valasz.hu/uzlet/balazs-vendeglo-elt-213-evet-45045

http://valasz.hu/uzlet/balazs-vendeglo-elt-213-evet-45045

Gazdaság

Egymillió felett az Erste ügyfélszáma

/ 2017.02.10., péntek 11:02 /

A vártnál kevesebb ügyfél jelezte: volt Citibankosként nem akar az Erste ügyfele lenni. Az Erste elégedett: az elmúlt 10 év legnagyobb, 200 ezer ügyfelet érintő bankváltása csak kissebb zökkenőkkel járt.

Egy 28 hónapos folyamat végén az elmúlt tíz év legnagyobb portfolió-átvételét sikerült lezárni a hét végén, mind Magyarországon, mind a 16 millió ügyfelet kiszolgáló nemzetközi Erste csoport életében - mondta el Harmati László, az Erste Bank vezérigazgató-helyettese a Citibank lakossági és privátbanki szegmensének átvételéről. A közel 200 ezer ügyfél átvételével a bank ügyfélszáma 1 millió forint fölé nőtt. A bank lett a legnagyobb hitelkártya-kibocsátója lesz, nagyjából 21 százalékos részedéssel míg a vagyonkezelési terület ügyfélszáma mintegy harmadával bővül. A személyi kölcsön piacon 13 százalékra nőtt a bank korábbi 9 százalékos súlya. Az átvétellel az eddigi 2800 fős banki alkalmazotti kör a 450 volt Citibankos dolgozóval bővült.

Az átvételkor csak az aktív ügyfeleket vettek át, akiknek jelentős része több terméket vett igénybe a Citibanktól. Az átvett ügyfelek valóban aktívak, a vezérigazgató-helyettes ezt azzal próbálta bizonyítani, hogy az új erstés ügyfelek csütörtök estig 60 százalékban aktiválták bankkártyáikat.

Az Erste a 10 Citibank-fiókból 4 fiókot vett át – az emblematikus Vörösmarty téri fiók mellett a plázákban lévő fiókokat vették át. A vezérigazgató-helyettes szerint a Citivel abban is nyernek, hogy egy elektronikus csatornák felé nyitott ügyfélkört kapnak. Így az egyébként 3 év alatt 4-4,5 millióról már 3,2-3,4 milliós fióki ügyfélkontakt szám vélhetően tovább csökken majd.

Kisebb döccenők

Az átállás menetéről szólva a vezérigazgató-helyettes elmondta: a bankkártya-átállás során az ügyfelek a korábbi Citi-s PIN-kódokat kapták meg. Az átállás során február 5-én vasárnap este 9 és 6-a, hétfő reggel 6 óra között nem működtek. Ez, ilyen szintű átmigrálásnál általában hosszabb időt vesz igénybe. Kedden, a hivatalos induláskor a napi 2-3 ezer átlagos hívás helyett 23 ezer hívás érkezett be, ennek közel felét tudta lekezelni. A migráció első két napjában ugyanakkor az összes betelefonálót le tudták kezelni – mondta Harmati László.

Hogy ki milyen kártyát kap, azt a kártyahasználat alapján döntötték el a banknál. Ezt decemberig lehetett jelezni, most ugyanakkor ezt a lehetőséget újranyitják – szeretnék elérni, hogy március végéig, április elejéig valamennyi ügyfél olyan kártyával rendelkezzen, amilyent ő akar. Ennek persze, meglehet a korábbinál eltérőbb költségvonzata lesz.

Vannak a Citibanktól áthozott díjak, amelyeket nem az Erste terhelt a plasztikokra. Ennek feltüntetése a kivonaton ugyanakkor félreértésekre adott alapot. Ezt azóta javították – mondta Harmati László. Az átállásra a netbank beengedő kapacitását hatszorosára növelték, ám a migráció utáni első nap egy másfél óráját leszámítva a rendszer jól tudta kezelni a rohamot.

A beérkező panaszok több százra rúg, ám azok 60 százaléka azzal függ össze, hogy valami történt például a bankkártyával – nem kapta meg az ügyfél.

Átvett szolgáltatások

A Citihez hasonlóan most már az Ersténél is több hitelkártyája lehet az ügyfélnek. Átvette az Erste a Citi instant kölcsönét, ahol az ügyfél a hitelkártya keret terhére a bankkártya-hitelnél olcsóbb kondíciójú hitelt vehet igénybe. A Citi ügyfelek korábban előszeretettel fizettek fix díjakat a hitelkártyáról (pl. csoportos beszedéseket indítothattak), ezek a jövőben az Erste ügyfeleknek is elérhetővé válnak.

A bank ügyfél-szerzésében is profitált a Citiből: a már egy éve átvett saját értékesítői hálózat ma már az Erste fiókokhoz hasonló új ügyfelet közvetít a bankba. Szintén átvették a Citinek azt az újítását, hogy az ügyfél nem csak egy termékre szóló szerződést köt a bankkal, hanem keretjellegű szerződést köt, így újabb termék igénybevételéhez már nem kell újra szerződni.

Kérdésre válaszolva az Erste vezérigazgató-helyettese elmondta, az átállás nagyon hosszú volt. A migráció utolsó, 90 napos felkészülési ideje során a vártnál kevesebb ügyfél jelezte, hogy nem kíván Erste ügyfél lenni. Harmati László szerint a jövőben már nem várnak komolyabb ügyfél-lemorzsolódást.

Rosta

Borbás Barna

Találkozunk 2016-ban!

Hogyan csúszott félre az olimpia ügye?

Bezárkózó kommunikáció, az aláírók sértegetése, a vizes világbajnokság beruházásai körüli anomáliák: így vált közel egységes támogatottságú ügyből megosztó belpolitikai kérdéssé az olimpia. Részletes elemzésünk a csütörtöki Heti Válaszban.

A Momentum kivégzi az LMP-t, az Együttet és a Párbeszédet?

A Momentum a baloldalon azokra jelenti a legnagyobb veszélyt, akik lelkesen gyűjtötték neki az aláírásokat: az Együttre, az LMP-re és a Párbeszédre. Botka László közben gyurcsánytalanítaná a baloldalt. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Mentsen életet egy mozdulattal!

Magyarországon évente mintegy 800 szívbeteg gyermek születik, akik magukra hagyatva többségében halálraítéltek; kellő időben történő adekvát kezelésük esetén azonban 95%-uk megmenthető.

Sokkol a Momentum vezetője: 2018-ban a Fidesz nem verhető, 2022 a cél

„A Momentum a szövetségkötéstől és a koordinált jelöltállítástól is határozottan elzárkózik” – mondja a jövőre esedékes országgyűlési választási felkészülésről Fekete-Győr András. Színvallatós nagyinterjú a mozgalom vezetőjével a csütörtöki Heti Válaszban.