A Hír Tv és a Magyar Nemzet is odavert a reklámadónak
Hétfő délutánig a reklámadó kézenfekvő interpretációja volt, hogy az intézkedés nem más, mint az RTL-csoportot gyaluló, előre kitervelt szemétkedés. (Ha a tervezett formában valósul meg, persze.) Az est sztárja már az RTL Klub tökös hírműsora volt, ahol konkrétan a Barátok közt megszűnésének lehetőségét lengették be. Akkor most nézzük újra együtt a Hír Tv esti adását is!
Az esti híradó 3:52 terjedelmű, reklámadóról szóló anyaga:
- 55 másodpercben idézte Urbán Zsoltot a Magyar Reklámszövetségtől;
- 1 perc 15 másodpercben citálta a Tv2 panaszait;
- 15 másodpercben Hoppál Péter Fidesz-szóvivőt arról, hogy ez az egész még nem is frakcióálláspont;
- és csak szűk 20 másodpercben L. Simon Lászlót arról, miért is lesz jó ez az intézkedés.
(A fennmaradó rész a narráció.)
De ez még semmi. Olvassunk mai Magyar Nemzetet is, Csermely Péter főszerkesztő-helyettes vezércikkét! Erős mondatok következnek.
A kétharmad most valóban rá akar lépni a sajtószabadság torkára. A reklámadónakugyanis sem más értelme, sem más üzenete nincs.
A közteherviselésre való hivatkozás tehát nem állja meg a helyét, arról nem is szólva, hogy a magyar gazdaság ma lényegesen jobb állapotban van, mint volt néhány évvel ezelőtt.
Magáról a törvénytervezetről és annak színvonaláról csak néhány szót érdemes ejteni. A kreatív törvényalkotó megadóztatná az önreklámot (e műfaj nélkül semmiféle média nem képzelhető el), magyarán akár az összes műsorelőzetest, sőt, ha belegondolunk, azt is, ha én ideírom: Olvassanak Magyar Nemzetet!
A fentiek alapján úgy sejtem, izgalmas fejlemények jönnek.
Reklámadó |
A tervezet szerint az adóalap félmilliárd forintot meg nem haladó része után nem kell a cégeknek reklámadót fizetniük. |
|
@borbasbarna Twitteren