Lidérces körtánc

/ 2016.10.05., szerda 16:35 /

Nagyszerű, ha olyan legendás társulatok vendégszerepelhetnek Budapesten, mint az antropológiai színház egyik legjelentősebb képviselője, Eugenio Barba és a világ minden tájáról (Anglia, Olaszország, India, Bali, Chile, Kanada) verbuválódott, rendkívül színes egyéniségeiből álló csapata.

Etnikai kavalkád, hangsúlyos (világ)zene, erőszak és költőiség, meghökkentő képek és rengeteg ötlet. A nézők például egy óriási, felfújt gumicsónakban ülnek – mint a menekültek? Ezt a nem realisztikus színjátszási módot azért még szoknunk kell.

The Tree (A Fa) – Odin Teatret (Dánia) – Nemzeti Színház
Rendezte: Eugenio Barba
***

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Itt a lúgos orvos megsemmisített ítéletének háttere

Sorozatban helyeznek hatályon kívül ítéleteket a bíróságok ahelyett, hogy pontot tennének az ügyek végére. Lúgos orvos, a röszkei terrorper és egy kegyvesztett milliárdos. Rendszerhiba? A csütörtöki Heti Válasz feltárja az okokat.

Itt a választási csodafegyver: Orbán-ellenes népfront jön?

A teljes ellenzéki összefogást előkészítő trükk vagy partizánakció Gulyás Márton választásireform-mozgalma? A csütörtöki Heti Válaszból kiderül, hogy a kampány nagy vitája lehet a rendszer igazságossága, amely a francia voksolás után váratlanul aktuális lett.

„Néha az én fejemben is megfordul, hogy végleg haza kellene költözni”

Véletlenül épp a nagyapa, Molnár Ferenc fényképe alatt ülünk le a Centrál kávéházban, hogy az édesapáról, Sárközi Györgyről szóló új könyvéről és írói terveiről beszélgessünk a Londonban élő Sárközi Mátyással. Nagyinterjú a csütörtöki Heti Válaszban a nyolcvanéves íróval, lapunk állandó szerzőjével.

Ezért nem fogad el állami pénzt a magyar magánszínház alapítója

A magyar színházi élet megkerülhetetlen szereplője lett az idén tízéves Orlai Produkciós Iroda. Ahogy a csütörtöki Heti Válaszból kiderül, Orlai Tibor a színházi világ csapkodó villámai között megy előre, s az általános panaszkodás közepette még a pénzt is előteremti.