Konferencia

Magyarok a piacon

Magyarország válaszúton áll: most dől el, hogy 10-20 év múlva mit gondol rólunk a világ - mondta megnyitó beszédében Bajnai Gordon a Heti Válasz és a MindShare közös konferenciáján.

Nemcsak egy terméknek, hanem egy országnak is van brandje, kialakult márkaneve. Hazánk jó adottságokkal rendelkezik, de követtünk el hibákat is az utóbbi időben - fejtegette a miniszter. Ezért váltani kell: indíthatunk akármilyen országimázskampányt, hosszú távon minden attól függ, hogy mi, magyarok hogyan viselkedünk és mit teszünk, hiszen sok apró cselekedetből áll össze az a kép, amelyet hazánk sugall önmagáról a nagyvilágnak. Széles Gábor, az MGYOSZ elnöke előadásában kiemelte: Magyarországnak - más sikeres uniós országhoz, így Írországhoz vagy Spanyolországhoz hasonlóan - előbb meg kell határoznia önmagát, és ennek kell alárendelni a fejlesztési forrásokat.

Konferencia összefoglaló:

Széles Gábor, az MGYOSZ elnöke előadásában kiemelte: Magyarországnak - más sikeres uniós országhoz, így Írországhoz vagy Spanyolországhoz hasonlóan - előbb meg kell határoznia önmagát, és ennek kell alárendelni a fejlesztési forrásokat. A gyógyvízturizmus terén eddig elért sikerek alapján Magyarország lehetne például Európa nyugdíjasainak üdülőparadicsoma - javasolta az üzletember. Épp ezért helyezne különös hangsúlyt a vidék-, illetve a falufejlesztésre. Gyorsan kell azonban dönteni ez ügyben, mivel már a térség más országai is felismerték az ebben rejlő lehetőségeket.

Széles Gábor gazdasági szempontból borúlátóan értékelte a rendszerváltás óta eltelt időszakot: szerinte az ország az elmúlt 17 évben nem került tartós növekedési pályára. Csak 1995 és 1997 között, valamint az Orbán-kormány mintegy kétéves periódusában volt tetten érhető ilyen törekvés. A kezdeményezések közül kiemelte a Széchenyi-tervet, amely valós - kis- és középvállalkozásoknak szánt - támogatásokkal igyekezett tartós növekedési pályára állítani a gazdaságot. Sajnálatosnak tartotta, hogy hazánk még mindig nem tudta kinőni adósságállományát, és szinte minden évben több hitelforrást von be, mint amennyivel nő a teljesítmény.

A magyar fogyasztók a kilencvenes években nehezen dolgozták fel, hogy évente 1200-1500 új márka zúdul be az országba - ezzel a gondolattal kezdte előadását Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója. A lakosság vásárlóereje lassan növekszik, de még mindig csak az uniós átlag 60-65 százaléka körül alakul. Az üzleti világnak azzal kell számolnia, hogy 2015-ig ez az arány elérheti a 75 százalékot, ugyanakkor az élelmiszerek részesedése a kiadásokban folyamatosan csökken. A magyar fogyasztók 64 százalékának fontos egyébként, hogy az a termék, amit megvásárol, magyar eredetű legyen.

Program

08.00 - 09.00  ÉRKEZÉS, REGISZTRÁCIÓ - Kávé, frissítők

09:00 - 10.15  BEVEZETÉS

                      A konferencia Bajnai Gordon önkormányzati és területfejlesztési miniszter megnyitója
                      után Széles Gábor Magyar Gyáriparosok Szövetsége elnökének köszöntőjével kezdődik.

                     A bevezető előadást Kozák Ákos tartja, a Gfk Hungária részéről a magyar fogyasztói                      jellemzőket, fogyasztási szokásokat és trendeket ismerteti.

10:15 - 12:30  I. SZEKCIÓ:

                     A SIKERES MÁRKAÉPÍTÉS HAZAI PÉLDÁI

                      A fórumot bevezető előadások témája:

                      Verseny a nemzetközi márkákkal itthon: mitől "látható", különböztethető meg márkánk?

                      A rövid- és hosszútávú stratégia kialakítása. Mikor kap szerepet a klasszikus marketing mix                      (ATL, PR, BTL) megfelelő arányú alakítása, illetve a termékfejlesztés és disztribúció?

                      Előadók:

                      10:15 - 10:45  Dr. Béres József (BÉRES ZRT.)

                      10:45 - 11:15  Kutvölgyi Pál (BROKERNET Holding ZRT.)

 

                      11.15 - 11.30  Kávészünet

                      11.30 - 12.30  Fórum a témában:

                      A beszélgetés résztvevői:

                      Kutvölgyi Pál (Brokernet), Ireghy Attila (Helia-D), Szilvássy Csilla (Kemikál),
                      Neubauer Katalin (CBA)

                      A beszélgetés moderátora Orbán Krisztián, Oriens Investment Management,
                      ügyvezető partner

12:30 - 15:30  II. SZEKCIÓ:

 

                      A FENNMARADÁS ÉS NÖVEKEDÉS TITKA: MEGÚJULÁS? KREATIVITÁS? KURÁZSI?

                      Előadók:

                      12:30- 13:00   Varró László, vezető közgazdász (MOL NYRT.)

                      13:00 - 13:30  Dr. Kürti Sándor (KÜRT Információbiztonsági és Adatmentő Zrt.)

                      13.30 -14.30   Ebéd

                      14.30 -15.30   Fórum a témában:

                      A beszélgetés résztvevői:

                      Dr. Kürti Sándor (KÜRT Zrt.), Frank Odzuck (Zwack Unicum Zrt.), Palásti József                       (Fornetti Kft.), Pászti Balázs (Szamos Marcipán).

                      A beszélgetés moderátora Somlói Zsolt, a MindShare Médiaügynökség ügyvezető                      igazgatója.

15:30 - 17:00  LEVEZETÉS:

                     AZ ÉSSZERŰ REKLÁM BEFEKTETÉS: RÖVID- ÉS HOSSZÚTÁVÚ KOMMUNIKÁCIÓS                      STRATÉGIA

                      A szakmai nap végén a kommunikációról, a reklámról esik szó, mint a márkaépítés egyik                      fontos eleméről.

                      15:30 - 15:50  Dr.Fazekas Ildikó (ÖRT): A felelősségteljes (etikus) reklámozásról

                      15:55 - 16:45  Gábor Iván (CAFÉ REKLÁM): A kommunikációra költött összeg befektetés.
                      A kommunikáció szerepe a márka építésben; rövid- és hosszútávú kommunikációs célok