Öt ok, amiért erre kattintani fog, aztán pedig sírni fog tőle
Remek elemzést tett közzé az Index: 100 millió internetes címet kiértékelve a szakértők összeállították a leghatásosabb kattintásvadász címek, fordulatok és trükkök listáját.
Amúgy ennek a bejegyzésnek azért lett ilyen nyomorult a címe, mert kb. erről van szó: a különböző okok, az ezért történik valami, illetve a nevetni és/vagy sírni fogsz tőle ott tanyázik a toplista élén.
Némi különbség persze akad az angolszász és a honi gyakorlat között, ami a nyelvi eltérésekből adódik, de több az egyezőség, amiben persze nagy csoda nincs: az internet az internet, a közönség meg közönség, legyen bármilyen is az anyanyelve.
Szóval a topok topja így néz ki:
Mindent visz az „… ha kattintasz, nevetni fogsz”, vagy „…ha kattintasz, besírsz tőle” típusú címmarketing. Aminek minálunk van még a „…besírsz” változata. Illetve ide sorolnám még az „…és ami aztán történt…” típusú címeket is.
Második helyen az „Ezért…” típusú cím, amit – bevallom őszintén – én is használni szoktam. Egyszerűen sokkal több olvasó kattint az „Ezért esik szét az MSZP”-re, mintha az lenne a cím, hogy „Szétesik az MSZP”.
A harmadik pedig „Az ok, hogy…”, ami az ezért altípusa.
És népszerű még a "valahány ok, ami miatt..." fordulat is.
Ezeken kívül még van pár trükk, de azok speciális, például kvíztartalmakra vonatkoznak, így azokat a közéleti, politikai tartalmaknál nehézkes lenne alkalmazni.
De van egy még egy nagyon érdekes része a cikknek, méghozzá, hogy a szerző szerint a fakenews, kamuhírek elleni küzdelemben megengedett az ellenoldal módszereinek használata. Egyébként szerintem is, mert ha már, akkor inkább a valóság jusson el trükkös módon a fogyasztókhoz, ám az biztos, hogy ettől az újságírás szomorú állapottya fikarcnyit se fog javulni.