Gazdaság

Fura javaslat Rogántól: ezzel könnyen lábon lőheti magát a kormány

/ 2016.03.08., kedd 17:47 /

A bankok kötelesek a családi otthonteremtési kedvezményre (CSOK), illetve az otthonteremtési kamattámogatásra vonatkozó reklámjakiban, hirdetéseikben „A magyar reformok működnek!” feliratot a szombaton megjelent kormányrendeletben meghatározott módon feltüntetni. A Rogán Antal által szignált javaslat Németh Szilárd rezsibiztos megoldására hajaz, abban is, hogy előírja: milyen betűtípussal kell kiírni az ügyfélnek azt, hogy „a hirdetésben szereplő családi otthonteremtési kedvezmény Magyarország Kormánya által nyújtott támogatás”. Mint ismert, a szolgáltatók narancssárga mezőben tájékoztatnak immár két éve arról, hogy a rezsicsökkentés révén mennyi pénzt spórolhattunk.

Az ugyanakkor új, hogy itt nem csak a már meglévő ügyfeleknek szóló tájékoztatásra vonatkozik az előírás, hanem az ügyfélszerzésre is. Márpedig, ez így már komoly kérdéseket vet fel, hiszen nem csak a számlalevélen, hanem minden figyelemfelhívó hirdetésen ott kell lennie a kormánypropagandának.

Ezzel kapcsolatban ugyanakkor lennének kérdéseink:

  • Az világos, hogy a plakátokon, DM-leveleken és szóróanyagokon ott kell lenni a feliratnak. De ha a tévéreklámokban ezek után egy blokkban háromszor látjuk majd ugyanazt a mondatot, vagy a rádióhirdetésekben sormintaként mondják majd fel, hogy a „magyar reformok működnek!”, nem a szándékaival ellentétes hatást ér-e majd el a kabinet?
  • Ha már a bankok a hirdetéseik (itt döntően az tévé- és rádióhirdetésekre gondolunk) egy részében nyílt kormánypropagandát kell, hogy közreadjanak, arra a reklámidőre vajon piaci árat, vagy a társadalmi célú reklámokra vonatkozó tarifát számolják, számolhatják fel a velük szerződő médiaszolgáltatók?

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Hibaigazítás

Az újságosoknál holnaptól kapható friss számunkban interjút közlünk Király Miklóssal, az ELTE Állam- és Jogtudományi Kara tanszékvezető egyetemi tanárával.