Gazdaság

Ezen sok múlhat - egymás ellen küzdenek a legnagyobb szolgáltatók

/ 2010.08.07., szombat 16:16 /

A gazdasági recesszió ellenére idén is sikerrel rajtolt a "Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban" üzleti verseny a KKV és nagyvállalati szektorban - áll a ClientFirst Consulting közleményében.

Az elsősorban ügyfél elégedettség-méréssel foglalkozó cég 2009-ben rendezte meg először a megmérettetést, és alapította az érte járó díjat. Céljuk a hazai ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztése volt, valamint hogy egy iparágakon átívelő benchmarkot hozzanak létre hazánk ügyfélkiszolgálási metodikájában.

A versenyben idén közel húsz cég indul a telekommunikációs, biztosítási, ingatlan és kereskedelmi szektorból, az utazási irodák piacáról, valamint idén a közszolgáltatók is próbára teszik ügyfélszolgálataikat. Így az indulók közt szerepel a Fővárosi Gázművek, a Tigáz, az E.ON, de a listán megtalálhatjuk többek közt a Vodafonet és a Telenort is.

A cégek egy része felismerte, hogy bár a válságnak még nincsen vége, a későbbi felemelkedés egyik záloga az ügyfelek bizalmának megőrzése, a kiszolgálás minőségének magas szinten tartása és ennek demonstrálása lehet - összegezték eddigi tapasztalataikat a szervezők. Az előjelek alapján a tavalyihoz hasonlóan idén is szoros eredményekre számítanak.

"Ennek egyik oka, hogy több tavalyi résztvevő idén is elindul. Másik tényező, hogy a résztvevő cégek maguk is folyamatosan jelentős erőfeszítéseket tettek ügyfélkiszolgálásuk fejlesztése érdekében. Korszerűsítették ügyfélszolgálati irodáikat, új kiegészítő szolgáltatásokat vezettek be, esetenként átalakították call-centereiket. Így erre a versenyre elmondható, hogy a részvétel legalább olyan jelentőséggel bír, mint az előkelő helyezés" - nyilatkozta a ClientFirst ügyvezető partnere, Kricska István.

Újdonság, hogy a résztvevők személyes kategóriában is indulhatnak, valamint telefonos ügyfélszolgálataikat is benevezhették. Emellett a ClientFirst nem csak próbavásárlásokkal és hívásokkal fogja tesztelni a versenyzőket, hanem az adott cég ügyfeleit is megkérdezik, s a két mérés összesítéséből alakítják ki a kiszolgálás színvonalát jellemző mutatót.

Tavaly a húsz egységnél több ügyfélponttal rendelkező cégek kategóriájában az MBT Magyarország Kft. nyert a Budapest Bank és az Otthon Centrum Franchising Kft. előtt. A húsz egységnél kisebb hálózatoknál az Invitel lett az első, őket követte az Open House Kft., valamint a Signal Biztosító Zrt.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Tényleg iszlám lesz Európa? – végre itt a válasz

Néhány évtizeden belül muszlim többségűvé válhat Európa, jósolják sokan, míg mások ezt puszta riogatásnak, az iszlamofóbia megnyilvánulásának tartják. Egy rangos amerikai kutatóintézet viszont megmérte, mekkorára növekedhet az európai iszlám népesség a század közepére. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Fidesz-csapda a Jobbiknak – ezt benézte az Állami Számvevőszék?

Az Állami Számvevőszék 662 millió forintos büntetés kivetésével a választások előtt a Jobbik ellehetetlenülésével fenyegető lépést tett. A politikai szándék világos, a jogi megalapozottság viszont gyenge lábakon áll. Részletes háttér a csütörtöki Heti válaszban.

Mértéktartást! – üzeni a rendszerváltás arca

„Egyik tábor sem szereti a rendszerváltást” – állítja Kónya Imre. Miután a német államfőtől a múlt héten kitüntetést vett át, az egykori MDF-frakcióvezető arról is beszél, mi nem tetszik neki a Fidesz kormányzásában. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.

Az élelmiszer a legjobb ajándék

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR gyűjtése keretében tartósélelmiszereket lehet adományozni a nélkülözőknek karácsonyra.