valasz.hu/uzlet/soha-nem-volt-meg-ilyen-draga-a-tuzifa-igy-lett-hianycikk-a-fureszelt-energiaforras-126251

http://valasz.hu/uzlet/soha-nem-volt-meg-ilyen-draga-a-tuzifa-igy-lett-hianycikk-a-fureszelt-energiaforras-126251

Gazdaság

Kerékváros

Hogy védjük ki a horribilis benzinárat?

/ 2009.07.10., péntek 07:39 /

Mivel egyre drágább az üzemanyag és a bérlet, akiben van hajlandóság, az előveszi és leporolja régi kerékpárját - mondja a Cserny Kerékpárüzlet és Műhely tulajdonosa. Cserny László szerint ma már nem sportoláshoz, hanem inkább munkába járáshoz keresik a kerékpárokat.

Hogyan jutott eszébe távközlési szakemberként kerékpárokkal bíbelődni?

Mindig is szerettem kerékpározni, de nem volt határozott célom vele. Az iskola elvégzése után 12 évig telefonközpontokat telepítettem, a komputertechnológia térhódításával azonban megszűnt a cég, s állás után kellett néznem. Miután akkor volt fölfutóban a kerékpározás hazánkban, először csak másodállásban dolgoztam a műhelyemben, majd amikor beindult az üzlet, főállásban is elkezdtem kerékpárokkal foglalkozni.

Kis területen hatalmas mennyiségű alkatrészt tárolnak, javítanak, s még az ügyfeleknek is marad hely. Hogyan csinálják?

Fantáziával. Első munkahelyemen a falvéséstől a számítógépes vizsgálatig mindent nekünk kellett elvégezni. Ott tanultam meg, hogy nincs olyan feladat, amit ne lehetne megoldani. Egy kis fogadótérben foglalkozunk ügyfeleinkkel, ehhez egyik oldalt a raktár, a másikon a két munkaállomással kiépített műhely csatlakozik. Az összeszerelt kerékpárokat a szabadtéri bemutatóterületen láthatják ügyfeleink, éjszaka viszont az alagsori raktárunkban pihennek.



Hogyan tudnak felszínen maradni, mikor szinte minden utcasarkon új üzlet nyílik?

Az alkalmazkodóképesség az életben maradás kulcsa. Amikor 23 éve belevágtam a "kerékpáros üzletbe", nagy igény volt a Csepel és Favorit kerékpárok felújítására, hogy üzemképes, jó minőségű sportbringákat faragjunk belőlük. Az alkatrészeket külföldről kellett behozni, homokfúvóhoz, festőhöz kellett hordani a vázakat, azaz új utakat kellett kijárni. Majd megindult a külföldi kerékpárdömping, s ahhoz kellett igazodni. Minden kihívásra tudtunk válaszolni - hol fantáziával, hol szakmai rutinnal.

Ma nehezebb a helyzet?

A válság idején visszaesett az új kerékpárok iránti kereslet. Ma inkább a használtakat keresik, illetve a régieket szeretnék fölújíttatni. Ez beszerzéseinken is látszik: a teljes bevételen belül megnőtt az alkatrészforgalom. Az emberek érzékelik az üzemanyag- és bérletárváltozásokat, s akiben van hajlandóság, előveszi és leporolja a régi kerékpárját. Míg korábban az emberek sportoltak a kerékpárral, most inkább közlekednek vele: sárvédőt, láthatósági mellényt vesznek, sisakot hordanak. Ezt legjobban a porszűrő maszk iránti igény igazolja: míg korábban alig-alig keresték, ma szinte naponta eladunk egyet.

A tevékenység bővítésén nem gondolkodott?

Jelenleg az elvonás olyan nagy mértékű, hogy a magyar kisvállalkozások jelentős része képtelen önerőből megteremteni a továbblépés feltételeit. Pedig ötleteink lennének, s kisebb elvonás mellett talán meg is valósítanám, de miután a fejlesztéshez hitel kellene, manapság pedig a bankok nem dobják az ember után a pénzt, egyelőre nem gondolkodom fejlesztésen.





Állandó hajtás

A Cserny Kerékpárüzlet és Műhely több mint két évtizede ugyanazon a telephelyen működik. Vannak olyan - ma már gyerekeikkel érkező - ügyfelek, akik még ifjúként voltak itt törzsvendégek. Cserny László évek óta ugyanazokkal a beszállítókkal dolgozik. "Az egyetlen dolog, ami változott, a tudásunk; 23 év tapasztalatával ma már olyan kéréseket is ki tudunk elégíteni, amelyek korábban esetleg gondot okoztak volna" - mondja.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Pancserlehallgatók

Ha a HVG-nek igaza van, a világ legbénább lehallgatói keltenek botrányt Magyarországon.

Őrfi József bátorsága és lelki ereje mindent vitt az idei gálán

Mesébe illő Őrfi József piliscsabai házának története. Nem tündérmesébe, hanem olyan magyar népmesébe, amelyben a hősnek számos próbát kell kiállnia. Az építész-családfő bátorsága és lelki ereje a Média Építészeti Díja idei gáláján mindent vitt. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Famaffia Romániában – Adjátok vissza az erdeinket!

Egy friss botrány és egy dokumentumfilm is felhívja a figyelmet az Európa utolsó érintetlen vadonjainak otthont adó Romániában dúló illegális fakitermelésre. Nemcsak a korrupt politika vagy a profitéhes multi a hibás: székely falusi közösségeket is megvadított a fából szerezhető könnyű pénz. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Rockenbauer 30 – Pali mögött volt értelme gyalogolni

Pali után nem lehet ilyen filmet csinálni – vélik a Másfélmillió lépés Magyarországon alkotói. Rockenbauer Pál halálának 30. évfordulóján azt kutatjuk a friss Heti Válaszban, mi a titka a sorozat népszerűségének, és miért nem született azóta sem hasonló.

Nyolcvanezres pezsgőt locsolt az egyik Mugabe-fiú

Voltak nála véreskezűbb afrikai vezetők is, de kártékonyabbak kevesen. Robert Mugabe nemcsak a gazdag Zimbabwét juttatta koldusbotra, de igyekezett egész Afrikát a Nyugat ellen hangolni. A csütörtöki Heti Válaszból kiderül, hogy bukása ennek ellenére miért is nem Nyugat diadala.

Morvai Krisztina: „Ez nem hűségeskü a Fidesz mellett”

Nem tudja, a Jobbikra szavaz-e jövőre a Jobbik európai parlamenti képviselője. Morvai Krisztina azt mondja: három éve nincs kapcsolatban Vona Gáborral, de nem a személyes sértettség, hanem az irányváltás bizonytalanította el. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.

Kovács Ákos: Leszállni az egovonatról

A Nyugat nagyon mást ért kultúrán, mint mi, ebben a tekintetben igazán szerencsésnek mondhatjuk magunkat – mondja Kovács Ákos énekes, dalszerző, akit nemrég bemutatott Arany János-estjéről és a jövő évi jubileumi koncertjéről is kérdeztünk. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.