláznak ki a leadás utáni állapotfelmérésre hivatkozva. Ez gyakran elégedetlenséget szül. Nálunk nincsenek ilyen meglepetésköltségek. Legújabb ügyfeleink már a korábbiak ajánlása révén kerülnek hozzánk.

A tartós bérleten kívül milyen egyéb szolgáltatást nyújtanak?

Közvetlenül az indulás után ráálltunk az olyan vállalati ügyfelekre, akik nem bérlik, hanem megveszik az autót, de kiszervezik az azzal kapcsolatos ügyintéznivalóikat (például szerviz, gumicsere, biztosítás, sofőr, csereautó). Célunk, hogy mindig mi jussunk az ügyfél eszébe, ha a kocsijával kapcsolatos kérdése van. Egy elfoglalt ügyvéd vagy HR-vezető nagyon hálás tud lenni, ha nem neki kell foglalkozni a céges autó vagy a flotta ügyes-bajos dolgaival. És az a pénzügyes is nagyon örül, akinek nem 30-40 darab kézzel kapart számlát kell befogadnia az ország különböző pontjairól, hanem egyetlenegyet és olyan számlaképpel, amilyet ő szeretne. Egykapus kiszolgálási rendszerünk előnye, hogy minden ügyfelünknek dedikált ügyintézője van, aki „mindent” tud az adott ügyfélről és az igényeiről.

Visszaérkeztünk a rugalmassághoz. Milyen egyéni, illetve extra igényekkel találkoztak?

Írtunk már cégautó-szabályzatot, raktunk rendbe teljesen kaotikus állapotban lévő vállalati biztosítást. Van olyan ügyfelünk, aki egy néhány hónapos projektmunkára igényelt 40 darab terepgumis terepjárót. Ilyen járműből az egész országban sincs ennyi bérelhető. Erdészeteket, vízműveket körbetelefonálva sikerült biztosítani a kért darabszámot. Extra igények tekintetében pedig egy emlékezetes kérés: a kocsit visszaszállító sofőr mezítláb vezessen, mert az autó vezetője is így szokta, és nem szereti, ha koszos a pedál.

 

Kiss Ádám

  •                     1981-ben született Nagykanizsán.   A budapesti Corvinus Egyetem pénzügy szakán végzett 2006-ban. Öt évig a Budapest Bank leányvállalatánál, a Budapest Flottánál dolgozott. 2010-ben két kollégájával megalapította a Flexfleet Zrt.-t, amelynek cégvezetője és résztulajdonosa. Nős, két gyermeke van.
 

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Különleges Arany-estek

Három fővárosi színház is különleges programot kínál az Arany-emlékévben: a Katona félmaratont rendez, a Radnóti Színarany, az Örkény Aranyozás címmel tart előadást.

„Habony szegény fiú volt akkoriban, néha nálunk aludt a kanapén”

Ötven évet kellett várnia, mire filmet készíthetett az egykor a szovjet katonák által elkövetett nemi erőszakokról. Mészáros Márta rendező a héten mozikba kerülő Aurora Borealis – Északi fény történelmi hátteréről és rendkívül különös keletkezéséről. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.

Bizonyíték: a szovjet katonák tömegesen erőszakoltak meg nőket

Hogyan lett Magyarországon ’48-ra annyi kommunista, hogy átvehették a hatalmat? Miként győzött vidéken harcok nélkül a forradalom? Hogyan kerültek kulcsszerepbe a „kommunistamentők”? Miért akasztották fel őket utóbb? Földváryné Kiss Réka, a Nemzeti Emlékezet Bizottság elnöke 1956-ról. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

Ezt nem értik a lengyelek az Orbán-kormányban

Két jó barát, mantrázzuk a mondást Magyarországról és Lengyelországról, de van legalább két ügy, amit Varsóban nem igazán értenek, ha az Orbán-kormányról van szó. A Heti Válasznak adott exkluzív interjújában Witold Waszczykowski lengyel külügyminiszter magyarázza el, hogy mivel és miért van gondjuk.

Kormánypárti abszurd: Semjén Zsolt hazaárulózza Navracsics Tibort

Váratlan nézeteltérés alakult ki a Fideszben: egyesek sátánoznak, mások eltartják maguktól a „Soros-tervet”. Azonban a valódi veszély nem a pénzember felől, hanem belülről fenyegeti Európát – egy konzervatív kiáltvány szerint eltűnik a kultúránk, ha nem születnek gyerekek. A csütörtöki Heti Válasz címlapsztorija.

Kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól

Nem kis részben a dolgozók kifacsarásán alapuló humánpolitika okozta a Ryanair botrányos járattörlési hullámát, de a vállalat némi fizetésemeléssel kezelheti a belső feszültségeket. Közben kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól is. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Mi történt az EAST ’56-os dalával?

Rosszulesett a zenekarnak, hogy az ’56-os forradalom tavalyi évfordulóján nem az EAST legendás dalát és klipjét vették elő, de megértik. Móczán Péter basszusgitárost, az együttes alapítóját, vezetőjét az október 23-i életműkoncertjük előtt kérdeztük. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.