Magyarok a piacon

Jó bornak a cégér

/ 2014.02.20., csütörtök 14:00 /
Jó bornak a cégér

A magyar borfogyasztási szokások forradalmasítása a célja a Borhálónak, mely épp most vezeti be saját márkáját a piacra és készíti elő a külföldi nyitást - árulja el lapunknak az egyik alapító, Elek Márton.

Fotó: Fűrjes Viktória

2013-ban már divat volt Magyarországon minőségi bort inni, sok üzlet foglalkozott is ezzel. Miért egy ilyen cég alapítása mellett döntöttek?

Új szemléletet képviselünk: minél szélesebb körben szeretnénk a minőségi bor szeretetét terjeszteni, amihez szerintünk tudatosan összeválogatott borokra és alacsonyabb árakra van szükség. Ezért áruljuk PET-palackban a borok egy részét.

Hogyan találtak ehhez a nevüket adó borászokat?


Nehéz volt meggyőzni őket, először a maradványbort akarták adni. Akkor gondoltunk egy merészet, és több tízmillió forint értékű bort foglaltunk le néhány borásznál. Úgy már mi választhattuk ki, milyen borokat szeretnénk vinni. A húzás bejött, és látták a borászok is, hogy ebben vannak lehetőségek. Mostanra több Év borásza is csatlakozott hozzánk.

A köztudottan bizalmatlan magyarokat meg tudta győzni arról, hogy a pillepalackos bor nem rosszabb?

Nem egyszerű, pedig három-hat hónapig a bor eltartható PET-palackban is. Egy friss, reduktív technológiával készült bor persze kevésbé, de egy fahordós, testes vörösbor igen. Fontos a hőmérséklet is. Mi a borokat ellenőrzött hűtőláncon keresztül szállítjuk, hűtöttek a raktárak és az üzletek is. Emellett elsősorban a mindennapi borfogyasztáshoz kínálunk termékeket, tehát vásárlóink egy hónapon belül általában elfogyasztják a bort.

 Borhálózat épül
Kathona Krisztián és Elek Márton minőségi borokat szeretett volna szerezni úgy, hogy közben megspórolják a palackozás költségét. Néhány borász ráállt a dologra, így 2010 novemberében elindult az első Borháló üzlet Szentendrén. Mostanra 21, franchise rendszerben működő bolt nyílt meg, további hét pedig nyitás előtt áll. Idén év elején "Az év legdinamikusabban fejlődő franchise hálózata" elismerést nyerték el. Tavaly 130 millió forintos árbevételt értek el.
 


Miért döntöttek a franchise rendszer mellett?


2012 közepén épp nyakig voltam egy másik vállalkozásom fejlesztésében. Sok könyvet elolvastam, melyekből egyértelművé vált, hogy egy tőkehiányos üzletnek, amely gyorsan szeretne terjeszkedni, a franchise rendszer a megfelelő forma. Ahhoz is fontos volt a hálózati bővülés, hogy olyan mennyiségeket tudjunk megrendelni, amit már a legnagyobb borászok sem utasíthatnak vissza.

A tervek között szerepel saját márkás bor bevezetése a piacra és a határon túli terjeszkedés. Hogy állnak?

Saját márkás termék már van: négy villányi vörösbor Babérliget válogatás néven. A külföldi terjeszkedést is elindítottuk, Pozsonyban most zajlik egy nagyobb piackutatás.

Azt mondják, a "világ" számára egyetlen magyar bor létezik, a tokaji aszú, mást nem ismernek, nem keresnek.

Javítani kell a magyar bor külföldi marketingjén. Előfordult, hogy nagy mennyiségben vittek ki rossz minőségű bort a határokon kívülre, kárt okozva ezzel a magyar borágazatnak. Van hova fejlődni. Mi megpróbálnánk.



Elek Márton

1971-ben született Budapesten A Bánki Donát Műszaki Főiskolán szerzett informatikus-gépészmérnök végzettséget, az ELTE-n szociológiát tanult. Belsőépítész is, alapítója a Geppetto Belsőépítész Irodának, melyet már csak tanácsadóként képvisel, az üzletet testvére vezeti. Két gyermek édesapja.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

A Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft. közleménye

Miután Borókai Gábor 2018. június 20-val lemondott a Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft. ügyvezetéséről, a kft. ügyvezetői tisztségét 2018. augusztus 3-val Kovács Ildikó tölti be.

A Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Kft. (csődeljárás alatt) online felületén, a valasz.hu-n folyó tartalomszolgáltatás a mai nappal megszűnik.

A valasz.hu archívuma a továbbiakban is elérhető marad, az elektronikus Heti Válasz utolsó száma pedig a korábbi lapszámokkal együtt megvásárolható a Digitalstand.hu-n.

Budapest, 2018.08.03.

Heti Válasz Lap- és Könyvkiadó Szolgáltató Kft.

Szeressük a szarkákat!

Mit jelent, ha nagyobb arányban jelennek meg szarkák a városban? Érdemes elgondolkodni rajta, mert amit a madarak jeleznek, az csak a jéghegy csúcsa. Akkor már elindult egy olyan folyamat, amit nehéz megállítani. Részletek a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.

Az Özil-botrány utórezgései – focista a nagyhatalmi játszmában

Nem csitul a botrány Mesut Özil világbajnok labdarúgó körül. A harmadik generációs németországi török sportember rasszizmust kiáltott, és egy óvatlan lépése Recep Tayyip Erdoğan és Angela Merkel hatalmi küzdelmének részesévé tette. Részletek a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.

Csapó Gábor: lehet, hogy a következő olimpiát már nélkülünk rendezik

Nemcsak a magyar férfivízilabda-válogatott barcelonai Európa-bajnoki nyolcadik helye sokkolta a hazai közvéleményt, de a játéka is. Az okokról Csapó Gábor olimpiai bajnok pólóssal beszélgettünk, aki nem zárta ki, hogy a következő olimpiát már nélkülünk rendezik. Nagyinterjúnk a digitális Heti Válasz legfrissebb számában.