Sétány a parton

/ 2017.08.16., szerda 17:57 /

Megszépül a Rákos-patak menti partszakasz Angyalföldön, a munkák ősszel kezdődnek.

A Gödöllői-dombságban ered, majd 44 kilométernyi tekergés után Angyalföldön, a Dagály fürdő felett ömlik a Dunába. Egykor hemzsegtek benne a rákok, ma helyenként a vízi élet nyomait is nehéz benne felfedezni. De nem csak ezért lenne időszerű a Rákos-patak megújítása. A patak menti terület a főváros rejtett aranytartaléka, ha végre sikerülne megfelelően rendezni, az itt élők életminőségét, sportolási, szabadidős, sőt akár közlekedési lehetőségeit is jelentősen bővítené. Bár ma is vannak jól kiépített kerékpárútszakaszok, de ezek nincsenek összekötve, holott ideális esetben Angyalföldtől Gödöllőig lehetne a patak mellett tekerni. Aki pedig futni vagy egyszerűen sétálni szeretne, az parti sétányok helyett gyakran lepusztult rozsdaövezetekbe botlik. A XIII. kerületi önkormányzat közelmúltban hozott döntése alapján azonban van remény a fejlődésre: a városrész vezetése a Rákos-patak Béke és Göncöl utca közötti szakaszának komplex közparki felújítását tervezi. A kerület zöldfejlesztési stratégiája, az Angyalzöld program részeként megvalósuló fejlesztés részleteit évek óta csiszolják, két évvel ezelőtt közvélemény-kutatás, majd lakossági tervegyeztető fórum keretében tájékozódtak a helyiek igényeiről. Az időközben kikristályosodott fejlesztési terv és a szakmai koncepciócélul tűzte ki a patak ökológiai rehabilitációjának elindítását, későbbi komplex fejlesztését. Ennek keretében most a kerékpárúttól elválasztott gyalogossétányt, tanösvényt alakítanak ki, a patak mentén virágokat ültetnek, s az öntözést is környezetbarát módon, talajvízkutas megoldással rendeznék. A Hajdú köz és Hajdú út között gyalogoshíd épül, s a megújuló patakpartszakasz korszerű közvilágítást, új utcabútorokat kap. A közparki fejlesztés 260 millió forintjába kerül a XIII. kerületi önkormányzatnak, amelyhez a fővárostól 100 millió forint plusztámogatást kapnak. Az első kapavágás őszre várható, a megújult patakpartot körülbelül másfél év múlva vehetik birtokba a helyiek.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Ez most már Lázár–Tiborcz-ügy

Minél több részlet derül ki, annál érthetőbb, miért próbálta eldugni a kormány az Elios csalásgyanús közvilágítás-korszerűsítési beruházásairól szóló OLAF-jelentést.

A Fidesz és a totális képviselet kockázata

„A hatalom, a pénz, a döntések mindig hordozzák a megosztás veszélyét. Előbb-utóbb lesznek, akikhez a hatalmon lévőknek muszáj mást szólni, valamivel indokolni, hogy miért nincs más értelmes választás, mint ők.”

Salgótarján nem Szeged – billegő körzetek Nógrádban

Makacs szegénység, elöregedés, lassú fogyatkozás: az ország legvidékiesebb megyéjében lenne ok a protestszavazásra. A megyeszékhelyen erős a baloldal, de a háromosztatú politikai térben a kormánypártnak a legjobbak az esélyei. A Heti Válasz választási sorozata ezúttal a két nógrádi választókerületet mutatja be. Részletek a friss lapszámban.

Egyetlen közautó 7–11 magántulajdonban lévőt helyettesíthetne?

Már 500 közautó áll a fővárosban közlekedők rendelkezésére, két-három év múlva pedig ezernél is több lesz. Külföldi tapasztalatok szerint tízszer ennyi saját járgányt helyettesíthetnek, de kérdés, hogy ez idehaza is reális-e. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.