Gazdaság

Közeleg az igazság pillanata az Opelnél

/ 2017.06.30., péntek 08:30 /
Közeleg az igazság pillanata az Opelnél

Letette a nagyesküt az Opel nyugat-európai munkahelyeinek megőrzésére a vevő Peugeot–Citroën-csoport, de ha valóban nyereségessé akarja tenni a német autómárkát 2020-ra, akkor Közép-Európában érdemes bővítenie. Ebből a szentgotthárdi motorgyár is profitálhat. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Napokon belül eldőlhet, hogy már július végén birtokba veszi-e a Peugeot–Citroën-csoport (PSA) az Opelt. A március elején bejelentett 2,2 milliárd eurós üzlet az eredeti menetrend szerint csak év végén zárulna, de az Opel nemrég közzétett várakozásai szerint már öt hónappal korábban pecsét kerülhet a papírokra.

A PSA azzal igyekezett gyorsítani a folyamatot, hogy egyértelművé tette: magára nézve is kötelezőnek ismeri el a még a General Motors által kötött szerződéseket, amelyek gyárak és munkahelyek megőrzéséről, beruházások végrehajtásáról szólnak. A 19 ezer németországi alkalmazott jövő év végéig érezheti magát biztonságban, brit üzemet pedig 2021-ig nem zárhat be az új tulajdonos.

Az 1300 embernek munkát adó szentgotthárdi motorgyár sorsáról nem szól a fáma. Mivel azonban az új tulajdonos nyereséget akar látni az 1999 óta veszteséges Opelnél, az lenne logikus, ha a szintén magas színvonalon, de a nyugat-európainál sokkal olcsóbban termelő magyar és lengyel üzemeit fejlesztené.

 

 

 

 

Részletes háttér a június 29-i Heti Válaszban. Lapunk elektronikus formában a Digitalstandon is kapható.

Rosta

Sümegi Noémi

Találkozunk 2016-ban!

Különleges Arany-estek

Három fővárosi színház is különleges programot kínál az Arany-emlékévben: a Katona félmaratont rendez, a Radnóti Színarany, az Örkény Aranyozás címmel tart előadást.

Kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól

Nem kis részben a dolgozók kifacsarásán alapuló humánpolitika okozta a Ryanair botrányos járattörlési hullámát, de a vállalat némi fizetésemeléssel kezelheti a belső feszültségeket. Közben kezdhetünk búcsúzni több jól ismert légitársaságtól is. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Mi történt az EAST ’56-os dalával?

Rosszulesett a zenekarnak, hogy az ’56-os forradalom tavalyi évfordulóján nem az EAST legendás dalát és klipjét vették elő, de megértik. Móczán Péter basszusgitárost, az együttes alapítóját, vezetőjét az október 23-i életműkoncertjük előtt kérdeztük. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

Bizonyíték: a szovjet katonák tömegesen erőszakoltak meg nőket

Hogyan lett Magyarországon ’48-ra annyi kommunista, hogy átvehették a hatalmat? Miként győzött vidéken harcok nélkül a forradalom? Hogyan kerültek kulcsszerepbe a „kommunistamentők”? Miért akasztották fel őket utóbb? Földváryné Kiss Réka, a Nemzeti Emlékezet Bizottság elnöke 1956-ról. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

A halál völgyében: miért bukik el tízből kilenc startup?

Divatba jöttek a startupok Magyarországon, de tízből kilenc induló vállalkozás elbukik, és lassan nő a sikersztorik száma. Ezen változtatna a Telenor gyorsítóprogramja, melynek két mentorától kérdeztük, mik a leggyakoribb buktatók.

Fekete György utódja: „Ide ne hozzon senki pártpolitikát!”

Karmester vagyok, és az is maradok, nem lettem politikus attól, hogy MMA-elnöknek választottak – mondja Vashegyi György, aki november elejétől három évig vezeti a köztestületet. Az új elnökkel minőségről, ízlésdiktatúráról és az együttműködés hiányáról is beszélgettünk a friss Heti Válaszban.