Már a nosztalgia sem a régi

/ 2017.08.16., szerda 18:30 /

A végeredmény alapján eldönthetetlen, hogy már eleve rossz volt-e a Pappa Pia koncepciója.

Az ABBA-slágereket körbeéneklő Mamma Mia honosítása lehetett volna akár szórakoztató édes kis semmiség is, ha az alkotók néhány fortélyt ellesnek a mintának tekintett közönségsiker készítőitől. Pedig látszólag nem olyan nehéz leírni a musical receptjét: zenés-táncos darabokhoz énekelni és táncolni tudószínészeket érdemes szerződtetni. Vagy ha mégsem, legalább bájos alakítással kárpótolhatnák a nézőket. A Pappa Pia már ezen a ponton súlyos hiányosságokkal küzd, amit a film egyetlen erénye sem képes leplezni. A történet pedig elég lett volna egy musicalhez, hiszen a műfaj kifejezetten szereti a jelzésértékű cselekményt. Íme: Tomi azért tér haza a nyugat-európai utcazenélésből, hogy megmentse nagyapja vadromantikus Duna-parti csónakházát az elárverezéstől, a szomszédos mulatótulajdonos ugyanis rátenné kezét a remek telekre. (A vicces főgonoszt meggyőzően játszó Stohl Andrásé talán az egyetlen színészi teljesítmény.) S ha a telekspekuláció és a vadromantika nem volna elég, a csúnya bártulaj ügyintézője nem más, mint Tomi régi szerelme. Amint erre fény derül (elég hamar), minden szem Marára szegeződik, vajon hogyan dönt: pénz vagy szerelem.

Kovács Kati, Demjén Ferenc vagy Máté Péter jobbat érdemelt volna. Többek között az ő híres dalaikat adják elő a Pappa Piában – sajnos egyenletesen alacsony színvonalon. Leginkább talán a lendület hiányzik a filmből, amin a gyakori vágások sem segítenek.

Pappa Pia – Magyar romantikus vígjáték, 105 perc
Rendezte: Csupó Gábor
Főbb szereplők: Szabó Kimmel Tamás, Nagy Feró, Stohl András, Reviczky Gábor
**

Rosta

V. Nagy Viktória

Találkozunk 2016-ban!

Az Orbán-modell alappillérei – Magyarország, projektország?

Hogyan sikerül a Fidesznek 2017 végén is vezetni a népszerűségi listát? Miért támogatja őket sok baloldali is? Hogyan érték el, hogy tömegek egzisztenciája függjön a sikerüktől? Ezekre a kérdésekre is válaszol egy új tanulmánykötet – illetve a friss Heti Válasz.

Őrfi József bátorsága és lelki ereje mindent vitt az idei gálán

Mesébe illő Őrfi József piliscsabai házának története. Nem tündérmesébe, hanem olyan magyar népmesébe, amelyben a hősnek számos próbát kell kiállnia. Az építész-családfő bátorsága és lelki ereje a Média Építészeti Díja idei gáláján mindent vitt. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Famaffia Romániában – Adjátok vissza az erdeinket!

Egy friss botrány és egy dokumentumfilm is felhívja a figyelmet az Európa utolsó érintetlen vadonjainak otthont adó Romániában dúló illegális fakitermelésre. Nemcsak a korrupt politika vagy a profitéhes multi a hibás: székely falusi közösségeket is megvadított a fából szerezhető könnyű pénz. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Rockenbauer 30 – Pali mögött volt értelme gyalogolni

Pali után nem lehet ilyen filmet csinálni – vélik a Másfélmillió lépés Magyarországon alkotói. Rockenbauer Pál halálának 30. évfordulóján azt kutatjuk a friss Heti Válaszban, mi a titka a sorozat népszerűségének, és miért nem született azóta sem hasonló.

Nyolcvanezres pezsgőt locsolt az egyik Mugabe-fiú

Voltak nála véreskezűbb afrikai vezetők is, de kártékonyabbak kevesen. Robert Mugabe nemcsak a gazdag Zimbabwét juttatta koldusbotra, de igyekezett egész Afrikát a Nyugat ellen hangolni. A csütörtöki Heti Válaszból kiderül, hogy bukása ennek ellenére miért is nem Nyugat diadala.