Techvilág

Rettenetesen óvakodnak a rázós témáktól a magyar youtuberek

/ 2017.11.02., csütörtök 20:00 /
Rettenetesen óvakodnak a rázós témáktól a magyar youtuberek

A mai fiatalok nem tévéznek, a hirdetők mégis utat találnak hozzájuk. Vajon emiatt irtóznak a YouTube véleményvezérei a rizikós tartalmaktól? Az influencer marketing háttere a friss Heti Válaszban.

A fiatalok elérése mindig is a cégek célja volt, de régen csak az üzenetet kellett testre szabni. Ma nem csak máshogy, de más csatornákon is kell szólni. A 10–29 évesek kétharmada kevesebb mint napi egy órára, 40 százalékuk egyáltalán nem kapcsolja be a tévét. Ellenben 84 százalékuk legalább napi egy, 61 százalékuk minimum három órát tölt a YouTube-on.

De vajon a több százezer követővel bíró szépségvloggereknek volt-e bármi mondanivalójuk az utóbbi hetekben a közönségüket, a fiatal lányokat is érintő zaklatási ügyről? A kivándorlás terítékre került valaha e fiatalokat megcélzó csatornákon?

A youtuberek rá vannak szorulva a szponzorokra, de maga a YouTube maga sem bátorítja a kockázatosabb tartalmakat. Bevezettek egy algoritmust, ami családbarát és nem családbarát kategóriába sorolja a videókat, és utóbbiakról automatikusan minden reklámköltést letilt. Itt nem pornóra vagy erőszakra kell gondolni, elég egy „vitatott” vagy „érzékeny” téma, például bármilyen kisebbség említése, már demonetizálják a videót.

 

 

 A november 2-i Heti Válaszban bemutatjuk az influencer marketing hátterét, illetve feltesszük a kérdést, van-e összefüggés a szponzoráció és a témaválasztások között. Hogyan válik kötelezően vidám, píszí álomvilággá a Z-generáció nyilvánossága? Lapunk elektronikus formában a Digitalstandon is kapható.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Harc az idősek lelkéért: mindent elsöprő pártkampány indult a Facebookon

A pártoknak nem a fiatalok eléréséért kell ott lenni a Facebookon: a jelenlét az idősek miatt életbevágó. Néhány év alatt hermetikusan zárt és részben központilag irányított nyilvánosságok alakultak ki a világhálón. Háttér és eredményhirdetés a pártok és politikusok Facebook-teljesítményéről a csütörtöki Heti Válaszban.

Salgótarján nem Szeged – billegő körzetek Nógrádban

Makacs szegénység, elöregedés, lassú fogyatkozás: az ország legvidékiesebb megyéjében lenne ok a protestszavazásra. A megyeszékhelyen erős a baloldal, de a háromosztatú politikai térben a kormánypártnak a legjobbak az esélyei. A Heti Válasz választási sorozata ezúttal a két nógrádi választókerületet mutatja be. Részletek a friss lapszámban.

Egyetlen közautó 7–11 magántulajdonban lévőt helyettesíthetne?

Már 500 közautó áll a fővárosban közlekedők rendelkezésére, két-három év múlva pedig ezernél is több lesz. Külföldi tapasztalatok szerint tízszer ennyi saját járgányt helyettesíthetnek, de kérdés, hogy ez idehaza is reális-e. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Ilyen jó a szlovák egészségügy? Tényleg ennyire lemaradtunk?

Szlovákiáé Európa 13. legjobb egészségügye, és egyben a legerősebb egész Kelet-Európában – állapította meg egy nemzetközi kutatóintézet, amely Magyarországot a 29. helyre rangsorolta. Tényleg ennyire lemaradtunk? Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Neki köszönhetjük a Testről és lélekről leggyönyörűbb jeleneteit

Enyedi Ildikó Testről és lélekről című, Oscarra jelölt filmjében két, meghitt kapcsolatra alkalmatlan ember addig álmodja ugyanazt, míg nappalaik rideg valósága hozzá nem simul csodaszép álmaikhoz. Az álombéli jeleneteket Horkai Zoltán szarvasai játsszák el. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.