Gazdaság

A világot jelentő fapadok, avagy a Budapest Airport speciális fejlődése

/ 2017.01.29., vasárnap 15:00 /
A világot jelentő fapadok, avagy a Budapest Airport speciális fejlődése

A világ nagy repterein is helyet követelnek a fapados légitársaságok, a Malév-csőd után rájuk alapozó Budapest Airport üzleti modellje így megelőzhette a korát. Persze a sikerhez kell egy erős, a kormánnyal jó kapcsolatokat ápoló „hazai” cég is, a WizzAir. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren már elkezdték bontani a „karámot”, a fapados légitársaságok utasainak beszállítását elősegítő könnyűszerkezetes utasforgalmi épületet és a hozzá vezető több száz méteres folyosót, amelyet többen a budapesti repülőtér szégyenfoltjának tartottak. Jövő nyárra a hagyományos és a diszkont légitársaságok is azt az új, 220 méter hosszú, modern utasmólót fogják használni, amelyen 27 új beszállókapu lesz, s amelyen a repülőtér eddigi 11 utashídja további tízzel fog bővülni. Az új utasépület tízezer négyzetméterrel növeli majd a közcélú forgalomban manapság kizárólagosan használt 2-es terminál belső területét. Ez rá is fér a tavaly 11,4 millió utast fogadó repülőtérre, amely a szakemberek szerint 2016-ban már közel járt kapacitásainak teljes kihasználásához.

 

További részletek a január 26-i Heti Válaszban. Lapunk elektronikus formában a Digitalstandon is kapható.

Rosta

Zsuppán András

Találkozunk 2016-ban!

A Fidesz és a totális képviselet kockázata

„A hatalom, a pénz, a döntések mindig hordozzák a megosztás veszélyét. Előbb-utóbb lesznek, akikhez a hatalmon lévőknek muszáj mást szólni, valamivel indokolni, hogy miért nincs más értelmes választás, mint ők.”

Salgótarján nem Szeged – billegő körzetek Nógrádban

Makacs szegénység, elöregedés, lassú fogyatkozás: az ország legvidékiesebb megyéjében lenne ok a protestszavazásra. A megyeszékhelyen erős a baloldal, de a háromosztatú politikai térben a kormánypártnak a legjobbak az esélyei. A Heti Válasz választási sorozata ezúttal a két nógrádi választókerületet mutatja be. Részletek a friss lapszámban.

Egyetlen közautó 7–11 magántulajdonban lévőt helyettesíthetne?

Már 500 közautó áll a fővárosban közlekedők rendelkezésére, két-három év múlva pedig ezernél is több lesz. Külföldi tapasztalatok szerint tízszer ennyi saját járgányt helyettesíthetnek, de kérdés, hogy ez idehaza is reális-e. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.