Megmozgatni az országot
„Akinek nincsenek elérhetetlen vágyai, az az elérhetőt sem éri el” – vallja Balczó Andrással a munkavállalóknak kedvezményes sportbérletet biztosító All You Can Move egyik ügyvezetője, Mihalik Zsuzsa.
Nyolc év telt el azóta, hogy lapunk ugyanebben a rovatban bemutatta az All You Can Move-ot. Akkor közel száz cég dolgozóinak biztosítottak kedvezményes sportolást – most hol tartanak?
Úgy látszik, a növekedésünk nem időarányos, ugyanis mostanra túlléptük az 1200-at, a klubtagok száma pedig meghaladja az 50 ezret. Kevés olyan nagy cég van Magyarországon, amely nem a partnerünk, úgyhogy a jövőben egyre inkább a kis- és középvállalatokra kell koncentrálnunk. Közel 20 éve indultunk, akkor még öt sportlétesítménnyel álltunk kapcsolatban – most ez a szám 700 fölött van.
Határ a csillagos ég?
Ez családi vállalkozás, melyet örökségül szeretnénk hagyni, ezért nem az „utánunk az özönvíz” elvet valljuk. A hirtelen növekedés helyett a fenntartható építkezésben hiszünk, a folyamatos, állandó munkában, a szerves fejlődésben. Ettől függetlenül vannak nagyszabású terveink: jó lenne például mind a négymillió magyar munkavállalót a klubtagjaink között tudni.
A fenntarthatóság jegyében?
A nemrég életműdíjat kapott öttusázó, Balczó András elvét tettük magunkévá: „Akinek nincsenek elérhetetlen vágyai, az az elérhetőt sem éri el.” A négymillió klubtagot egyébként ambiciózusnak tartom, de nem teljesen elérhetetlennek. Az AYCM SportPass kiváló céges motivációs eszköz – és mi más lenne a munkaadó célja a béren kívüli juttatásokkal? A rendszeres sportolás egészségesebbé, lelkesebbé, teherbíróbbá teszi az embert; ez a munkavállalóknak és a vállalatoknak is rendkívül előnyös. És az államról még nem is beszéltünk. A megelőzés, az egészségmegőrzés lehetőségének biztosítása valójában állami feladat, melyhez mi az erőfeszítéseinkkel nagymértékben hozzájárulunk.
Amennyiben a munkavállaló jó kondija nem szükséges közvetlenül a munkájához. Egy rendőr vagy egy modell például nem kaphat klubkártyát. Miért?
Tizenkilenc éve azt tűztük ki célul, hogy a bérből és fizetésből élők számára biztosítunk jutányos és korlátlan sportolási lehetőséget, az ő rekreálódásukat, szabadidősportjukat támogatva a kártyánkkal. Akinek a jó kondíció, fizikum a hivatása, annak a munkáltatója vagy egyesülete meg tudja teremteni a testedzés feltételeit.
A számok azt mutatják, hogy bírják a terhelést.
Erős cég vagyunk, de ez nagyrészt épp a megfontolt építkezésnek köszönhető. Még így is többször előfordult, hogy megrendült alattunk a talaj, vagy olyan hibát vétettünk, ami miatt újra kellett gondolnunk a stratégiánkat. Sokáig bárki vehetett kártyát, de a sportlétesítmények visszajelzései ezzel kapcsolatban nem voltak pozitívak, hiszen nem az ő bérletüket vették az emberek, hanem a jóval olcsóbb AYCM SportPasst. Ekkor erőteljesen meg kellett határoznunk a célcsoportunkat, hogy olyan új embereket vigyünk a termekbe, akiket a létesítmények kevésbé tudnak megszólítani, így szűkült a kör a munkavállalókra. Hiszek benne, hogy fejlődést csak úgy lehet elérni, ha képesek vagyunk szembenézni a hibáinkkal. Rossz példát bőven találunk a közéletben: az ellenzék több ciklus óta a megújulásról beszél, aztán minden választáskor megismétlik ugyanazokat a ballépéseket, amelyek az előző kudarchoz vezettek.
Hatással van az AYCM működésére a politikai környezet?
Csak annyira, mint minden vállalkozásra. Amikor 2009 májusában a kormány megemelte az áfakulcsot, az év végén veszteséget kellett elkönyvelnünk, hiszen a klubtagjaink nem fogadták volna el, ha év közben öt százalékkal megugranak az áraink. Lenyeltük a veszteséget, és alkalmazkodtunk. A politikához való viszonyunk egyébként is inkább fordított. John Kennedy néhai amerikai elnök ezt úgy fogalmazta meg, hogy „ne azt kérdezd, mit tud érted tenni a hazád, inkább azt, hogy te mit tudsz tenni a hazádért”.
És mit tudnak tenni a hazáért?
Már az alaptevékenységünk keretében is fontos társadalmi célért dolgozunk. Ezért egyébként – családi vállalkozások között egyedülálló módon – tavaly átvehettük a társadalmi felelősségvállalás díjat. Idén újabb nagy lépést teszünk ezen a téren: új, kedvezményes csomagot vezetünk be, melyet a gyerekükkel otthon maradó kismamák vehetnek majd igénybe. Napjainkban minden közügyekkel foglalkozó ember számára nyilvánvaló, hogy a népesedéssel kapcsolatos problémák megoldása halaszthatatlanná vált. Azt hiszem, valamennyi cégvezető felelőssége, hogy a saját területén tegyen valamit a válság megoldásáért. Ebben mint példaadóként – vagy divatos szóval: influencerként – szeretnénk elöl járni. Magam is háromgyerekes anyuka vagyok, így tudom, hogy minden apróság számít, ami könnyebbé teszi a gyerekvállalást.
Mihalik Zsuzsa |
1962-ben született Budapesten. • Történelem–filozófia szakon, majd a jogi egyetemen szerezte diplomáit. • A Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese volt. • 1999-ben férjével, Schneider Balázzsal alapította a Klub Rekreáció Kft.-t. • Három gyermek édesanyja. |