Gazdaság

A világot jelentő fapadok, avagy a Budapest Airport speciális fejlődése

/ 2017.01.29., vasárnap 15:00 /
A világot jelentő fapadok, avagy a Budapest Airport speciális fejlődése

A világ nagy repterein is helyet követelnek a fapados légitársaságok, a Malév-csőd után rájuk alapozó Budapest Airport üzleti modellje így megelőzhette a korát. Persze a sikerhez kell egy erős, a kormánnyal jó kapcsolatokat ápoló „hazai” cég is, a WizzAir. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren már elkezdték bontani a „karámot”, a fapados légitársaságok utasainak beszállítását elősegítő könnyűszerkezetes utasforgalmi épületet és a hozzá vezető több száz méteres folyosót, amelyet többen a budapesti repülőtér szégyenfoltjának tartottak. Jövő nyárra a hagyományos és a diszkont légitársaságok is azt az új, 220 méter hosszú, modern utasmólót fogják használni, amelyen 27 új beszállókapu lesz, s amelyen a repülőtér eddigi 11 utashídja további tízzel fog bővülni. Az új utasépület tízezer négyzetméterrel növeli majd a közcélú forgalomban manapság kizárólagosan használt 2-es terminál belső területét. Ez rá is fér a tavaly 11,4 millió utast fogadó repülőtérre, amely a szakemberek szerint 2016-ban már közel járt kapacitásainak teljes kihasználásához.

 

További részletek a január 26-i Heti Válaszban. Lapunk elektronikus formában a Digitalstandon is kapható.

Rosta

Sümegi Noémi

Találkozunk 2016-ban!

Különleges Arany-estek

Három fővárosi színház is különleges programot kínál az Arany-emlékévben: a Katona félmaratont rendez, a Radnóti Színarany, az Örkény Aranyozás címmel tart előadást.

Kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól

Nem kis részben a dolgozók kifacsarásán alapuló humánpolitika okozta a Ryanair botrányos járattörlési hullámát, de a vállalat némi fizetésemeléssel kezelheti a belső feszültségeket. Közben kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól is. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Mi történt az EAST ’56-os dalával?

Rosszulesett a zenekarnak, hogy az ’56-os forradalom tavalyi évfordulóján nem az EAST legendás dalát és klipjét vették elő, de megértik. Móczán Péter basszusgitárost, az együttes alapítóját, vezetőjét az október 23-i életműkoncertjük előtt kérdeztük. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

Bizonyíték: a szovjet katonák tömegesen erőszakoltak meg nőket

Hogyan lett Magyarországon ’48-ra annyi kommunista, hogy átvehették a hatalmat? Miként győzött vidéken harcok nélkül a forradalom? Hogyan kerültek kulcsszerepbe a „kommunistamentők”? Miért akasztották fel őket utóbb? Földváryné Kiss Réka, a Nemzeti Emlékezet Bizottság elnöke 1956-ról. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

A halál völgyében: miért bukik el tízből kilenc startup?

Divatba jöttek a startupok Magyarországon, de tízből kilenc induló vállalkozás elbukik, és lassan nő a sikersztorik száma. Ezen változtatna a Telenor gyorsítóprogramja, melynek két mentorától kérdeztük, mik a leggyakoribb buktatók.

Fekete György utódja: „Ide ne hozzon senki pártpolitikát!”

Karmester vagyok, és az is maradok, nem lettem politikus attól, hogy MMA-elnöknek választottak – mondja Vashegyi György, aki november elejétől három évig vezeti a köztestületet. Az új elnökkel minőségről, ízlésdiktatúráról és az együttműködés hiányáról is beszélgettünk a friss Heti Válaszban.