Gazdaság

Ezen sok múlhat - egymás ellen küzdenek a legnagyobb szolgáltatók

/ 2010.08.07., szombat 16:16 /

A gazdasági recesszió ellenére idén is sikerrel rajtolt a "Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban" üzleti verseny a KKV és nagyvállalati szektorban - áll a ClientFirst Consulting közleményében.

Az elsősorban ügyfél elégedettség-méréssel foglalkozó cég 2009-ben rendezte meg először a megmérettetést, és alapította az érte járó díjat. Céljuk a hazai ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztése volt, valamint hogy egy iparágakon átívelő benchmarkot hozzanak létre hazánk ügyfélkiszolgálási metodikájában.

A versenyben idén közel húsz cég indul a telekommunikációs, biztosítási, ingatlan és kereskedelmi szektorból, az utazási irodák piacáról, valamint idén a közszolgáltatók is próbára teszik ügyfélszolgálataikat. Így az indulók közt szerepel a Fővárosi Gázművek, a Tigáz, az E.ON, de a listán megtalálhatjuk többek közt a Vodafonet és a Telenort is.

A cégek egy része felismerte, hogy bár a válságnak még nincsen vége, a későbbi felemelkedés egyik záloga az ügyfelek bizalmának megőrzése, a kiszolgálás minőségének magas szinten tartása és ennek demonstrálása lehet - összegezték eddigi tapasztalataikat a szervezők. Az előjelek alapján a tavalyihoz hasonlóan idén is szoros eredményekre számítanak.

"Ennek egyik oka, hogy több tavalyi résztvevő idén is elindul. Másik tényező, hogy a résztvevő cégek maguk is folyamatosan jelentős erőfeszítéseket tettek ügyfélkiszolgálásuk fejlesztése érdekében. Korszerűsítették ügyfélszolgálati irodáikat, új kiegészítő szolgáltatásokat vezettek be, esetenként átalakították call-centereiket. Így erre a versenyre elmondható, hogy a részvétel legalább olyan jelentőséggel bír, mint az előkelő helyezés" - nyilatkozta a ClientFirst ügyvezető partnere, Kricska István.

Újdonság, hogy a résztvevők személyes kategóriában is indulhatnak, valamint telefonos ügyfélszolgálataikat is benevezhették. Emellett a ClientFirst nem csak próbavásárlásokkal és hívásokkal fogja tesztelni a versenyzőket, hanem az adott cég ügyfeleit is megkérdezik, s a két mérés összesítéséből alakítják ki a kiszolgálás színvonalát jellemző mutatót.

Tavaly a húsz egységnél több ügyfélponttal rendelkező cégek kategóriájában az MBT Magyarország Kft. nyert a Budapest Bank és az Otthon Centrum Franchising Kft. előtt. A húsz egységnél kisebb hálózatoknál az Invitel lett az első, őket követte az Open House Kft., valamint a Signal Biztosító Zrt.

Rosta

Sümegi Noémi

Találkozunk 2016-ban!

Különleges Arany-estek

Három fővárosi színház is különleges programot kínál az Arany-emlékévben: a Katona félmaratont rendez, a Radnóti Színarany, az Örkény Aranyozás címmel tart előadást.

„Habony szegény fiú volt akkoriban, néha nálunk aludt a kanapén”

Ötven évet kellett várnia, mire filmet készíthetett az egykor a szovjet katonák által elkövetett nemi erőszakokról. Mészáros Márta rendező a héten mozikba kerülő Aurora Borealis – Északi fény történelmi hátteréről és rendkívül különös keletkezéséről. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.

Kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól

Nem kis részben a dolgozók kifacsarásán alapuló humánpolitika okozta a Ryanair botrányos járattörlési hullámát, de a vállalat némi fizetésemeléssel kezelheti a belső feszültségeket. Közben kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól is. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Mi történt az EAST ’56-os dalával?

Rosszulesett a zenekarnak, hogy az ’56-os forradalom tavalyi évfordulóján nem az EAST legendás dalát és klipjét vették elő, de megértik. Móczán Péter basszusgitárost, az együttes alapítóját, vezetőjét az október 23-i életműkoncertjük előtt kérdeztük. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

A halál völgyében: miért bukik el tízből kilenc startup?

Divatba jöttek a startupok Magyarországon, de tízből kilenc induló vállalkozás elbukik, és lassan nő a sikersztorik száma. Ezen változtatna a Telenor gyorsítóprogramja, melynek két mentorától kérdeztük, mik a leggyakoribb buktatók.

Fekete György utódja: „Ide ne hozzon senki pártpolitikát!”

Karmester vagyok, és az is maradok, nem lettem politikus attól, hogy MMA-elnöknek választottak – mondja Vashegyi György, aki november elejétől három évig vezeti a köztestületet. Az új elnökkel minőségről, ízlésdiktatúráról és az együttműködés hiányáról is beszélgettünk a friss Heti Válaszban.