valasz.hu/pr/nih-infokommunikacios-technologiai-es-elettudomanyi-profilu-inkubatorok-akkreditalasa-69359/

http://valasz.hu/pr/nih-infokommunikacios-technologiai-es-elettudomanyi-profilu-inkubatorok-akkreditalasa-69359/

PR

BrandFestival: több, mint 30 szakértő gondolata formálja az idei tematikát

Budapest Music Center, 2016. október 27-28.

/ 2016.05.24., kedd 13:19 /
BrandFestival: több, mint 30 szakértő gondolata formálja az idei tematikát

A demokratikus konferencia-modell keretében a tematika kialakítása az ügynökségi, a tartalom-szolgáltatói és a megrendelői oldal több neves szaktekintélyének bevonásával történik.

A BrandFestival, Közép-Európa egyik legjelentősebb stratégiai konferenciája és rendszeres szakmai csúcstalálkozója. A rendezvényen a jövőt alakító topvezetők, a gazdasági élet és a kommunikációs iparág meghatározó szereplői osztják meg a stratégiaalkotás, márkaépítés és az értékesítési folyamatok terén szerzett tapasztalataikat. Az elmúlt rendezvényeken a majd 400 márkáról szóló, 643 előadást, közel 6500 résztvevő követte.

„Az idei évi program megalkotásakor - kifejezetten a jövőre és a perspektivikus gondolkodásra fókuszálva - egy eddiginél szélesebb megkérdezésre helyeztük a hangsúlyt, hogy valóban azokra a problémákra keressünk válaszokat, amelyek az egész szakmánkat érintik. A demokratikus konferencia-modell keretében az idei tematika kialakítása a hazai konferencia-piacon egyedülálló módon, az ügynökségi, a tartalom-szolgáltatói és a megrendelői oldal több neves szaktekintélyének bevonásával történik - nyilatkozta Barna Tamás, a BrandFestival elnöke, a Republic Group reklámügynökségi csoport ügyvezetője.

A három „master mind” találkozó keretében összegyűjtöttük azokat a releváns területeket, amelyekben fundamentális változások kísérik a marketing- és kommunikációs szakemberek munkáját, az alábbi kérdések mentén: Melyek az ügynökségi, média és a márka oldal legfőbb kihívásai? Hogyan javítható a márka piaci teljesítménye? A növekedési lehetőségek elősegítése és a profitabilitás megőrzése érdekében milyen új stratégiai irányokat kell kijelölni: erőforrás racionalizálás, termékfejlesztés, árdiszkontálás, portfólió-bővítés, szimplifikáció, vásárlói elköteleződés növelése? Melyek az üzleti és a termék-innováció tényezői? Milyen a médiakreativitáshoz fűződő viszonya a piaci szereplőknek? Milyen az új típusú hirdetési eszközök/felületek iránti fogékonyság? Milyen mértékben nyernek teret a több platformon átívelő, komplex élmény-kommunikációs megoldások?

A találkozókon számos fontos szakmai érdekesség került terítékre, a teljesség igénye nélkül az alábbi megállapítások születtek:

  • A márka piaci teljesítménye termék- és szolgáltatásfejlesztéssel, diverzifikációval, brand-simplicity-vel, a vásárlók elköteleződésének növelésével érhető el;
  • Az új típusú kommunikációs kihívások, új típusú szakmai kompetenciákat kívánnak, (Branding & Employer Branding);
  • A mobilt telefonálás, zenehallgatás, e-mailezés, fotózás, közösségi jelenlét mellett fizetésre is használjuk - a digitális médiumok, a mobil és közösségi platformok idáig tartó evolúciója semmi ahhoz képest, ami ránk vár a közeljövőben;
  • A kommerciális érték egyre inkább a kreatív tartalomfejlesztésben és a fogyasztóval való kapcsolatteremtésben testesül meg;   
  • A vásárlási döntési utaknak a jobb megismerése versenyelőnyt teremt, más-más üzenetrendszert és csatornamixet kell alkalmazni a vásárlási döntési út különböző fázisaiban;
  • A hagyományos médiahatékonysági mutatók (reach & frequency) mellett tudnunk kell, hogy milyen üzenetet hordoz önmagában az a csatorna, ahová az üzenetet helyezzük;
  • Az egykor magasztalt QR-kódos kampányok már egyáltalán nem működnek;
  • Az augmented reality (kiterjesztett valóság) megoldásokat egyre többen alkalmazzák;
  • Az online videó-sorozatok mellett a „natív hirdetések” és a branded content megoldások a fogyasztók első számú befolyásoló csatornáivá léptek elő - ám ez a tartalom előállítók és a márka oldaláról is hordoz kockázatot (se tartalomban, se stílusban ne lógjon ki a megjelenés);
  • Az egyre rövidebb figyelmi küszöbértékeket csak egyre hatásosabb vizuális tartalmakkal lehet meghódítani - online video, 360 fokos video (A Cisco iparági beszámolója szerint 5 éven belül az összes internet tartalom 80%-a online video lesz);
  • A brand simplicity-megoldások magasabb vásárlói figyelemaktivációt és emlékezeti értéket generálnak - a jól konceptualizált „egyszerűsített” kommunikációs megoldások erősítik az alapötletet, optimalizálva ezzel a kampányköltségvetést;
  • Az influencer marketing multiplikálja a klasszikus média hatékonyságát, növeli a kampány hitelességét, célzottabban jutunk el a célcsoporthoz;
  • A termékek köré font történetek nyújtotta élmények egyre fontosabb szerephez jutnak a vásárlói döntésekben - az élmény megkülönböz­tető erejű gazdasági előnnyé vált, amiért a fogyasztók hajlandóak többet fizetni;
  • Óriási kiaknázatlan lehetőség van a hely-specifikus (location-based) és a személyre szabott márkaélményekben (personalised user experience)

 

A Programalkotó grémium tagjai:

Ambruszter Géza - Gemius Hungary, ügyvezető
Bánki Anita - Szerencsejáték Zrt., marketing igazgató
Barna Tamás - Republic Group, ügyvezető, a BrandFestival elnöke
Bendl Mátyás - Iskolamarketing.hu, ügyvezető
Bruckner György - Neosys, tanácsadó-tréner
Csikesz Erika - TV2, ex értékesítési igazgató
Dr. Berkes Péter - BrandFestival, szakmai igazgató
Dudás Gergely - R-time, ügyvezető igazgató
Dudás Krisztina - Provident Pénzügyi Zrt., marketing igazgató
Furák András - Republic Group, portfólió-igazgató
Gémes Ádám - Brandlift, online brand manager, partner
Goneth Jácint - UP, kreatív igazgató
Hajagos Rita - Red Lemon Media, managing partner
Herr Mónika - Deichmann, marketing vezető
Jákó Eszter - Budapesti Metropolitan Egyetem, marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettes
Lengyel András - Ringier Axel Springer Magyarország Kft., hirdetési és marketingigazgató
Mészáros Kinga - Saatchi & Saatchi Hungary, ügyvezető
Nádkántor Mariann - Sberbank, marketing vezető
Novák Iringó - MOL Group, brand and marketing expert
Óhidi Zsuzsanna - Marquard Media, ügyvezető igazgató
Palocsay-Zubor Géza - Schibsted Classfied Media Hungary kft. (Jófogás), ügyvezető
Péhl Bernadett - Republic Group, director of creative operations
Ritter Tamás - Marketing és Média, managing partner
Sass Dániel - Coca Cola Hungary, student program coordinator
Soós Gergő - Neo Interactive, alapító-tulajdonos
Sütő Ágnes - Magyar Bankszövetség, területi vezető, kommunikáció és elektronikus csatornák
Száraz István - Origó, vezérigazgató
Szilágyi László - Kőröstej Kft., ex kereskedelmi és marketing igazgató
Tantics Viktória - Beiersdorf, brand manager & CSR program manager
Vágvölgyi Mihály - DeepInsight, ügyvezető
Vaszary Ádám - Adamsky Budapest, ügyvezető
Zsigmond Krisztina - Pfizer, Vaccines - Hungary, Czeh Republic and Slovakia Sub-Cluster Lead 

Fotók: Piltner Péter

 

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Harc az idősek lelkéért: mindent elsöprő pártkampány indult a Facebookon

A pártoknak nem a fiatalok eléréséért kell ott lenni a Facebookon: a jelenlét az idősek miatt életbevágó. Néhány év alatt hermetikusan zárt és részben központilag irányított nyilvánosságok alakultak ki a világhálón. Háttér és eredményhirdetés a pártok és politikusok Facebook-teljesítményéről a csütörtöki Heti Válaszban.

Salgótarján nem Szeged – billegő körzetek Nógrádban

Makacs szegénység, elöregedés, lassú fogyatkozás: az ország legvidékiesebb megyéjében lenne ok a protestszavazásra. A megyeszékhelyen erős a baloldal, de a háromosztatú politikai térben a kormánypártnak a legjobbak az esélyei. A Heti Válasz választási sorozata ezúttal a két nógrádi választókerületet mutatja be. Részletek a friss lapszámban.

Egyetlen közautó 7–11 magántulajdonban lévőt helyettesíthetne?

Már 500 közautó áll a fővárosban közlekedők rendelkezésére, két-három év múlva pedig ezernél is több lesz. Külföldi tapasztalatok szerint tízszer ennyi saját járgányt helyettesíthetnek, de kérdés, hogy ez idehaza is reális-e. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Ilyen jó a szlovák egészségügy? Tényleg ennyire lemaradtunk?

Szlovákiáé Európa 13. legjobb egészségügye, és egyben a legerősebb egész Kelet-Európában – állapította meg egy nemzetközi kutatóintézet, amely Magyarországot a 29. helyre rangsorolta. Tényleg ennyire lemaradtunk? Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Neki köszönhetjük a Testről és lélekről leggyönyörűbb jeleneteit

Enyedi Ildikó Testről és lélekről című, Oscarra jelölt filmjében két, meghitt kapcsolatra alkalmatlan ember addig álmodja ugyanazt, míg nappalaik rideg valósága hozzá nem simul csodaszép álmaikhoz. Az álombéli jeleneteket Horkai Zoltán szarvasai játsszák el. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.