Gazdaság

Magyarország legnépszerűbb autómárkája

15 ezer autóval idén a ranglista élén a Ford

PR / 2016.12.20., kedd 10:39 /
Magyarország legnépszerűbb autómárkája

Ha egymás mögé állítanánk 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig a Ford idén ennyi járművet ad el Magyarországon. Ez már önmagában is látványos eredmény, de még érdekesebb megtudni, mi kell az ilyen siker eléréséhez.

Persze a válasz kézenfekvőnek tűnik: jó autókat kell gyártani. Ennyire viszont nem egyszerű a dolog, bár kétségtelen, hogy az idei szárnyaláshoz a 13 vadonatúj vagy megújult modell is nagyban hozzájárult.

A Ford idén látványos össztüzet zúdított az autópiacra, hiszen 13 vadonatúj vagy megújult modellt mutatott be 2016-ban. Az év elején jelent meg az új S-Max és a Galaxy, a Ranger pickup fogadtatása pedig minden várakozást felülmúlt. A vadonatúj Transit családdal a Ford teljesen megújította haszongépjármű-kínálatát, és a városi terepjárók szegmensében is három új autóval jelentkezett: a mini-SUV EcoSport modellel, valamint a prémium kategóriás Edge és a legújabb generációs Kuga terepjárókkal. A lendület ráadásul tovább tart, hiszen novemberben érkezett a Ford vadonatúj városi kisautója, a KA+, és idén a prémium Vignale modellcsalád is olyan fantasztikus modellekkel bővül, mint az Edge Vignale és Kuga Vignale.

Csakhogy 15 ezer vásárló meggyőzéséhez ennél is több kell. Egy ennyire erős mezőnyben minden tényező döntő lehet – a friss modellkínálattól kezdve a kedvező finanszírozási eszközökön és a profi szervizháttéren át egészen újszerű szervizajánlatokig. A Ford viszont mindebből nem csupán egy-egy elemre összpontosít, hanem minden lépését összehangolva szerezte és tartja meg évek óta piacvezető helyét Magyarországon.


Újra és újra első

Hogy ez pontosan mit is jelent? 2016-os év végéig várhatóan 121 ezer új személyautót és kishaszonjárművet regisztrálnak majd Magyarországon, amiből a Ford mintegy 15 ezer darabbal, 12,4 százalékkal részesedik, vagyis az összesített eredményt tekintve várhatóan ismét első helyen áll majd az értékesítési versenyben.

„A hazai sikereinket leginkább rendkívül erős márkakereskedői hálózatunknak köszönhetjük. Büszkék vagyunk arra, hogy a tavaly Budapesten megnyitott 3 prémium FordStore kereskedésünk mellé idén Debrecenben, Veszprémben és Győrben is megnyílt egy-egy, a Ford legjavát reprezentáló FordStore szalon.


Idén a személygépkocsik értékesítése nőtt a legnagyobb mértékben, de kishaszon-gépjárművek eladása is 20 százalékkal gyarapodott, amiből elsősorban a Ford profitált; büszkék vagyunk arra, hogy majdnem minden harmadik eladott ilyen jármű Ford emblémát visel,” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

„Ugyanakkor a vásárlók köre is átalakulóban van. Örömteli változás, hogy a Ford személyautók vásárlóinak jó 40 százaléka már magánember, holott ez az arány tavaly még a 25 százalékot sem érte el. A magánvásárlók aránya mindig jó indikátora a vásárlási kedv és a vásárlóerő növekedésének, ami nemcsak a Ford vagy a többi márka, hanem az egész nemzetgazdaság számára kedvező hír,”- tette hozzá Szamosi.

A flottaértékesítés terén a Ford hagyományosan jól szerepel, hiszen kevés márka dicsekedhet ma Európában olyan széles kínálattal, ami a városi kisautóktól kezdve egészen a 3,5 tonna feletti haszonjárművekig kínál választási lehetőséget. A Ford másik komoly vonzereje – főleg a haszongépjármű-kategóriában – a DEKRA által tanúsított rendkívül alacsony, egy kilométerre jutó költség mutatója, ami abszolút nyertessé teszi a flottamanagementtel foglalkozó cégek körében.


Az árcédula mögött

Nem titok, hogy az autó manapság sokkal többet jelent egy jól megtervezett közlekedési eszköznél. Az autó egy komplett szolgáltatási csomag, és a kedvező vételár mellett érdemes számolni a későbbi szolgáltatások költségeivel és minőségével is – a Ford pedig kifejezetten erősnek számít ezen a téren.

A márka olyan népszerű szervizcsomagokat vezetett be, mint a Fix ár program, ami előre rögzített, kiszámítható költségeket ígér a Fordok kötelező éves átvizsgálásához, így az ügyfeleket nem érheti váratlan meglepetés.

Az öt évnél fiatalabb autók tulajdonosainak a Ford Szervizcsomagot kínálja a márka. Ezzel az előre megvásárolható karbantartási csomaggal hosszú időre, az árváltozás kockázata nélkül biztosítható az időszakos szerviz. Az öt évnél idősebb Fordok gazdáinak kedvez a Ford Szerviz Garancia, ami újra meg újra aktiválható egy évenkénti átvizsgálás elvégzésével. A Ford Motorcraft szolgáltatásra, a gumiabroncs cseréjére, a gyors karbantartásokra és a műszaki vizsgákra egyébként már online, sőt a sok praktikus szolgáltatást kínáló Ford Mobil Alkalmazáson keresztül is lehet időpontot foglalni.

Rosta

V. Nagy Viktória

Találkozunk 2016-ban!

Hogyan cseréljünk diktátort?

Az Egyesült Államok egy repülőgép-hordozót, két rombolót, három cirkálót és több kísérő hajót is a koreai partok közelébe küldött, hogy jelezze: a „stratégiai türelem” időszaka véget ért. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Öngyilkosságok: növekedés a 30 éven aluliak körében

Az elmúlt tíz évben közel negyedével csökkent hazánkban az öngyilkosságok száma. Alleluja? Igen, csakhogy az utolsó három évben a 30 éven aluliak körében emelkedés tapasztalható. Miért? Válaszok a friss Heti Válaszban.

A franciák szeme láttára dőlt össze a politikai rendszer

Sem jobbközép, sem balközép jelölt nem jutott a francia elnökválasztás második fordulójába. A centrista Emmanuel Macron az esélyes a jobboldali radikális Marine Le Pennel szemben, ám nem tudni, milyen többséggel kormányoz majd. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Szent háború Soros ellen: ki mond igazat?

Itt az újabb front a Nyugattal vívott háborúban: a parlament elé került a civilszervezeteket szabályozó törvény. Az átlátható amerikai vagy az átlátszó orosz minta a példa? Minden kiderül a friss Heti Válaszból.

Hibaigazítás

Az újságosoknál holnaptól kapható friss számunkban interjút közlünk Király Miklóssal, az ELTE Állam- és Jogtudományi Kara tanszékvezető egyetemi tanárával.