Gazdaság

A pesti turizmus mai lendülete a Malév csődjének is köszönhető

Váradi József a Heti Válasznak

/ 2017.07.06., csütörtök 08:30 /
A pesti turizmus mai lendülete a Malév csődjének is köszönhető

A budapesti turizmus fellendüléséhez a Malév eltűnése is kellett – mondja Váradi József. A Wizz Air vezérigazgatója a csütörtöki Heti Válasznak arról is nyilatkozott, büszke-e még a fociválogatott szállítására, és mi kell ahhoz, hogy ingyen repülhessünk.

Lehet álmokat szövögetni, de ha minőségibb turizmust akar Budapest, akkor komoly infrastrukturális beruházásokat kell végrehajtani – mondta Váradi József arra a felvetésre, hogy túl sok már a buliturista Budapesten, és inkább a vastagabb pénztárcájúak érkezését kellene ösztönözni. Jó lenne például, ha vonattal is ki lehetne jutni a városból a reptérre, és kellene egy „rendes” bejövő út is – tette hozzá.

Megjegyezte: ahhoz, hogy 2012 óta 50 százalékkal nőtt az utasok száma a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, a Malév csődje is kellett. „Egy nem hatékony kapacitást kiváltott egy jóval versenyképesebb, amely sokkal jobban ösztönözte a fogyasztókat” – utalt a budapesti forgalom nagyobb részét adó diszkont légitársaságokra, köztük az idehaza piacvezető Wizz Airre.

Büszkék-e a magyar labdarúgó-válogatott szállítására?

Megvalósíthatatlan lenne az ingyenes repülés?

Mit gondol a magyar kormány Malévvel kapcsolatos hozzáállásáról?

Mit akar a Ronan Air nevű, Budapesten próbálkozó új légitársaság?

 

 

 

 

 A teljes interjú a július 6-i Heti Válaszban, mely a Digitastandon is megvásárolható.

Rosta

Sümegi Noémi

Találkozunk 2016-ban!

Különleges Arany-estek

Három fővárosi színház is különleges programot kínál az Arany-emlékévben: a Katona félmaratont rendez, a Radnóti Színarany, az Örkény Aranyozás címmel tart előadást.

Kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól

Nem kis részben a dolgozók kifacsarásán alapuló humánpolitika okozta a Ryanair botrányos járattörlési hullámát, de a vállalat némi fizetésemeléssel kezelheti a belső feszültségeket. Közben kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól is. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Mi történt az EAST ’56-os dalával?

Rosszulesett a zenekarnak, hogy az ’56-os forradalom tavalyi évfordulóján nem az EAST legendás dalát és klipjét vették elő, de megértik. Móczán Péter basszusgitárost, az együttes alapítóját, vezetőjét az október 23-i életműkoncertjük előtt kérdeztük. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

Bizonyíték: a szovjet katonák tömegesen erőszakoltak meg nőket

Hogyan lett Magyarországon ’48-ra annyi kommunista, hogy átvehették a hatalmat? Miként győzött vidéken harcok nélkül a forradalom? Hogyan kerültek kulcsszerepbe a „kommunistamentők”? Miért akasztották fel őket utóbb? Földváryné Kiss Réka, a Nemzeti Emlékezet Bizottság elnöke 1956-ról. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

A halál völgyében: miért bukik el tízből kilenc startup?

Divatba jöttek a startupok Magyarországon, de tízből kilenc induló vállalkozás elbukik, és lassan nő a sikersztorik száma. Ezen változtatna a Telenor gyorsítóprogramja, melynek két mentorától kérdeztük, mik a leggyakoribb buktatók.

Fekete György utódja: „Ide ne hozzon senki pártpolitikát!”

Karmester vagyok, és az is maradok, nem lettem politikus attól, hogy MMA-elnöknek választottak – mondja Vashegyi György, aki november elejétől három évig vezeti a köztestületet. Az új elnökkel minőségről, ízlésdiktatúráról és az együttműködés hiányáról is beszélgettünk a friss Heti Válaszban.