Növekvő társadalmi vállalkozások
Két magyar szervezet került be elsőként a NESsT globális Expansion Portfóliójába.
A NESsT (Nonprofit Enterprise and Self-sustainability Team) egy nemzetközi nonprofit szervezet, amely a feltörekvő piacgazdaságok legégetőbb társadalmi problémaira nyújt megoldást fenntartható társadalmi vállalkozások támogatása és fejlesztése révén. A tíz országban (Magyarország, Csehország, Horvátország, Románia, Szlovákia, illetve Argentína, Brazília, Chile, Ecuador és Peru) 50 munkatárssal működő NESsT a társadalmi vállalkozások katalizátora, anyagi támogatást és szervezetfejlesztési tanácsadást nyújtva a szervezeteknek. A NESsT év eleji stratégiai döntése alapján létrehozta a legjobban teljesítő és legígéretesebb társadalmi vállalkozások támogatására a harmadik globális, úgynevezett Expansion (Növekedési) Portfólióját, aminek első két tagja magyar szervezet lett: a szekszárdi Kék Madár Alapítvány Ízlelő Étterme, illetve a budapesti Fruit of Care, magyarország első társadalmi márkája.
A NESsT civil szervezetekkel és helyi innovátorokkal valamint társadalmi cél által vezérelt vállalkozásokkal dolgozik együtt olyan társadalmi vállalkozások létrehozásán, amelyek a hátrányos helyzetű csoportok szükségeire reagálnak: akár úgy, hogy méltányos foglalkoztatáshoz segítik őket, vagy a piachoz és alapvető szolgáltatásokhoz való hozzáférést tesznek számukra lehetővé, vagy elősegítik, hogy egyetemes jogaik biztosítottak legyenek, illetve melyek révén társadalmilag felelős és környezetbarát termékeket tudnak előállítani.
A NESsT szervezetésében, a Citi Bankkal közösen jelenleg is zajlik tizennégy magyar szervezet részvételével a közép-európai regionális NESsT-Citi Társadalmi Vállalkozási Versenye, az üzleti ötletek megvalósíthatósági tanulmányai szeptemberben születnek meg. Emellett készül az első társadalmi vállalkozási karácsonyi ajándék-katalógus: a szerte Európában terjesztendő felelős ajándékokat kínáló karácsonyi ajándék-katalógus nemrégiben két magyar társadalmi vállalkozás, a Fruit of Care és az Agenda Natura termékeit is felvette terméklistájára.
Mióta 1997-ben megalapították, Budapesten a NESsT több mint 4 millió dollárt fektetett be a társadalmi vállalkozások fejlődése érdekében, valamint közel 2600 szervezetet ismertetett meg az önfinanszírozás fogalmával és eszközeivel a világ több mint 40 országában. Jelenleg 68 társadalmi vállalkozás van a globális NESsT portfólióban.