PR

BrandFestival: több, mint 30 szakértő gondolata formálja az idei tematikát

Budapest Music Center, 2016. október 27-28.

/ 2016.05.24., kedd 13:19 /
BrandFestival: több, mint 30 szakértő gondolata formálja az idei tematikát

A demokratikus konferencia-modell keretében a tematika kialakítása az ügynökségi, a tartalom-szolgáltatói és a megrendelői oldal több neves szaktekintélyének bevonásával történik.

A BrandFestival, Közép-Európa egyik legjelentősebb stratégiai konferenciája és rendszeres szakmai csúcstalálkozója. A rendezvényen a jövőt alakító topvezetők, a gazdasági élet és a kommunikációs iparág meghatározó szereplői osztják meg a stratégiaalkotás, márkaépítés és az értékesítési folyamatok terén szerzett tapasztalataikat. Az elmúlt rendezvényeken a majd 400 márkáról szóló, 643 előadást, közel 6500 résztvevő követte.

„Az idei évi program megalkotásakor - kifejezetten a jövőre és a perspektivikus gondolkodásra fókuszálva - egy eddiginél szélesebb megkérdezésre helyeztük a hangsúlyt, hogy valóban azokra a problémákra keressünk válaszokat, amelyek az egész szakmánkat érintik. A demokratikus konferencia-modell keretében az idei tematika kialakítása a hazai konferencia-piacon egyedülálló módon, az ügynökségi, a tartalom-szolgáltatói és a megrendelői oldal több neves szaktekintélyének bevonásával történik - nyilatkozta Barna Tamás, a BrandFestival elnöke, a Republic Group reklámügynökségi csoport ügyvezetője.

A három „master mind” találkozó keretében összegyűjtöttük azokat a releváns területeket, amelyekben fundamentális változások kísérik a marketing- és kommunikációs szakemberek munkáját, az alábbi kérdések mentén: Melyek az ügynökségi, média és a márka oldal legfőbb kihívásai? Hogyan javítható a márka piaci teljesítménye? A növekedési lehetőségek elősegítése és a profitabilitás megőrzése érdekében milyen új stratégiai irányokat kell kijelölni: erőforrás racionalizálás, termékfejlesztés, árdiszkontálás, portfólió-bővítés, szimplifikáció, vásárlói elköteleződés növelése? Melyek az üzleti és a termék-innováció tényezői? Milyen a médiakreativitáshoz fűződő viszonya a piaci szereplőknek? Milyen az új típusú hirdetési eszközök/felületek iránti fogékonyság? Milyen mértékben nyernek teret a több platformon átívelő, komplex élmény-kommunikációs megoldások?

A találkozókon számos fontos szakmai érdekesség került terítékre, a teljesség igénye nélkül az alábbi megállapítások születtek:

  • A márka piaci teljesítménye termék- és szolgáltatásfejlesztéssel, diverzifikációval, brand-simplicity-vel, a vásárlók elköteleződésének növelésével érhető el;
  • Az új típusú kommunikációs kihívások, új típusú szakmai kompetenciákat kívánnak, (Branding & Employer Branding);
  • A mobilt telefonálás, zenehallgatás, e-mailezés, fotózás, közösségi jelenlét mellett fizetésre is használjuk - a digitális médiumok, a mobil és közösségi platformok idáig tartó evolúciója semmi ahhoz képest, ami ránk vár a közeljövőben;
  • A kommerciális érték egyre inkább a kreatív tartalomfejlesztésben és a fogyasztóval való kapcsolatteremtésben testesül meg;   
  • A vásárlási döntési utaknak a jobb megismerése versenyelőnyt teremt, más-más üzenetrendszert és csatornamixet kell alkalmazni a vásárlási döntési út különböző fázisaiban;
  • A hagyományos médiahatékonysági mutatók (reach & frequency) mellett tudnunk kell, hogy milyen üzenetet hordoz önmagában az a csatorna, ahová az üzenetet helyezzük;
  • Az egykor magasztalt QR-kódos kampányok már egyáltalán nem működnek;
  • Az augmented reality (kiterjesztett valóság) megoldásokat egyre többen alkalmazzák;
  • Az online videó-sorozatok mellett a „natív hirdetések” és a branded content megoldások a fogyasztók első számú befolyásoló csatornáivá léptek elő - ám ez a tartalom előállítók és a márka oldaláról is hordoz kockázatot (se tartalomban, se stílusban ne lógjon ki a megjelenés);
  • Az egyre rövidebb figyelmi küszöbértékeket csak egyre hatásosabb vizuális tartalmakkal lehet meghódítani - online video, 360 fokos video (A Cisco iparági beszámolója szerint 5 éven belül az összes internet tartalom 80%-a online video lesz);
  • A brand simplicity-megoldások magasabb vásárlói figyelemaktivációt és emlékezeti értéket generálnak - a jól konceptualizált „egyszerűsített” kommunikációs megoldások erősítik az alapötletet, optimalizálva ezzel a kampányköltségvetést;
  • Az influencer marketing multiplikálja a klasszikus média hatékonyságát, növeli a kampány hitelességét, célzottabban jutunk el a célcsoporthoz;
  • A termékek köré font történetek nyújtotta élmények egyre fontosabb szerephez jutnak a vásárlói döntésekben - az élmény megkülönböz­tető erejű gazdasági előnnyé vált, amiért a fogyasztók hajlandóak többet fizetni;
  • Óriási kiaknázatlan lehetőség van a hely-specifikus (location-based) és a személyre szabott márkaélményekben (personalised user experience)

 

A Programalkotó grémium tagjai:

Ambruszter Géza - Gemius Hungary, ügyvezető
Bánki Anita - Szerencsejáték Zrt., marketing igazgató
Barna Tamás - Republic Group, ügyvezető, a BrandFestival elnöke
Bendl Mátyás - Iskolamarketing.hu, ügyvezető
Bruckner György - Neosys, tanácsadó-tréner
Csikesz Erika - TV2, ex értékesítési igazgató
Dr. Berkes Péter - BrandFestival, szakmai igazgató
Dudás Gergely - R-time, ügyvezető igazgató
Dudás Krisztina - Provident Pénzügyi Zrt., marketing igazgató
Furák András - Republic Group, portfólió-igazgató
Gémes Ádám - Brandlift, online brand manager, partner
Goneth Jácint - UP, kreatív igazgató
Hajagos Rita - Red Lemon Media, managing partner
Herr Mónika - Deichmann, marketing vezető
Jákó Eszter - Budapesti Metropolitan Egyetem, marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettes
Lengyel András - Ringier Axel Springer Magyarország Kft., hirdetési és marketingigazgató
Mészáros Kinga - Saatchi & Saatchi Hungary, ügyvezető
Nádkántor Mariann - Sberbank, marketing vezető
Novák Iringó - MOL Group, brand and marketing expert
Óhidi Zsuzsanna - Marquard Media, ügyvezető igazgató
Palocsay-Zubor Géza - Schibsted Classfied Media Hungary kft. (Jófogás), ügyvezető
Péhl Bernadett - Republic Group, director of creative operations
Ritter Tamás - Marketing és Média, managing partner
Sass Dániel - Coca Cola Hungary, student program coordinator
Soós Gergő - Neo Interactive, alapító-tulajdonos
Sütő Ágnes - Magyar Bankszövetség, területi vezető, kommunikáció és elektronikus csatornák
Száraz István - Origó, vezérigazgató
Szilágyi László - Kőröstej Kft., ex kereskedelmi és marketing igazgató
Tantics Viktória - Beiersdorf, brand manager & CSR program manager
Vágvölgyi Mihály - DeepInsight, ügyvezető
Vaszary Ádám - Adamsky Budapest, ügyvezető
Zsigmond Krisztina - Pfizer, Vaccines - Hungary, Czeh Republic and Slovakia Sub-Cluster Lead 

Fotók: Piltner Péter

 

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Müller Péter Soós Imre tragédiájáról

Cannes-ban idén újravetítették a Körhinta című filmet, amelynek férfi főszereplője az 1956-os siker után néhány hónappal öngyilkos lett. Soós Imre tragédiáját Müller Péter írta meg Részeg józanok címmel. Nagyinterjúnk a szerzővel a csütörtöki Heti Válaszban.

Trumpra figyel a világ

Gyász Manchesterben, elégedetlenség és káosz Dél-Amerikában, Trump első elnöki útja -ez volt a hét képekben.

Bemutatjuk a Heti Válasz legidősebb olvasóját!

A hét e heti embere annyira szubjektív választás, hogy magyarázatra szorul. Pottyondy Zsófia május 18-án töltötte be a 104. életévét. Ő a Heti Válasz legrégebben fiatal előfizetője.

 „Már meg mer szólalni a műszaki értelmiség is”

A mérnökök sokáig féltek, hogy rájuk sütik a politizálás bélyegét, de ez változóban van – mondja Barsiné Pataky Etelka, a Magyar Mérnöki Kamara leköszönő elnöke, akit korrupcióról és a lefújt olimpiáról is kérdeztünk. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

Szenzáció: eddig nem ismert Lechner-épületeket azonosítottak

A magyar építészettörténet legizgalmasabb alakjáról számos mű látott már napvilágot. A frissen megjelent Lechner összes című pompás kötet szerzői nem érték be a korábbi eredmények számbavételével, van olyan épület, amit először ők azonosítottak. Részletek a friss Heti Válaszban.