Gazdaság

Saláta és szendvicsüzem nyílt Üllőn

/ 2018.03.29., csütörtök 11:03 /
Saláta és szendvicsüzem nyílt Üllőn

Több mint 1,2 milliárd forintból építette fel új, SPAR enjoy.convenience elnevezésű üzemét a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. A vállalat üllői logisztikai központjának területén lévő létesítményben április 3-tól naponta négy tonna majonézes salátát és több mint húszezer hideg szendvicset fognak készíteni. Az üzemindító sajtótájékoztatón bejelentették azt is, hogy a SPAR rekordforgalommal zárta a 2017-es üzleti évet.

Maczelka Márk, a cég kommunikációs vezetője köszöntőbeszédében elmondta, hogy a fogyasztói igények változásával az elmúlt években jelentősen megnőtt a kereslet az olyan élelmiszerek iránt, amelyek gyors, ugyanakkor minőségi, tartalmas étkezést jelentenek a rohanó hétköznapokon. „A SPAR termékfejlesztései között fontos helyen áll a convenience, azaz a kényelmi termékek választékának bővítése. Ma már több mint 100 SPAR és INTERSPAR áruházban találkozhatnak a vásárlók a minőségi alapanyagokból készült hideg szendvics- és salátakínálatunkkal. Vásárlóink szélesebb körű kiszolgálása érdekében úgy döntöttünk, hogy ezeket a termékeket egy új, korszerű üzemegységben állítják össze munkatársaink a jövőben” – ismertette.  

A sajtótájékoztatón Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója ismertette az új üzem megnyitásának előtörténetét, illetve a 2017-es év legfontosabb üzleti adatait és eseményeit.  Megtudtuk, hogy az 1500 négyzetméteres üzem tervezése 2016 augusztusában, építése pedig 2017 júliusában kezdődött. A zöldmezős beruházás költségvetése mintegy 1,2 milliárd forint volt, amelyből a technológia és a berendezések 300 millió forintba kerültek. A legmagasabb élelmiszerbiztonsági követelményeknek megfelelő létesítmény két csomagolósorral kezdte meg működését. A beruházást a SPAR saját erőből valósította meg és az első fázis 50 munkahelyet teremtett, az üzem második körös bővítése során pedig további szakképzett munkatársakat vesznek majd fel. A cég tervei szerint folyamatosan növekvő gyártási kapacitás mellett három éven belül már négy csomagolósoron készülnek majd a termékek az országos üzlethálózat számára.

Munkavállalók, képzés és utánpótlás nevelés

Az igazgatóasszony emlékeztetett arra, hogy a SPAR nem egy nagy multinacionális cég, hanem egy viszonylag kisméretű osztrák családi vállalkozás, amelyet a mai napig három osztrák család tulajdonol és működtet, és akik kiemelten figyelnek a dolgozókra, hiszen az ő lelkiismeretes munkájuk nélkül a cég sikerei 2017-ben sem valósulhattak volna meg. A vállalat 2017-ben 10 milliárd forint értékű bérfejlesztést hajtott végre, és ez a szám 2018-ban eléri a 9 milliárd forintot. A SPAR saját – választható béren kívüli juttatásokat tartalmazó – hűségprogram bevezetésével is a lojalitást kívánja honorálni. Ennek része például a készpénzes juttatás, a béren kívüli juttatás, a 13. havi juttatás, a saját üzletekben történő vásárlásokból kapott kedvezmény, előnyös bankszámla- és biztosítási csomagok, alacsony mobiltelefon-előfizetési, valamint készülék-vásárlási díjak, kedvezményes üdülési, sportolási és szórakozási lehetőségek. A 6-14 éves gyermekeknek nyári táborozási lehetőséget is kínál a cég, amelyet a vállalatnál dolgozó szülők többsége ingyenesen vehet igénybe – sorolta.

Heiszler Gabriella beszélt arról is, hogy a cég számára stratégiai fontosságú ügy a magas színvonalú gyakorlati képzés, ezért a vállalat – a munkatársak folyamatos képzése mellett – nagy hangsúlyt fektet a szakmai utánpótlás nevelésére is. A cégcsoport gyakorlati helyet biztosít kereskedelmi szakképzésben lévő tanulók részére, továbbá fogadja a kötelező szakmai gyakorlatukat teljesítő, nappali tagozatos főiskolai, egyetemi hallgatókat is – emelte ki. Az üzletláncnál jelenleg közel 1000 tanulószerződéses tanuló tölti gyakorlatát, emellett a cég saját húsüzeme szakmai műhelyként is funkcionál, ahol húsipari termékgyártó tanulók részére gyakorlati lehetőséget biztosítanak a teljes képzési időre. Ismertette, hogy a SPAR elsőként csatlakozott a duális főiskolai és egyetemi képzéshez: tavaly tizenöt duális gyakornok tanult a vállalatnál, ők a Szent István Egyetem és a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatói. Továbbá kiemelten fontos a belső karrierút biztosítása a már meglévő dolgozók számára, melynek keretében belső képzési rendszert is működtet a cég – tette hozzá.

Saját márkás SPAR termékek

Az ügyvezető ismertette: huszonhétre nőtt a saját márkával fémjelzett termékcsaládok száma, ezzel pedig 2700-ra a megvásárolható saját márkás termékek száma. Ezen termékek ma már szinte minden kategóriában elérhetőek a SPAR Magyarország üzleteiben. Fejlesztésükkor a vállalat a mindenkori piaci, fogyasztói igényeket veszi alapul, a számos különböző saját termékcsalád révén pedig ma már célcsoportonként tudja megszólítani a vevőket. Kiemelte: a cég nemcsak a belső tartalomra, hanem az esztétikus csomagolásra is odafigyel. Fontos, hogy a friss és megnyerő külsőn túl az összetevők is egyértelműen fel legyenek tüntetve a csomagoláson. A kiegyensúlyozott étkezés sokkal nagyobb szerepet játszik a mai felgyorsult világban, mint korábban, ezért a SPAR nem csak minőségi és ellenőrzött élelmiszereket biztosít, hanem a megfelelő étrend összeállításában is segít. A SPAR életmódváltó programjának központjában egy praktikus mobilalkalmazás áll, ami azoknak nyújt segítséget, akik eddig még nem tették meg az egészségmegőrzés első lépéseit.

Társadalmi felelősség, környezetvédelem, szakmai elismerések

Az igazgatóasszony hangsúlyozta: a vállalat mindig is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy olyan közösségeket, szervezeteket támogasson Magyarországon, amelyek részt vesznek a társadalmilag jelentős ügyekben. A cégcsoport számára kiemelkedően fontos az egészségtudatos életmód, a tudatos táplálkozás és a sport támogatása és felkarolása, de ezen túlmenően a nélkülözőkre is gondolnak, ezért stratégiai együttműködést kötöttek a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal. A SPAR segítőkezek mozgalom révén az üzletek vásárlóit is igyekeznek bevonni olyan programokba, ahol ők maguk is segíthetnek a rászorulókon.

Kitért a környezetvédelmi szempontok fontosságára is. Elmondása szerint a környezettudatosság az üzlethálózatban, a logisztikai központokban és a cégközpontban is a mindennapok része. Már második éve támogatják a NÉBIH EU Life projektet olyan követendő példák kialakításával, melyek a fogyasztói szokások megváltoztatásán keresztül küzdenek az élelmiszerpazarlás ellen – elsősorban edukációval, a legfiatalabb korosztályt megcélozva.

Tájékoztatott arról, hogy a környezettudatos hulladékgazdálkodás része a vállalat mindennapjainak: az áruházakban keletkező csomagolóanyagokat szelektíven gyűjtik, míg a munkatársak külön oktatást kapnak a megfelelő hulladékszelektálásról. A lakosság számára elektronikai gyűjtőkonténerek, szelektív szigetek és alumíniumdoboz-visszagyűjtő automaták állnak rendelkezésre az üzletekben, hogy elhelyezhessék a hulladékot. A fenntarthatósági szempontok az üzletek felújításakor és új áruházak építésekor is fontos szempontként jelennek meg; a beruházások során figyelmet fordítanak az energiatakarékosságra is, például LED lámpák, szerkezetfűtés, üvegajtós hűtőbútorok, elektromosautó-töltőállomások révén.

Végül kiemelte a cégcsoport által kapott számos elismerésről, melyek szerinte bizonyítják, hogy a SPAR üzleteinek, munkatársainak és ötleteinek ott a helyük az élvonalban 2017-ben is. A tavaly kapott díjakból kettőt emelt ki: a Cannes-i Corporate Media & TV Awards Ezüst Delfin-díját és Fogyatékosság-barát Munkahely elismerést.

2017 számokban

Szalai Zsolt értékesítési vezető ismertette: az elmúlt évek tendenciáját folytatva tavaly ismét sikeres üzleti évet zárt a SPAR Magyarország; a forgalmi növekedésnek köszönhetően a vállalat piaci részesedése jelentősen emelkedett. Megtudtuk: a vállalat 2017-ben négy új áruházat adott át, és 21 üzletet modernizált. A cég a 2017-es évben 562,5 milliárd forint forgalmat realizált, amely 8,9%-os növekedés az előző évhez képest. Év végén 344 SPAR szupermarket, 33 INTERSPAR hipermarket és 142 franchise üzlet tartozott hozzájuk.

Az értékesítési vezető tájékoztatott: tavaly a vállalat országszerte 23 milliárd forintot fordított üzletei korszerűsítésére. A legnagyobb projekt az Érden, az Iparos úti autópálya-csomópont közelében felépített, csaknem 7000 négyzetméteres, modern szolgáltatásokkal felszerelt bevásárlóközpont volt, ahol egy több mint 3000 négyzetméteres INTERSPAR hipermarket, SPAR to Go étterem és shopterület is helyet kapott. Ezzel a 4,1 milliárd forintos beruházással a SPAR Magyarország 100 új munkahelyet teremtett.  Kiemelte: egymilliárd forintos korszerűsítés keretében újult meg az ezredforduló óta üzemelő zalaegerszegi INTERSPAR; 2,5 milliárd forintból alakították át a tatabányai INTERSPAR-t. 2017-ben 19 SPAR szupermarket teljes körű felújítása is megvalósult.

Szalai Zsolt elmondta: ötödik születésnapját ünnepelte a franchise program, melyhez a töltőállomásokkal és üzletekkel együtt 2017 végéig országszerte összesen 142 áruház csatlakozott. Tavaly 26 új üzlet nyílt a franchise program keretén belül: 11 SPAR market (Budapesten öt, valamint Cegléden, Csólyospáloson, Üllőn, Zalaegerszegen, Diósdon, Székesfehérváron egy-egy üzlet), 6 SPAR partner (Budapesten kettő, Cegléden, Siófokon, Miskolcon, Füzesgyarmaton egy-egy üzlet), nyolc DESPAR – Lukoil shop (Budapesten, Dunakeszin, Érden, Keszthelyen, Balatonakarattyán, Pilisvörösváron, Gyöngyösön és Nagykanizsán) és egy OMV - SPAR express Budapesten. Tájékoztatása szerint a SPAR továbbra is várja a magánkereskedők jelentkezését a franchise hálózathoz az ország bármely pontjáról; a csatlakozás minden fél számára azonnali és kézzelfogható előnyökkel jár.

Az üzemekről

Horváth Ferenc, a cég élelmiszeripari vezetője ismertette, hogy az üllői üzemben a legmodernebb technológiával, többféle kiszerelésben, tizenötféle majonéz alapú saláta és tizenötféle szendvics készül, a későbbiekben pedig a választék folyamatosan bővülni fog. A húskészítményt tartalmazó szendvicsekbe és salátákba a SPAR bicskei Regnum húsüzemében készülő minőségi termékek kerülnek. A hét öt napjára tervezett gyártás során naponta négy tonna majonézes saláta és húszezer szendvics kerül majd az üzletekbe innen. Tájékoztatott: a vállalat rövidtávú célja, hogy az ország az összes áruházát ellássa az Üllőn készülő minőségi termékekkel. A SPAR további termékek bevezetését is célul tűzte ki olyan kategóriák égisze alatt, mint a salátaöntetek, a hűtött levesek, italok és tortaszeletek, valamint a kávék, a húskészítmények, a pékáruk, a sushik, illetve a probiotikus joghurtitalok. Ezen termékkategóriák bevezetésének oka a megváltozott fogyasztási szokásokban keresendő: manapság egyre nő az igény a gyors és kényelmes étkezési lehetőségek iránt.

A húsüzem kapcsán elmondta: a SPAR az egyetlen saját húsüzemmel rendelkező kiskereskedelmi vállalat Magyarországon. Megtudtuk: a Regnum Húsüzem és Oktatóközpont 2017-ben ismételten sikeres évet tudhat maga mögött. Tavaly technológiai fejlesztésekre több mint 370 millió forintot fordítottak; emellett az oktatóközpontban zajló képzéseken mintegy 400 munkatárs vett részt.

A vállalat képviselői és a politikai szereplők – Szűcs Lajos parlamenti képviselő és Kissné Szabó Katalin polgármester – felszólalása után a meghívottak üzemlátogatáson vehettek részt, majd megkóstolták az üzemben hamarosan készítésre kerülő szendvicseket.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Népművészeti nagyhatalom vagyunk – megnyílt az idei Nemzeti Szalon

A hagyomány nem egy porosodó, kőbe vésett, mozdulatlanságra ítélt valami, hanem folyamatosan változik, sőt, mi magunk is hagyományt teremtünk – erről is szól az idei, augusztus 20-ig látogatható Nemzeti Szalon a Műcsarnokban. A népművészet először mutatkozik be az intézményben, a siker borítékolható. Részletek a friss Heti Válaszban.

Óriási fordulat: Macron nyit a katolikusok felé

Az állam és egyház elválasztását államideológiaként kezelő Franciaország államfője szokatlan gesztusokat tartalmazó beszédet mondott katolikus vezetők előtt. Emmanuel Macron ezzel új fejezetet nyitna a keresztény egyházzal, és az iszlámnak is üzen. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Magyaroktól ideges a New York-i elit

Egy új médium mindig politikai káosszal köszönt be, ez köti össze korunkat a harmincéves háború korával, Daniel Kehlmann új regényének témájával. A német sztárszerző egy magyar írót tart nemzedéke legnagyobb tehetségének. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.

Az 1968-as esztendő – Orbán is ehhez képest határozza meg önmagát

Még huszadik századi mércével is kivételesen sűrű esztendő volt 1968. A fél évszázaddal ezelőtti történelmi sorsfordító a jelenből nézve gyökeresen eltérő értelmezéseket kap: egyeseknek Európa új tavaszát jelenti, másoknak a popkultúra kezdetét, vagy a hagyományos értékre épülő világ széthullását. Részletes háttér a csütörtöki Heti Válaszban.

Bay Zoltán emlékkiállítás nyílt a Csopában

Bay Zoltán kutatóprofesszor kiemelkedő munkássága előtt tisztelegve, illetve a róla elnevezetett kutatóközpont megalapításának negyedévszázados fennállására tekintettel, a 2018-as évben ünnepi eseménysorozat vette kezdetét.