Gazdaság

Magyarország legnépszerűbb autómárkája

15 ezer autóval idén a ranglista élén a Ford

PR / 2016.12.20., kedd 10:39 /
Magyarország legnépszerűbb autómárkája

Ha egymás mögé állítanánk 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig a Ford idén ennyi járművet ad el Magyarországon. Ez már önmagában is látványos eredmény, de még érdekesebb megtudni, mi kell az ilyen siker eléréséhez.

Persze a válasz kézenfekvőnek tűnik: jó autókat kell gyártani. Ennyire viszont nem egyszerű a dolog, bár kétségtelen, hogy az idei szárnyaláshoz a 13 vadonatúj vagy megújult modell is nagyban hozzájárult.

A Ford idén látványos össztüzet zúdított az autópiacra, hiszen 13 vadonatúj vagy megújult modellt mutatott be 2016-ban. Az év elején jelent meg az új S-Max és a Galaxy, a Ranger pickup fogadtatása pedig minden várakozást felülmúlt. A vadonatúj Transit családdal a Ford teljesen megújította haszongépjármű-kínálatát, és a városi terepjárók szegmensében is három új autóval jelentkezett: a mini-SUV EcoSport modellel, valamint a prémium kategóriás Edge és a legújabb generációs Kuga terepjárókkal. A lendület ráadásul tovább tart, hiszen novemberben érkezett a Ford vadonatúj városi kisautója, a KA+, és idén a prémium Vignale modellcsalád is olyan fantasztikus modellekkel bővül, mint az Edge Vignale és Kuga Vignale.

Csakhogy 15 ezer vásárló meggyőzéséhez ennél is több kell. Egy ennyire erős mezőnyben minden tényező döntő lehet – a friss modellkínálattól kezdve a kedvező finanszírozási eszközökön és a profi szervizháttéren át egészen újszerű szervizajánlatokig. A Ford viszont mindebből nem csupán egy-egy elemre összpontosít, hanem minden lépését összehangolva szerezte és tartja meg évek óta piacvezető helyét Magyarországon.


Újra és újra első

Hogy ez pontosan mit is jelent? 2016-os év végéig várhatóan 121 ezer új személyautót és kishaszonjárművet regisztrálnak majd Magyarországon, amiből a Ford mintegy 15 ezer darabbal, 12,4 százalékkal részesedik, vagyis az összesített eredményt tekintve várhatóan ismét első helyen áll majd az értékesítési versenyben.

„A hazai sikereinket leginkább rendkívül erős márkakereskedői hálózatunknak köszönhetjük. Büszkék vagyunk arra, hogy a tavaly Budapesten megnyitott 3 prémium FordStore kereskedésünk mellé idén Debrecenben, Veszprémben és Győrben is megnyílt egy-egy, a Ford legjavát reprezentáló FordStore szalon.


Idén a személygépkocsik értékesítése nőtt a legnagyobb mértékben, de kishaszon-gépjárművek eladása is 20 százalékkal gyarapodott, amiből elsősorban a Ford profitált; büszkék vagyunk arra, hogy majdnem minden harmadik eladott ilyen jármű Ford emblémát visel,” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

„Ugyanakkor a vásárlók köre is átalakulóban van. Örömteli változás, hogy a Ford személyautók vásárlóinak jó 40 százaléka már magánember, holott ez az arány tavaly még a 25 százalékot sem érte el. A magánvásárlók aránya mindig jó indikátora a vásárlási kedv és a vásárlóerő növekedésének, ami nemcsak a Ford vagy a többi márka, hanem az egész nemzetgazdaság számára kedvező hír,”- tette hozzá Szamosi.

A flottaértékesítés terén a Ford hagyományosan jól szerepel, hiszen kevés márka dicsekedhet ma Európában olyan széles kínálattal, ami a városi kisautóktól kezdve egészen a 3,5 tonna feletti haszonjárművekig kínál választási lehetőséget. A Ford másik komoly vonzereje – főleg a haszongépjármű-kategóriában – a DEKRA által tanúsított rendkívül alacsony, egy kilométerre jutó költség mutatója, ami abszolút nyertessé teszi a flottamanagementtel foglalkozó cégek körében.


Az árcédula mögött

Nem titok, hogy az autó manapság sokkal többet jelent egy jól megtervezett közlekedési eszköznél. Az autó egy komplett szolgáltatási csomag, és a kedvező vételár mellett érdemes számolni a későbbi szolgáltatások költségeivel és minőségével is – a Ford pedig kifejezetten erősnek számít ezen a téren.

A márka olyan népszerű szervizcsomagokat vezetett be, mint a Fix ár program, ami előre rögzített, kiszámítható költségeket ígér a Fordok kötelező éves átvizsgálásához, így az ügyfeleket nem érheti váratlan meglepetés.

Az öt évnél fiatalabb autók tulajdonosainak a Ford Szervizcsomagot kínálja a márka. Ezzel az előre megvásárolható karbantartási csomaggal hosszú időre, az árváltozás kockázata nélkül biztosítható az időszakos szerviz. Az öt évnél idősebb Fordok gazdáinak kedvez a Ford Szerviz Garancia, ami újra meg újra aktiválható egy évenkénti átvizsgálás elvégzésével. A Ford Motorcraft szolgáltatásra, a gumiabroncs cseréjére, a gyors karbantartásokra és a műszaki vizsgákra egyébként már online, sőt a sok praktikus szolgáltatást kínáló Ford Mobil Alkalmazáson keresztül is lehet időpontot foglalni.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Ünnepel a Magyar Filmadatbázis

Két éve startolt el a legnagyobb hazai filmadatbázis, a Mafab.hu azzal a céllal, hogy egy közösségként fogja össze a hazai filmrajongókat.

László Zsolt: „Nekünk ki kell pusztulnunk”

Teljesíthetők-e Jézus tanításai ma, és egy nem hívő játszhat-e a szenvedéstörténetben? László Zsolt szerint erre is választ keres a Passió XXI. című előadás. A Radnóti Színház színészétől megkérdeztük azt is, dolgozna-e Vidnyánszky Attilával. Nagyinterjúnk a friss Heti Válaszban.

Merkel bukik vagy Erdoğan? – ez itt a kérdés

Kétséges Recep Tayyip Erdoğan többsége a hatalmát bebetonozó népszavazáson, emiatt fontos neki a nyugati törökség szavazata. A török politikusok kiutasítása miatti bosszúként havi 15 ezer migráns zúdulhat Európára. De kinek a karrierjébe kerül mindez: Merkelébe vagy Erdoğanéba? Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Kortársunk, Jézus Krisztus

Profi színházi előadás, gyülekezeti közösségi játék, rockoratorikus, illetve rockzenén alapuló produkciók: húsvét közeledtével megnéztük, milyen múlt- és jelenbeli passiójátékok készültek, s hogy melyik mit üzen a ma emberének. Részletek a friss Heti Válaszban.

Kihátrálhat a kormány a multikat szorongató csomag mögül

A multik megszorongatására szolgáló tervektől a kis magyar boltok is pánikba estek, ami elgondolkoztatta a kormányt. A Góliátok és Dávidok versenyébe a világ több pontján próbál az állam beleszólni – a friss Heti Válaszban bemutatjuk, mekkora sikerrel.

Szeressük a kiegyezést! Történészvita a 150. évfordulón

Elárulták a kiegyezés tető alá hozói március 15-ét, vagy éppen megvalósították a céljait? Miért értékelődött fel Kádár alatt 1867? A kiegyezés 150. évfordulóján ifj. Bertényi Iván és Hermann Róbert történészeket kérdeztük. Interjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.