Gazdaság

Sokat ígér a Mitsubishi ASX

/ 2010.07.16., péntek 13:43 /
Sokat ígér a Mitsubishi ASX

Bemutatkozott a Mitsubishi új, kompakt szabadidő-autója.

A Concept-cX 2007-es frankfurti leleplezése után elérkezett az idő, hogy bemutassák a július elsejétől már itthon is rendelhető ASX-et, a Mitsubishi Active Smart Crossoverét. Ennek örömére az MM Import Kft. sajtótájékoztatót trombitált össze a Mogyoródi úti szalonba - a dinamikus tesztre csak augusztus közepétől számíthatunk.

A gyár rendkívül megfontolt és kiaknázott műszaki- és marketingcsomaggal kívánja kihasítani a maga szeletét a legígéretesebb európai szektor, a kompakt crossover-kategória tortájából. Nem véletlen, hogy a Lancer és az Outlander előnyeit és tulajdonságait a C-szegmensben kamatoztatják, hiszen öt év alatt ötszörösére nőtt a kereslet Európában az ASX-féle autók iránt. Magyarországon az alig két hete rendelhető modellre már 150 előjegyzést vettek fel.

A crossoverek száma 2006-óta gombaszerűen nő, ezért egy meglehetősen erős mezőnyben kell helytállnia az újoncnak, melyet olyan autók alkotnak, mint például a Nissan Qashqai, a Ford Kuga, a VW Tiguan, a Hyundai ix35, a Peugeot 3008 vagy a szintén új Kia Sportage.

A kompakt dinamizmus jegyében született tátongó, vadászrepülős hűtőmaszk megmaradt, az ASX az Outlanderével megegyező tengelytávot (2670 mm) is továbbörökíti. A teljes hossza (4295 mm) ugyan 34,5 cm-el rövidebb a nagy testvérnél, de még így is tágasabb belteret kínál az átlagnál. A 416 literes csomagtartó a 60/40 arányban dönthető ülésekkel gigászi méretűvé bővíthető.

Az ASX-hez választható két innovatív erőforrás az MMC és Mitsubishi Heavy Industries közös fejlesztése. Különlegesség a dízelüzemű személyautókban először alkalmazott legalacsonyabb, 14,9:1 sűrítési arány és a változó szelepvezérlés (MIVEC). Az 1,8 literes, 150 lóerős DI-D blokknak 2000-es percenkénti fordulattól 3000-ig 300 Nm a maximális nyomatéka, a váltó 6 fokozatú, a gyári átlagfogyasztás 5,5 l/100 km. Az autó alapból elsőkeres, Haldex-kuplungos összkerék-hajtás csak a dízelhez kérhető. Az 1,6-os, 117 lóerős benzines váltója 5 sebességes, ígért fogyasztása ugyancsak kifejezetten baráti, 5,9 l/100 km.

A hatásos belépőhöz elengedhetetlen a kényelem, a biztonság és a környezettudatosság terén fejlesztett újdonságok végtelen arzenálja. Ebben sem bíztak semmit a véletlenre, ezért minden motornál szériatartozék a ClearTec alacsony emissziójú csomag, melynek része a Stop&Go rendszer, elektromos szervokormány, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok és az energia-visszanyerő vezérlési rendszer. Teljes az aktív biztonsági paletta is, hiszen a megszokott asszisztenciához (hegymenethez, stabilitáshoz és fékezéshez) széles látószögű xenon fényszórók is tartoznak.

A felszereltségi listán kitűnnek a fiatalabb vásárlói rétegeket megcélzó tételek: panoráma-üvegtető éjszakai LED-es megvilágítással, 710 wattos Rockford Fosgate prémium audiorendszer merevlemezes (HDD), 18 cm átlójú, LCD-monitoros fedélzeti navigációs rendszerrel, stb. A legolcsóbb 1.6-os, Inform felszereltségű benzines ára 5 millió forint, a legdrágább, összkerekes, csúcsfelszereltségű dízelért pedig 9,2 millió forintot kérnek.

Képek az Automobil.hu oldalon.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Pancserlehallgatók

Ha a HVG-nek igaza van, a világ legbénább lehallgatói keltenek botrányt Magyarországon.

Őrfi József bátorsága és lelki ereje mindent vitt az idei gálán

Mesébe illő Őrfi József piliscsabai házának története. Nem tündérmesébe, hanem olyan magyar népmesébe, amelyben a hősnek számos próbát kell kiállnia. Az építész-családfő bátorsága és lelki ereje a Média Építészeti Díja idei gáláján mindent vitt. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Famaffia Romániában – Adjátok vissza az erdeinket!

Egy friss botrány és egy dokumentumfilm is felhívja a figyelmet az Európa utolsó érintetlen vadonjainak otthont adó Romániában dúló illegális fakitermelésre. Nemcsak a korrupt politika vagy a profitéhes multi a hibás: székely falusi közösségeket is megvadított a fából szerezhető könnyű pénz. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Rockenbauer 30 – Pali mögött volt értelme gyalogolni

Pali után nem lehet ilyen filmet csinálni – vélik a Másfélmillió lépés Magyarországon alkotói. Rockenbauer Pál halálának 30. évfordulóján azt kutatjuk a friss Heti Válaszban, mi a titka a sorozat népszerűségének, és miért nem született azóta sem hasonló.

Nyolcvanezres pezsgőt locsolt az egyik Mugabe-fiú

Voltak nála véreskezűbb afrikai vezetők is, de kártékonyabbak kevesen. Robert Mugabe nemcsak a gazdag Zimbabwét juttatta koldusbotra, de igyekezett egész Afrikát a Nyugat ellen hangolni. A csütörtöki Heti Válaszból kiderül, hogy bukása ennek ellenére miért is nem Nyugat diadala.

Morvai Krisztina: „Ez nem hűségeskü a Fidesz mellett”

Nem tudja, a Jobbikra szavaz-e jövőre a Jobbik európai parlamenti képviselője. Morvai Krisztina azt mondja: három éve nincs kapcsolatban Vona Gáborral, de nem a személyes sértettség, hanem az irányváltás bizonytalanította el. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.

Kovács Ákos: Leszállni az egovonatról

A Nyugat nagyon mást ért kultúrán, mint mi, ebben a tekintetben igazán szerencsésnek mondhatjuk magunkat – mondja Kovács Ákos énekes, dalszerző, akit nemrég bemutatott Arany János-estjéről és a jövő évi jubileumi koncertjéről is kérdeztünk. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.