Gazdaság

Ezért érdemes a Teslának Magyarországot választania

/ 2017.05.14., vasárnap 15:00 /
Ezért érdemes a Teslának Magyarországot választania

Több érv szól Magyarország mellett, mint ellene a Tesla európai gyáráért zajló versenyben. A friss Heti Válaszból kiderül: az elektromos mobilitás gyerekcipőben jár nálunk, de a kormány bőkezűen támogatja, csak épp nem mindig úgy, ahogyan kellene.

Melyik az az ország, ahol a zöldpárt fanyalog egy olyan nulla kibocsátású gyár felépítése hallatán, amely villanyautókat, napelemeket és napenergiát tároló akkumulátorokat állítana elő, közel 17 ezer embernek adva munkát? Természetesen Magyarország. Az LMP szerint csak autóipari függésünket erősítené, ha a Tesla itt építené fel európai gigagyárát. A párt azután fogalmazta meg fenntartásait, hogy hírül adtuk: fiatal mérnökök és programozók mozgalmat indítottak az ötmilliárd eurós beruházás Magyarországra csábítására. Pedig jó néhány érv szól amellett, hogy jó helyen lenne nálunk a gyár.

De mit gyártatnának pontosan az európai Gigafactory-ban, melynek helyszínéről idén dönt Elon Musk? És miért döntene egy olyan ország mellett, ahol alig 400 villanyautó járja az utakat? Cikkünkben utánajártunk, hogyan próbálja fejleszteni a kormány az elektromos mobilitást a Jedlik Ányos Terv keretében, és hogy mire lenne még szükség.

 

 

 

 

Részletek a Heti Válasz május 11-i számában, mely elektronikus formában a Digitalstandon is kapható.

Rosta

Sümegi Noémi

Találkozunk 2016-ban!

Milo országa

Egészen elképesztő jelenség, hogy mifelénk a hangadók jelentős hányada éppen az ellenkezőjét hirdeti annak, ahogyan él. Kormánypártiak és ellenzékiek egyaránt.

Július elsejéig oda kell érnie Balatonfüredre!

Tüdőbeteg, alkoholista alkotók és orvosuk közötti kötelékek formálták Levendel László képzőművészeti gyűjteményét. A tüdőgyógyász által irányított Korányi Intézet egyszerre volt menedék és lehetőség a traumákat túlélt művészeknek. A kollekcióból július 1-jéig Balatonfüreden látható tárlat azonban jóval több puszta képzőművészeti bemutatónál. Részletek a friss Heti Válaszban.

A mobilitás jövője, a jövő mobilitása

A június 7-én megrendezésre kerülő Infoparlament idén a mobilitás egyre bővülő témakörét járja körbe, hiszen mozgásban a világ, a mobilitás pedig a korábbiaknál jóval több értelmezéssel bír.

„Hillary is utálta, ahogy róla tudósítottunk”

A nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás emblematikus alakjának fia a The New York Times újságírója. Interjú Adam Liptakkal a szólásszabadság kihívásairól, a liberális sajtó elfogultságairól és a politikai korrektség fonákságairól – a friss Heti Válaszban.

Fordulat: összeköltözött Vuk, Süsü, Ursula és Frakk

Újra forog az óriáshordó és a műemlék körhinta a nyolc hektárral bővült pesti állatkertben, ahol a pünkösdi hétvégén a legkisebbek birtokba vehették a Holnemvolt Várat. Jön a sünispotály, ősszel nyit a Cápasuli, épül a Pannon Park. Részletes háttér a csütörtöki Heti Válaszban.

Tényleg a homokhiány miatt drágulnak a magyar építkezések?

Mind gyakoribb a nyersanyaghiány a magyar építőiparban, de ez semmi Ázsiához képest. A gigaépítkezésekhez rengeteg homok kell, de hiába van belőle sok a sivatagban, az nem alkalmas rá. Homokmaffiák és lehetséges megoldások a csütörtöki Heti Válaszban.

Rangon alul házasodnak: így foglalta el a palotákat a középosztály

A 21. századra megmaradt európai monarchiák hercegei és hercegnői már szinte mind közemberekkel házasodnak. Henry herceg és Meghan Markle esküvőjét beárnyékolták a menyasszony családjának botrányai, de az új modell Spanyolországtól Dániáig alapvetően jól működik. Részletes háttér a csütörtöki Heti Válaszban.

80 éves a XIII. kerület

A XIII. kerület június 1-jén ünnepli önálló közigazgatási egységgé válásának 80. évfordulóját. A díjmentesen látogatható ünnepi eseménysorozat a gyermeknapi hétvégén, május 25-27-én elkezdődik, a programok helyszíne a Béke tér lesz.