Állatorvosi prérifarkas

/ 2017.02.15., szerda 17:33 /

Az első filmes rendező akció-drámája szakmai perfekcionizmussal létrehozott déjá vu élmény.

Legutóbb Gigor Attila Kút című Tarantino-utánérzésénél tapasztalhattuk, milyen nehéz kimerészkedni az amerikai sztárrendező árnyékából. Pedig ki kellene már! Tarantino-filmet a legjobban még mindig Tarantino csinál. És ezen még a kétségbevonhatatlan tehetség vagy a magyaros ízek sem sokat segítenek.

A piszkos kis történet ezúttal is a fulladozó magyar vidékről, a Budapesttől fényévnyi távolságban fekvő Tűzkőről szól, ahol egy városi ifjú pár próbál a nagyapától örökölt kis tanyán új életet kezdeni. Cinizmus, trágárság és némi ingatlanpanama. Ez áll hőseink útjában a boldog kiteljesedés felé. A néző viszont sajnos akadálytalanul halad, nincsenek váratlan fordulatok. Aki már egy hollywoodi filmet látott, mindent előre megjósol. Magabiztos színészvezetés, nem kínban született párbeszédek, látványos tömegverekedések – nem kevés ez egy pályakezdőtől, talán hálátlanság is volna többet elvárni egy szórakoztató mozitól. Csakhogy a Kojotban érezhető a szándék a valamit mondásra. S ez a nyugtalanító érzés úrrá lesz a nézőn is: hogy tulajdonképpen társadalmi drámát látunk a reménytelenül süllyedő falu-Magyarországról, a modern férfi szerepeiről, beavatásról, felnőtté válásról és természetesen szerelemről. Mindegyik izgalmas felvetés, remek alapanyag lehet, ha nem veszik el az élét a túlhajtott, forgatókönyvízű ötletek.

Mint amilyen a cím által felvetett farkasmotívum is: a film elején nyoma vész az elhunyt nagyapa kutyájának, a hollywoodi dramaturgia szerint egyszer vissza kell térnie. Nincsenek meglepetések.

Kojot – Magyar dráma, 126 perc
Rendezte: Kostyál Márk
Főbb szereplők: Mészáros András, Dobra Mária, Mátray László
***

Rosta

V. Nagy Viktória

Találkozunk 2016-ban!

Kovács Ákos: Leszállni az egovonatról

A Nyugat nagyon mást ért kultúrán, mint mi, ebben a tekintetben igazán szerencsésnek mondhatjuk magunkat – mondja Kovács Ákos énekes, dalszerző, akit nemrég bemutatott Arany János-estjéről és a jövő évi jubileumi koncertjéről is kérdeztünk. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.

Az Orbán-modell alappillérei – Magyarország, projektország?

Hogyan sikerül a Fidesznek 2017 végén is vezetni a népszerűségi listát? Miért támogatja őket sok baloldali is? Hogyan érték el, hogy tömegek egzisztenciája függjön a sikerüktől? Ezekre a kérdésekre is válaszol egy új tanulmánykötet – illetve a friss Heti Válasz.

Őrfi József bátorsága és lelki ereje mindent vitt az idei gálán

Mesébe illő Őrfi József piliscsabai házának története. Nem tündérmesébe, hanem olyan magyar népmesébe, amelyben a hősnek számos próbát kell kiállnia. Az építész-családfő bátorsága és lelki ereje a Média Építészeti Díja idei gáláján mindent vitt. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Famaffia Romániában – Adjátok vissza az erdeinket!

Egy friss botrány és egy dokumentumfilm is felhívja a figyelmet az Európa utolsó érintetlen vadonjainak otthont adó Romániában dúló illegális fakitermelésre. Nemcsak a korrupt politika vagy a profitéhes multi a hibás: székely falusi közösségeket is megvadított a fából szerezhető könnyű pénz. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Rockenbauer 30 – Pali mögött volt értelme gyalogolni

Pali után nem lehet ilyen filmet csinálni – vélik a Másfélmillió lépés Magyarországon alkotói. Rockenbauer Pál halálának 30. évfordulóján azt kutatjuk a friss Heti Válaszban, mi a titka a sorozat népszerűségének, és miért nem született azóta sem hasonló.

Nyolcvanezres pezsgőt locsolt az egyik Mugabe-fiú

Voltak nála véreskezűbb afrikai vezetők is, de kártékonyabbak kevesen. Robert Mugabe nemcsak a gazdag Zimbabwét juttatta koldusbotra, de igyekezett egész Afrikát a Nyugat ellen hangolni. A csütörtöki Heti Válaszból kiderül, hogy bukása ennek ellenére miért is nem Nyugat diadala.