Utóhatás – hatás nélkül

/ 2017.06.08., csütörtök 12:00 /

Egyetlen erénye Arnold Schwarzenegger elégikus hangvételű filmjének, hogy a 70 felé tartó akcióhős nem ezzel az alakítással búcsúzik a mozivászontól.

Kár volna azt állítani, hogy az „osztrák tölgy” közelgő visszavonulásával páratlan színészi tehetséget kell majd nélkülöznünk, mégis, az Utóhatás hattyúdalnak méltatlan lett volna.

Pedig annak szánhatták. A rokonait repülőbalesetben elvesztő melóst játszó Schwarzenegger megmutatja meztelen alakját, ami már láthatóan nélkülözi a mindennapos fehérjeturmixokat – emberibb, mint valaha. Ami azt is jelenti, hogy testileg felkészült a szerepre. Emellett hősünk felvillantja színészi eszköztárának árnyaltabb gesztusait. Pontosabban felvillantaná, merthogy a leleményes rendezőtől valószínűleg csak annyi utasítást kapott, hogy „nézz szomorúan”. Mondani sem kell, ez a legtöbbször kevés. Faék-egyszerűségű párbeszédek, közhelyes beállítások. A másik ok, ami miatt méltatlan ez a szerep, hogy nincs is. Az Utóhatás vállaltan a gyászmunkáról szól, csakhogy semmiféle mondanivalója nincs életről és halálról. A semmit pedig nagyon nehéz jól eljátszani. A film a maga dermesztően unalmas lassúságával sajátos amerikai zsánert testesít meg, amelynek lényege: hogyan gondolkoznak Hollywoodban az európai értelemben vett művészfilmről. Emlékszünk az idős Jack Nicholson lomha road-movie-jára (Schmidt története) vagy Mickey Rourke túlkoros Pankrátorára? Azokban legalább érezhetett valamit a néző. Itt csak a színészeket sajnáljuk, meg egy kicsit magunkat.

Utóhatás – Amerikai thriller, 92 perc
Rendező: Elliot Lester
Főbb szereplők: Arnold Schwarzenegger, Maggie Grace, Scoot McNairy
* és fél

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Különleges Arany-estek

Három fővárosi színház is különleges programot kínál az Arany-emlékévben: a Katona félmaratont rendez, a Radnóti Színarany, az Örkény Aranyozás címmel tart előadást.

„Habony szegény fiú volt akkoriban, néha nálunk aludt a kanapén”

Ötven évet kellett várnia, mire filmet készíthetett az egykor a szovjet katonák által elkövetett nemi erőszakokról. Mészáros Márta rendező a héten mozikba kerülő Aurora Borealis – Északi fény történelmi hátteréről és rendkívül különös keletkezéséről. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.

Bizonyíték: a szovjet katonák tömegesen erőszakoltak meg nőket

Hogyan lett Magyarországon ’48-ra annyi kommunista, hogy átvehették a hatalmat? Miként győzött vidéken harcok nélkül a forradalom? Hogyan kerültek kulcsszerepbe a „kommunistamentők”? Miért akasztották fel őket utóbb? Földváryné Kiss Réka, a Nemzeti Emlékezet Bizottság elnöke 1956-ról. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

Ezt nem értik a lengyelek az Orbán-kormányban

Két jó barát, mantrázzuk a mondást Magyarországról és Lengyelországról, de van legalább két ügy, amit Varsóban nem igazán értenek, ha az Orbán-kormányról van szó. A Heti Válasznak adott exkluzív interjújában Witold Waszczykowski lengyel külügyminiszter magyarázza el, hogy mivel és miért van gondjuk.

Kormánypárti abszurd: Semjén Zsolt hazaárulózza Navracsics Tibort

Váratlan nézeteltérés alakult ki a Fideszben: egyesek sátánoznak, mások eltartják maguktól a „Soros-tervet”. Azonban a valódi veszély nem a pénzember felől, hanem belülről fenyegeti Európát – egy konzervatív kiáltvány szerint eltűnik a kultúránk, ha nem születnek gyerekek. A csütörtöki Heti Válasz címlapsztorija.

Kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól

Nem kis részben a dolgozók kifacsarásán alapuló humánpolitika okozta a Ryanair botrányos járattörlési hullámát, de a vállalat némi fizetésemeléssel kezelheti a belső feszültségeket. Közben kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól is. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Mi történt az EAST ’56-os dalával?

Rosszulesett a zenekarnak, hogy az ’56-os forradalom tavalyi évfordulóján nem az EAST legendás dalát és klipjét vették elő, de megértik. Móczán Péter basszusgitárost, az együttes alapítóját, vezetőjét az október 23-i életműkoncertjük előtt kérdeztük. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.