valasz.hu/magyarokapiacon/testre-szabott-utazas-125207

http://valasz.hu/magyarokapiacon/testre-szabott-utazas-125207

Magyarok a piacon

Kisöprik a piacot

/ 2016.11.09., szerda 16:37 /

Pár éven belül meghódíthatja a kelet-közép-európai régiót az online rendelés alapján takarítószolgáltatást biztosító Rendi. Az ügyvezető, Csillik Timur már most a sikeres kiszállásra készül.

A Rendi minden bizonnyal az agglegények első számú kedvence. De elég széles ez a tábor ahhoz, hogy a cég hosszú távon támaszkodhasson rá?

Hadd védjem meg a fiatal férfi lakosságot, ugyanis társadalmi szintű igazságtalanság áldozatai. Valóban mindenki azt gondolja – és indulás előtt mi is azt valószínűsítettük –, hogy egy online megrendelhető takarítószolgáltatás elsősorban az egyedülálló férfiakra építhet. A cégalapítást megelőző piackutatásaimból is erre lehetett következtetni, ám amikor működésbe léptünk, a tényleges adatok a várttól lényegesen eltérő képet festettek.

Ne csigázzon!

A valóság az, hogy a legtöbb érdeklődő és megrendelő a 25 és 45 év közötti nők köréből kerül ki, míg a fiatal férfiak aránya elenyésző. Mivel túlnyomórészt online marketingszolgáltatásokon keresztül hirdetünk, s ezek aránylag részletes visszajelzést adnak a kattintók összetételéről, pontosan látjuk, hogy a Rendire elsősorban a családos, sokszor kisgyereket nevelő anyukák kíváncsiak. Rajtuk kívül főleg az idősebb, nyugdíjas korosztály, illetve az ideiglenesen Magyarországon tartózkodó külföldiek a megrendelőink.

Napjainkban egyre több szolgáltatás épül az online lakáskiadással foglalkozó Airbnb piacára. Külföldiek alatt ezt a közönséget érti?

Mivel ők elsősorban turisták, így legfeljebb az Airbnb-vel kiadott lakások üzemeltetőit célozhatnánk, de valójában csak a forgalmunk öt százaléka származik erről a területről. Az a tapasztalatunk, hogy aki nyereséget szeretne elérni a lakáskiadással, az nem szívesen költ a minimálisnál nagyobb összeget az ingatlan fenntartására. A takarítást pedig feketén is meg lehet rendelni.

Ha így van, miért érdemes mégis a Rendit választani?

Más a helyzet, ha egy olyan lakást takaríttatunk, amiben a bútorokon kívül semmi érték nincs, és megint más, ha a saját otthonunkba kell beengednünk valakit. Biztos vagyok benne, hogy a legtöbben hajlandók valamivel többet fizetni, ha cserébe garantáltan ellenőrzött, megbízható és számon kérhető személyzet dolgozik majd a lakásukban. A takarítás bizalmi munka, ezért nagyon megválogatjuk a munkatársainkat: interjúztatunk, referencialevelet, erkölcsi bizonyítványt kérünk, és ezek után a jelentkezőnek többlépcsős teszttakarításon is bizonyítani kell. De a legfontosabb visszajelzést a megrendelők adják, hiszen minden alkalom után értékelhetik a szolgáltatást.

Hány rendelésük van havonta?

Szeptemberben már több mint 1200 volt, de még bőven van lehetőség a hazai piacon; az előzetes számításaink szerint Magyarországon 900 ezren biztosan megengedhetik maguknak, hogy takarításra költsenek. Ehhez képest is nagyságrendi ugrást jelenthet a 40 milliós Lengyelország, ahol nemrég szintén saját irodát nyitottunk. Ha ott is sikerül a hazaihoz hasonló növekedést produkálnunk, a cég gyorsan kelet-közép-európai multivá válhat.

Miért épp Lengyelországban kezdtek terjeszkedni?

A lengyel piac hasonlít a hazaihoz, ami nagy segítség az építkezés során, viszont méreteit tekintve jóval nagyobb, így jó lendületet adhat a későbbi bővítéshez. Mindezek mellett a mi szempontunkból az is előnyös, hogy Lengyelországban már működik a miénkhez hasonló, online megrendelhető takarítócég.

Ez előny?

Persze. Itthon teljesen „szűz” piacon kellett felépítenünk magunkat, viszont kint az emberek jelentős része – a másik cégnek köszönhetően – már találkozott hasonló szolgáltatással, így nem kell elmagyaráznunk, miről szól a Rendi. A dinamikus belépés sokat számít; ha sikerül tartani a terveket, hamarosan fölvásárolhatjuk versenytársunkat, majd folytathatjuk a régiós terjeszkedést.

Az elmúlt években az online ételrendelési piacot hasonló módszerrel „tarolta” le egy német startup. A Rendi lesz a takarítócégek Foodpandája?

Ez egy agresszív technika, de az online piac egyszerűen így működik. Aki nem fejlődik elég gyorsan, azt „bekebelezik” a nagyobb halak. A feszített növekedés feltétele a sikeres működésnek, hiszen a startupok világát különböző tőkebefektetők finanszírozzák, akiknek a részéről jogos elvárás a mielőbbi megtérülés. Mi egy évvel az itthoni indulásunk után már nyitottunk Varsóban, hamarosan Gdańskban és Krakkóban is megjelenünk, és kész terveink vannak a cseh, román és más régiós piacok meghódítására.

Mi történik, ha egyszer a Rendit „kebelezi be” egy nagyobb hal?

Semmi. Szinte készülünk rá. A Foodpanda jó példa volt, már csak azért is, mert a mögöttük álló befektetői csoport működteti a Rendi legnagyobb nyugat-európai versenytársát, a Helplinget is. Ez a cég hasonlóan bővül, mint a Foodpanda, és várható, hogy előbb-utóbb Kelet-Európában is megjelenik. Már most felvettük velük a kapcsolatot, hogy megtudjuk, milyen feltételeknek kell teljesülniük ahhoz, hogy ha eljön az ideje, gördülékenyen fel tudjanak vásárolni minket.

Átengedné a céget minden ellenvetés nélkül?

A Rendi esetében ez a leghatásosabb növekedési stratégia. A cégnek érdeke a sikeres „exit”, hiszen így több forrás áll majd rendelkezésére a fejlődéshez. Hogy én mit fogok ekkor érezni, azt még nem tudom; jelenleg csak azzal foglalkozom, hogy pár éven belül az összes háztartás ismerje a Rendi nevet.

Csillik Timur
1990-ben született Budapesten. • Diplomata szüleivel évekig Törökországban, majd Írországban élt. • 2014-ben szerzett diplomát az Oxford Brookes Universityn gazdálkodás és menedzsment szakon. • Középiskolás kora óta több saját vállalkozást indított.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Mi történik a dunaszerdahelyi stadionban?

Teltházas otthoni mérkőzések, fantasztikus hangulat, a kárpát-medencei magyarok találkozóhelye. Ezt jelenti az FC DAC 1904 Dunaszerdahely futballcsapata. A fiúkat a gödörből tavaly kihúzó edző, László Csaba szerint ez nem véletlen. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

Elképzelhetetlenül zsírosra hízott a magyar állam

Kósa Lajos városfejlesztési szuperminisztersége egy folyamat végállomása: kiépült egy rendszer, amelyben minden településtípus beruházásaiért erős politikai szereplő felel. A választásokra optimalizált rend eredménye egyelőre a mind hatalmasabb állami vízfej. Részletek a friss Heti Válaszban.

Támad az ukrán sovinizmus – hecckampányt indítottak a magyarok ellen

Nem álltak hazánk mellé a visegrádi országok a módosított ukrán oktatás törvény elleni tiltakozásban. Közben Ukrajnában folyik a hecckampány, amely Kárpátalja elszakításának szándékával rágalmazza az ott élő magyarokat. Exkluzív háttér a csütörtöki Heti Válaszban.

Árnyékkormánnyal rukkolhat elő az LMP

Árnyékkormányt alakíthat az LMP miniszterelnök-jelöltje. Szél Bernadett a Heti Válasznak a Ron Werber és pártja közötti kapcsolat hátterét is felfedi. Nagyinterjúnk a csütörtöki lapszámban.