Gazdaság

Te is lájkolod? - Volvo V60

/ 2011.03.28., hétfő 13:25 /
Te is lájkolod?  - Volvo V60

Csúcstechnika fiatalos, vagány szerelésben. A V60-as Volvo mellesleg kombi.

A Volvo konzervatív, szögletes, unalmas. Volánjánál legalább annyi anya, mint apa, hátul gyerek meg kutya. A Volvo biztonságos. Legrövidebben talán így lehet leírni a márkával kapcsolatos eddigi összképet, amelyen a (kínai) svédek mostanság változtatnának, frissítenének. Megvan a reklám? Az eddigi legsportosabb, legdinamikusabb modellként hirdetik az S60/V60 párost.

Nem olyan rég az S60-as tesztautóval képtelenség volt nem feltűnést kelteni, de azt a rivaldafényt a különleges rézvörös metálfénynek (is) tudtuk be. V60-asunk visszafogottabb bordó volt, ám így is forogtak utána a fejek. Ezek szerint a tervezők remek munkát végeztek: látványos, izgalmas, vonzó a Volvo új középkategóriása.

Ez a - kupés - kombi viszont csak módjával praktikusabb a - kupés - limuzinnál, hiszen utóbbi 380 literes, szűknek számító csomagterét mindössze 50 literrel licitálja felül. Ennél bizony jóval öblösebb rakteret kínál nem egy konkurens, sőt a kompakt osztályban sem ritka a félköbméteres pakolhatóság. Cserébe hátul is kényelmesen elférni.

Mi bajunk még a V60-nal? A "lebegő" középkonzol nyomja-vágja a vezető térdét, a kétliteres dízelmotor pedig a 6 fokozatú Geartronic automata váltóval városban sokat, 9-10 litert fogyaszt. A gyár által megadott 6,1-es átlaghoz képest mi vegyesben 8 litert mértünk. Ja, és az S60-asnál 400 ezer forinttal többe kerülő V60-as drága: a 163 lóerős D3 alapára 9,3 millió forint. Gazdagon extrázva könnyen 13 is lehet (mint a tesztautó esetében).

Fotók, műszaki adatok és Automobil-teszt a képre kattintva!
Különben szép az élet. Ez a kétliteres dízelmotor nem négy-, hanem öthengeres, egyedi, szerethető a hangja. Komoly 400 Nm a nyomatékmaximuma, 100-ra 9,4 mp alatt gyorsítja az 1,6 tonnás kocsiszekrényt. Ráérősen észrevétlenül dolgozó, sietően picit lassú automatával. A vezetői pozíció tökéletes, a hátsó sor integrált gyemekülésekkel is rendelhető.

A szokásos kényelmi-védelmi-szórakoztató felszereléseken túl radaros-kamerás kütyüsereg helyezi más dimenzióba a közlekedést. Ha egy autógyár bármit, értsd bármit is tesz azért, hogy jó eséllyel kevesebb baleset történjen kisebb kárral, de ami még fontosabb, személyi sérülés nélkül, az mindenképp pozitívum. Nem tökéletes a Volvo (koccanásgátló, a ráfutásos incidenseket megelőző, gyalogosfelismerő, adaptív tempomatos, magától gyorsító és fékező, állóra blokkoló, sávelhagyásra figyelmeztető, holtteret pásztázó) rendszere, azonban hasznos, az általános aktív biztonságot jelentősen növelő, feltétlen tapsot érdemlő.

Rosta

Szőnyi Szilárd

Találkozunk 2016-ban!

Tóra, magyar!

A hamarosan rajtoló Kékszalagra hajók keresik legénységüket, a Balatonon pedig ötödannyi hajó sincs, mint a Boden-tavon. Összeállításunkban azt próbáltuk körüljárni, kinek és hogyan lehetséges belevágnia ebbe a sportba.

Így alakulhat át az Európai Unió

A múlt heti uniós csúcson kiderült, hogy nagy változások előtt áll az EU: a francia–német tandem szándékai szerint a megerősített eurózóna lesz a közösség új gravitációs központja. Aki kimarad, lemarad? Részletes háttér a friss Heti Válaszban.

Ezért akar a kormány lőtereket telepíteni az iskolákba

A lövészet iskolai oktatásának ötlete összefügg a hadsereg létszámhiányával, de valószínűleg ugyanúgy kevés valósul meg belőle, mint a lovaglásból vagy a mindennapos éneklésből. Részletes háttér a csütörtöki Heti Válaszban.

Miért szavaz sok LMBT-személy a radikális jobboldalra?

Három európai kormányfő homoszexuális; Angliában rekordot döntött a meleg képviselők száma; szélsőjobbos alakulatok, illetve Skóciában az összes mérvadó párt élén szintén zenész áll – derül ki a csütörtöki Heti Válaszból.