Ezen sok múlhat - egymás ellen küzdenek a legnagyobb szolgáltatók

/ 2010.08.07., szombat 16:16 /

A gazdasági recesszió ellenére idén is sikerrel rajtolt a "Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban" üzleti verseny a KKV és nagyvállalati szektorban - áll a ClientFirst Consulting közleményében.

Az elsősorban ügyfél elégedettség-méréssel foglalkozó cég 2009-ben rendezte meg először a megmérettetést, és alapította az érte járó díjat. Céljuk a hazai ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztése volt, valamint hogy egy iparágakon átívelő benchmarkot hozzanak létre hazánk ügyfélkiszolgálási metodikájában.

A versenyben idén közel húsz cég indul a telekommunikációs, biztosítási, ingatlan és kereskedelmi szektorból, az utazási irodák piacáról, valamint idén a közszolgáltatók is próbára teszik ügyfélszolgálataikat. Így az indulók közt szerepel a Fővárosi Gázművek, a Tigáz, az E.ON, de a listán megtalálhatjuk többek közt a Vodafonet és a Telenort is.

A cégek egy része felismerte, hogy bár a válságnak még nincsen vége, a későbbi felemelkedés egyik záloga az ügyfelek bizalmának megőrzése, a kiszolgálás minőségének magas szinten tartása és ennek demonstrálása lehet - összegezték eddigi tapasztalataikat a szervezők. Az előjelek alapján a tavalyihoz hasonlóan idén is szoros eredményekre számítanak.

"Ennek egyik oka, hogy több tavalyi résztvevő idén is elindul. Másik tényező, hogy a résztvevő cégek maguk is folyamatosan jelentős erőfeszítéseket tettek ügyfélkiszolgálásuk fejlesztése érdekében. Korszerűsítették ügyfélszolgálati irodáikat, új kiegészítő szolgáltatásokat vezettek be, esetenként átalakították call-centereiket. Így erre a versenyre elmondható, hogy a részvétel legalább olyan jelentőséggel bír, mint az előkelő helyezés" - nyilatkozta a ClientFirst ügyvezető partnere, Kricska István.

Újdonság, hogy a résztvevők személyes kategóriában is indulhatnak, valamint telefonos ügyfélszolgálataikat is benevezhették. Emellett a ClientFirst nem csak próbavásárlásokkal és hívásokkal fogja tesztelni a versenyzőket, hanem az adott cég ügyfeleit is megkérdezik, s a két mérés összesítéséből alakítják ki a kiszolgálás színvonalát jellemző mutatót.

Tavaly a húsz egységnél több ügyfélponttal rendelkező cégek kategóriájában az MBT Magyarország Kft. nyert a Budapest Bank és az Otthon Centrum Franchising Kft. előtt. A húsz egységnél kisebb hálózatoknál az Invitel lett az első, őket követte az Open House Kft., valamint a Signal Biztosító Zrt.

Rosta

Borbás Barna

Rosta legközelebb hétfőn 8 órától.

Túl az utolsó figyelmeztetésen: Európa nem ura a helyzetnek

Együtt kell-e élni a terrorral? – kérdeztük az aktuális (csütörtökön megjelent) számunk címlapján. A történelem közbeszól: a kérdést Franciaországnak „címeztük”, a nizzai borzalmat követően. A válasz Ansbach után Németországból érkezik: Európa elvesztette a kontrollt a helyzet felett, a terror mindennapi valósággá vált. Rég túl vagyunk az utolsó figyelmeztetéseken.

Kiderült, miért Franciaország lett a terror fő célpontja

Ha még egy-két támadás bekövetkezik, a polgárháború szélére sodródhatunk – mondta tavasszal a francia elhárítás főnöke, a nizzai megemlékezésen pedig kifütyülték Manuel Valls kormányfőt. Mi lehet a megoldás ilyen helyzetben? Amint a csütörtök Heti Válaszból kiderül, talán éppen az izraeli példa.

Szőke András: „Úgy érzem, egy jól betanított segédmunkásként létezem”

Volt sok kétségbeesés, sírás, annak megélése, hogy becsaptak, megaláztak. És van, hogy ki kell mondani azt is, hogy hibáztam – mondja Szőke András. A friss Karinthy-gyűrűs filmrendezőt, színészt, stand-upost és masszőrt lakóhelyén, Taliándörögdön látogattuk meg. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.