Gazdaság

Te is lájkolod? - Volvo V60

/ 2011.03.28., hétfő 13:25 /
Te is lájkolod?  - Volvo V60

Csúcstechnika fiatalos, vagány szerelésben. A V60-as Volvo mellesleg kombi.

A Volvo konzervatív, szögletes, unalmas. Volánjánál legalább annyi anya, mint apa, hátul gyerek meg kutya. A Volvo biztonságos. Legrövidebben talán így lehet leírni a márkával kapcsolatos eddigi összképet, amelyen a (kínai) svédek mostanság változtatnának, frissítenének. Megvan a reklám? Az eddigi legsportosabb, legdinamikusabb modellként hirdetik az S60/V60 párost.

Nem olyan rég az S60-as tesztautóval képtelenség volt nem feltűnést kelteni, de azt a rivaldafényt a különleges rézvörös metálfénynek (is) tudtuk be. V60-asunk visszafogottabb bordó volt, ám így is forogtak utána a fejek. Ezek szerint a tervezők remek munkát végeztek: látványos, izgalmas, vonzó a Volvo új középkategóriása.

Ez a - kupés - kombi viszont csak módjával praktikusabb a - kupés - limuzinnál, hiszen utóbbi 380 literes, szűknek számító csomagterét mindössze 50 literrel licitálja felül. Ennél bizony jóval öblösebb rakteret kínál nem egy konkurens, sőt a kompakt osztályban sem ritka a félköbméteres pakolhatóság. Cserébe hátul is kényelmesen elférni.

Mi bajunk még a V60-nal? A "lebegő" középkonzol nyomja-vágja a vezető térdét, a kétliteres dízelmotor pedig a 6 fokozatú Geartronic automata váltóval városban sokat, 9-10 litert fogyaszt. A gyár által megadott 6,1-es átlaghoz képest mi vegyesben 8 litert mértünk. Ja, és az S60-asnál 400 ezer forinttal többe kerülő V60-as drága: a 163 lóerős D3 alapára 9,3 millió forint. Gazdagon extrázva könnyen 13 is lehet (mint a tesztautó esetében).

Fotók, műszaki adatok és Automobil-teszt a képre kattintva!
Különben szép az élet. Ez a kétliteres dízelmotor nem négy-, hanem öthengeres, egyedi, szerethető a hangja. Komoly 400 Nm a nyomatékmaximuma, 100-ra 9,4 mp alatt gyorsítja az 1,6 tonnás kocsiszekrényt. Ráérősen észrevétlenül dolgozó, sietően picit lassú automatával. A vezetői pozíció tökéletes, a hátsó sor integrált gyemekülésekkel is rendelhető.

A szokásos kényelmi-védelmi-szórakoztató felszereléseken túl radaros-kamerás kütyüsereg helyezi más dimenzióba a közlekedést. Ha egy autógyár bármit, értsd bármit is tesz azért, hogy jó eséllyel kevesebb baleset történjen kisebb kárral, de ami még fontosabb, személyi sérülés nélkül, az mindenképp pozitívum. Nem tökéletes a Volvo (koccanásgátló, a ráfutásos incidenseket megelőző, gyalogosfelismerő, adaptív tempomatos, magától gyorsító és fékező, állóra blokkoló, sávelhagyásra figyelmeztető, holtteret pásztázó) rendszere, azonban hasznos, az általános aktív biztonságot jelentősen növelő, feltétlen tapsot érdemlő.

Rosta

Találkozunk 2016-ban!

Pancserlehallgatók

Ha a HVG-nek igaza van, a világ legbénább lehallgatói keltenek botrányt Magyarországon.

Őrfi József bátorsága és lelki ereje mindent vitt az idei gálán

Mesébe illő Őrfi József piliscsabai házának története. Nem tündérmesébe, hanem olyan magyar népmesébe, amelyben a hősnek számos próbát kell kiállnia. Az építész-családfő bátorsága és lelki ereje a Média Építészeti Díja idei gáláján mindent vitt. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Famaffia Romániában – Adjátok vissza az erdeinket!

Egy friss botrány és egy dokumentumfilm is felhívja a figyelmet az Európa utolsó érintetlen vadonjainak otthont adó Romániában dúló illegális fakitermelésre. Nemcsak a korrupt politika vagy a profitéhes multi a hibás: székely falusi közösségeket is megvadított a fából szerezhető könnyű pénz. Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Rockenbauer 30 – Pali mögött volt értelme gyalogolni

Pali után nem lehet ilyen filmet csinálni – vélik a Másfélmillió lépés Magyarországon alkotói. Rockenbauer Pál halálának 30. évfordulóján azt kutatjuk a friss Heti Válaszban, mi a titka a sorozat népszerűségének, és miért nem született azóta sem hasonló.

Nyolcvanezres pezsgőt locsolt az egyik Mugabe-fiú

Voltak nála véreskezűbb afrikai vezetők is, de kártékonyabbak kevesen. Robert Mugabe nemcsak a gazdag Zimbabwét juttatta koldusbotra, de igyekezett egész Afrikát a Nyugat ellen hangolni. A csütörtöki Heti Válaszból kiderül, hogy bukása ennek ellenére miért is nem Nyugat diadala.

Morvai Krisztina: „Ez nem hűségeskü a Fidesz mellett”

Nem tudja, a Jobbikra szavaz-e jövőre a Jobbik európai parlamenti képviselője. Morvai Krisztina azt mondja: három éve nincs kapcsolatban Vona Gáborral, de nem a személyes sértettség, hanem az irányváltás bizonytalanította el. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.

Kovács Ákos: Leszállni az egovonatról

A Nyugat nagyon mást ért kultúrán, mint mi, ebben a tekintetben igazán szerencsésnek mondhatjuk magunkat – mondja Kovács Ákos énekes, dalszerző, akit nemrég bemutatott Arany János-estjéről és a jövő évi jubileumi koncertjéről is kérdeztünk. Nagyinterjúnk a csütörtöki Heti Válaszban.