Magyarok a piacon

Hotel 2.0

/ 2018.04.11., szerda 18:12 /

A jövő szállodáiban okostelefonnal jelentkezhetünk be, applikációval nyithatjuk a szobaajtót, és chaten rendelhetünk takarítást – mondja Budapest első okosszállodája, a KViHotel igazgatója, Palicz Péter.

A szálloda megnyitóján úgy fogalmaztak: a hotelt a jövő utazói számára indították. Miben ad többet egy „okosszálloda”, mint egy hagyományos?

Új, a mindennapi életmódunkhoz jobban illeszkedő szemléletet igyekszünk meghonosítani. A szállodai kiszolgálás nagymértékben automatizálható: a be- és kijelentkezés, az általános ügyintézés, szolgáltatások megrendelése vagy az épület helyiségeinek használata nem igényel külön emberi munkaerőt – okostelefonos applikációval mindez megoldható, és így a működési költségek is csökkenthetők. Az automatizálás gyorsabbá, pontosabbá, olcsóbbá és gördülékenyebbé teszi a hotel szolgáltatásait, amivel nemcsak időt spórolunk, de XXI. századi élményt is nyújtunk a vendégeinknek.

A magas színvonalú vendéglátás élménye sokszor épp a személyességből és a figyelmes kiszolgálásból fakad.

Valóban, létezik olyan kategória, ahol a személyzet névről ismeri a fontosabb vendégeket, és külön kérés nélkül, előre kiszolgálja az igényeiket, de nem ez a színvonal egyetlen fokmérője. Ami célcsoportunk tagjai okostelefonnal a kezükben élik az életüket, így intézik hivatalos ügyeiket, és ha választhatnak, azt a szolgáltatást veszik igénybe, amelyik megrendelhető ilyen úton. Leegyszerűsítve: ennek a vendégkörnek a személyes kiszolgálásnál fontosabb, hogy akár multitaskingolás közben, az ágyon fekve, egy chatablakból is elintézhesse szállodai ügyeit.

Ha minden funkció automatizált, ki van a chatablak túloldalán?

Az alkalmazásunkon keresztül állandóan elérhető egy diszpécser, aki mindenben segít a vendégeknek. Feladata hasonló a hagyományos recepcióséhoz, de itt a kollégának nem kell testben is jelen lennie. Egy szállodában mindig van olyan kérdés, amire nem lehet felkészülni, de eddig még minden igényt azonnal tudtunk kezelni.

A szálloda a bulinegyed közepén található, ahol nyitásuk előtt pár héttel népszavazást tartottak a szórakozóhelyek korlátozásáról. Kedvezőtlen döntés esetén bedőlt volna a beruházás?

Figyeltük az eseményeket, de az esetleges korlátozások sem érintették volna a szálloda működését. Bár elsősorban fiatalabb külföldi vendégeink vannak, kifejezetten nem a buliturizmus közönségét célozzuk. Akik a szórakozóhelyek miatt jönnek Budapestre, inkább a hosteleket vagy az Airbnb-vel kivehető stúdiólakásokat keresik. A KViHotel négycsillagos minőséget nyújt, éjfélig igénybe vehető bárral, és olyan különleges szolgáltatással, ami önmagában megkülönbözteti az ország minden más vendéglátóhelyétől.

Külföldön elterjedtebbek az okoshotelek?

Van egy-két hasonló kezdeményezés, de az okoshotelek még Nyugat-Európában is kuriózumnak számítanak, ráadásul egyik hely sem használ olyan összetett technológiát, mint a miénk. Azok a szállodák, amelyek okosszolgáltatásokkal hirdetik magukat, legtöbbször kiépítenek valamilyen konzolt a szobákban, amivel bizonyos funkciók szabályozhatók. Mi viszont azt vettük észre, hogy a turizmus területén szinte minden adminisztráció vagy foglalás elintézhető okostelefonról – a reptéri becsekkolástól a múzeumi belépőjegyekig –, következésképp nem hardverre, hanem szoftverre, vagyis egy applikációra van szükségünk.

Az alkalmazással más szálloda is „felokosítható”?

Igen, ez az egyik fő terjeszkedési irányunk. Az applikációt eleve úgy terveztük meg, hogy más szállodák is alkalmazhassák. A KViHotelre tekinthetünk úgy is, mint modellünk demonstrációjára, az új generációs okosszállodák prototípusára. Az a célunk, hogy ezt a modellt az alkalmazás értékesítésén keresztül világszerte elterjesszük.

Milyen technikai feltételei vannak az applikáció bevezetésének?

Ez nagyrészt az adott hotel igényeitől és lehetőségeitől függ, nem muszáj rögtön az alkalmazás összes funkcióját igénybe venni. A bevezetésnek egyetlen alapfeltétele van: olyan szállodamenedzsment-rendszer használata, ami képes nyilvántartani a foglalásokat, vezetni a számlázást, szervezni a takarítást és a többi szállodai szolgáltatást. Ehhez a rendszerhez kapcsolódik a mi alkalmazásunk, ami így lehetővé teszi az okostelefonos be- és kijelentkezést, illetve egyéb ügyintézést. A KViHotelben ugyanez az app használható az ajtók nyitására és zárására is – ennek a funkciónak az a feltétele, hogy távolról vezérelhető, elektronikus zár legyen beszerelve.

Csak az alkalmazásra építik az üzleti tervüket, vagy a hotellel is terjeszkednének?

Még egy budapesti szállodában gondolkodunk, utána pedig a térség olyan országaiban terjeszkednénk, ahol a jövőben várhatóan erősen fellendül az idegenforgalom. Horvátország, Szlovénia vagy Montenegró a szélesebb utazóközönség számára még ismeretlen terület, viszont a tendenciák arra utalnak, hogy közeledik a robbanás.

Palicz Péter
1989-ben született Budapesten. • Az IBS Nemzetközi Üzleti Főiskolán szerzett diplomát marketing szakon. • A budapesti Intercontinental Hotelben dolgozott marketingmenedzserként, majd Portugáliába költözött, ahonnan a szállodalánc több tagjának nyújtott grafikai és marketinges szolgáltatásokat. • 2017 óta a KViHotel igazgatója.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

A Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft. közleménye

Miután Borókai Gábor 2018. június 20-val lemondott a Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft. ügyvezetéséről, a kft. ügyvezetői tisztségét 2018. augusztus 3-val Kovács Ildikó tölti be.

A Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Kft. (csődeljárás alatt) online felületén, a valasz.hu-n folyó tartalomszolgáltatás a mai nappal megszűnik.

A valasz.hu archívuma a továbbiakban is elérhető marad, az elektronikus Heti Válasz utolsó száma pedig a korábbi lapszámokkal együtt megvásárolható a Digitalstand.hu-n.

Budapest, 2018.08.03.

Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft.

Szeressük a szarkákat!

Mit jelent, ha nagyobb arányban jelennek meg szarkák a városban? Érdemes elgondolkodni rajta, mert amit a madarak jeleznek, az csak a jéghegy csúcsa. Akkor már elindult egy olyan folyamat, amit nehéz megállítani. Részletek a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.

Az Özil-botrány utórezgései – focista a nagyhatalmi játszmában

Nem csitul a botrány Mesut Özil világbajnok labdarúgó körül. A harmadik generációs németországi török sportember rasszizmust kiáltott, és egy óvatlan lépése Recep Tayyip Erdoğan és Angela Merkel hatalmi küzdelmének részesévé tette. Részletek a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.

Csapó Gábor: lehet, hogy a következő olimpiát már nélkülünk rendezik

Nemcsak a magyar férfivízilabda-válogatott barcelonai Európa-bajnoki nyolcadik helye sokkolta a hazai közvéleményt, de a játéka is. Az okokról Csapó Gábor olimpiai bajnok pólóssal beszélgettünk, aki nem zárta ki, hogy a következő olimpiát már nélkülünk rendezik. Nagyinterjúnk a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.