Búcsú a hűségszerződésektől? Bátor lépésre készülhet a Telenor

A házasság is hűségszerződés, de nem ezért maradok a férjemmel, hanem mert szeretem – mondja Alexandra Reich, a Telenor Magyarország tavaly kinevezett vezérigazgatója a friss Heti Válasznak adott interjújában.
„Ok nélkül nem szabad magunkhoz láncolni a fogyasztót. E téren további lépések várhatók tőlünk. Ne azért legyen hozzánk hű az előfizető, mert hűségszerződése van, hanem mert elégedett a szolgáltatással” – mondja Alexandra Reich, a Telenor Magyarország tavaly kinevezett vezérigazgatója. A szolgáltató új, korlátlan mobilnetet tartalmazó díjcsomagjaiban már nincs hűségidő, amikor azonban felmerült, hogy törvény korlátozná a hűségszerződés hosszát, a Telenor is tiltakozott – megkérdeztük a vezérigazgatót, miért.
Reich arról is beszél, hogy az internet áfájának 18 százalékra csökkentése üdvözlendő lépés a kormánytól, de nem elég. „Társasági adóként eleve befizetünk 4 milliárd forintot, ehhez azonban tavaly hozzájött 12,5 milliárd forintnyi távközlési adó. Különösen ez a nagy tétel. Könnyen belátható, hogy nem lehetséges ennyi adót befizetni, nyereségesnek lenni és még árat is csökkenteni egyszerre. Amikor a távközlési adót bevezették, volt egy konkrét oka: a gazdasági válság. Vagyis mára okafogyottá vált” – fogalmazott.
![]() |
Van-e a szolgáltatóknak felelősségük a mobilfüggőségben? Hogy hatott a cégre az EU-roaming eltörlése? Mi szükség van az 5G hálózatra, ha sok fogyasztó a 4G-t sem használja? Válaszok a Heti Válasz szeptember 21-i számában, mely elektronikus formában a Digitalstandon is kapható.